huppiejuppie schreef:Okee, ik zal nu wel half Bokt over me heenkrijgen, en ik geloof ook echt dat jullie met de allerbeste bedoelingen deze hond een beter leven hebben willen geven, maar dit soort honden is soms misschien wel niet meer geschikt om hier in Nederland als huishond te leven... Jullie hondje is 3 jaar en heeft al een heel leven achter zich waarin hij voor zichzelf moest zorgen, en zelfstandig, in vrijheid, zijn beslissingen kon nemen. Het zal, ondanks alle liefde die jullie hem geven, toch heel zwaar voor hem zijn om in gevangenschap (in een huis) te moeten leven, terwijl mensen voor hem bepalen of hij binnen of buiten is. Blijkbaar wordt het steeds moeilijker voor hem, en wordt hij daarom nu zo 'lastig'. Misschien kan een gedragtherapeut jullie hond inderdaad helpen. Het zal in elk geval een lange weg zijn om van de hondje een aangepaste, Hollandse huishond te maken. Ik gun jullie daarbij alle succes!
daar ben ik ook bang voor,deze honden hebben het slecht gehad,maar hadden wel de vrijheid.Ik denk dat hij beter af zou zijn op een groot erf,omheind.(zoals bij mij,maar ik heb er al 6)