Nagels knippen bij een kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:16

Van mijn eigen huistijgers heb ik nog nooit de nagels hoeven knippen.
maar die gebruiken heel veel de krabpaal en hangen het liefst ondersteboven aan de boventrap :P
Dus vind wel geregeld van die nagel-velletjes van ze door het huis heen.

Maar de kat van mijn moeder moet het wel geregeld bij.
Die moeten we helaas in een handdoek wikkelen en dan pootje voor pootje uit de handdoek vrijmaken om te knippen, anders lig je helemaal open.
(Die is ook niet makkelijk bij de DA. Komt met 4 man die haar vast hebben nog van de tafel los)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:27

Ik knip de nagels van 1 van mijn 2 katten ook regelmatig, die worden zo ontzetten lang en scherp.
maar dat kan gewoon als ze bij je op schoot zit, ze vindt alles prima <3

Anoniem

Re: Nagels knippen bij een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:29

Wat moeten sommigen van jullie een toeren uithalen zeg :=
Hier gaat het zo: kat ligt naast me, ik pak een pootje, knip knip knip knip knip, volgende pootje en klaar. Nog geen minuut werk en kat in kwestie kijkt niet op of om

Vanillia

Re: Nagels knippen bij een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:36

Ik heb ook een binnenkat en knip ook z'n nagels. Hij kneedt nogal veel en na een paar keer tot bloedens toe te zijn gekrabt door m door m'n spijkerbroek heen vond ik het wel mooi geweest := Hij vindt het niet leuk, maar het went vanzelf. Ik zet 'm gewoon naast me op de bank, klem 'm half tegen me aan en knip dan z'n nageltjes. Gaat steeds makkelijker :)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:52

Goof schreef:
gerpiegorp schreef:
Ik heb nog nooit gehoord van het knippen van nagels bij katten :') we doen het wel eens bij onze hond, hebben het een keer gedaan bij de haan en toen we nog cavia's hadden gebeurde dat ook regelmatig... Maar de kat? Nooit _O-

Grappig. Ik heb nog nooit gehoord van nagels knippen bij de hond. Lijkt me dat als je daar voldoende mee loopt dat deze ook gewoon kort blijven? Bij die van mij wel iig.

Nee klopt haha. Wij lopen veel met onze hond is het bos, we fietsen ook veel met hem (ook over de straat), maar zn nagels slijten niet erg snel, we knippen ze ook niet erg vaak hoor.. Paar keer per jaar :)