Plotseling Probleem met hond!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 15:06

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:28

Rare vraag misschien... Maar heeft hij geen blaasontsteking of iets anders medisch?
Lijkt alsof hij naar buiten wilt voor een poep of plasje.
Zeker wanneer dit gedrag eerst niet en nu wel is en zijn gedrag bouwt zich op.

Hoe reageert hij wanneer je de nacht voor hem 1 of 2 x halveert met een plasje? (Liever gewoon een medische check)

Sammy_xxs

Re: Plotseling Probleem met hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:13

ipv een bench een goede kamerkennel neerzetten, daar kunnen ze echt niet doorheen komen, en dan gewoon alleen een kleedje erin niet een kussen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 15:25

Hij heeft nu twee nachten op de slaapkamer geslapen. Dat gaat goed. Ik denk zelf dat het verlatingsangst is. Heel zielig voor de hond.. Mijn moeder heeft de hoop opgegeven omdat ze verschillende mensen heeft gesproken die zeggen dat het waarschijnlijk niet uit het hondje te krijgen is. Ze heeft besloten hem naar iemand toe te doen waar hij niet alleen hoeft te zijn. Zelf zegt ze de tijd en kennis niet te heben om het probleem op te lossen. Als het dus al op te lossen is. Wij doen eigenlijk nooit dieren weg. Dit zou de eerste zijn. Ik vind het zelf nog te vroeg om een andere baas te vinden... Nog tips ?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:31

Is het een probleem dat hij op de slaapkamer slaapt? Als zijn gedrag 's nachts het enige probleem is, zou ik hem gewoon bij je houden 's nachts.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:32

huppiejuppie schreef:
Okee, ik zal nu wel half Bokt over me heenkrijgen, en ik geloof ook echt dat jullie met de allerbeste bedoelingen deze hond een beter leven hebben willen geven, maar dit soort honden is soms misschien wel niet meer geschikt om hier in Nederland als huishond te leven... Jullie hondje is 3 jaar en heeft al een heel leven achter zich waarin hij voor zichzelf moest zorgen, en zelfstandig, in vrijheid, zijn beslissingen kon nemen. Het zal, ondanks alle liefde die jullie hem geven, toch heel zwaar voor hem zijn om in gevangenschap (in een huis) te moeten leven, terwijl mensen voor hem bepalen of hij binnen of buiten is. Blijkbaar wordt het steeds moeilijker voor hem, en wordt hij daarom nu zo 'lastig'. Misschien kan een gedragtherapeut jullie hond inderdaad helpen. Het zal in elk geval een lange weg zijn om van de hondje een aangepaste, Hollandse huishond te maken. Ik gun jullie daarbij alle succes!

daar ben ik ook bang voor,deze honden hebben het slecht gehad,maar hadden wel de vrijheid.Ik denk dat hij beter af zou zijn op een groot erf,omheind.(zoals bij mij,maar ik heb er al 6)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:55

huppiejuppie schreef:
Okee, ik zal nu wel half Bokt over me heenkrijgen, en ik geloof ook echt dat jullie met de allerbeste bedoelingen deze hond een beter leven hebben willen geven, maar dit soort honden is soms misschien wel niet meer geschikt om hier in Nederland als huishond te leven... Jullie hondje is 3 jaar en heeft al een heel leven achter zich waarin hij voor zichzelf moest zorgen, en zelfstandig, in vrijheid, zijn beslissingen kon nemen. Het zal, ondanks alle liefde die jullie hem geven, toch heel zwaar voor hem zijn om in gevangenschap (in een huis) te moeten leven, terwijl mensen voor hem bepalen of hij binnen of buiten is. Blijkbaar wordt het steeds moeilijker voor hem, en wordt hij daarom nu zo 'lastig'. Misschien kan een gedragtherapeut jullie hond inderdaad helpen. Het zal in elk geval een lange weg zijn om van de hondje een aangepaste, Hollandse huishond te maken. Ik gun jullie daarbij alle succes!

Volledig mee eens!! Deze hond is lang de enigste niet van de buitenlandse 'geredde' honden die zo enorm graag alleen op pad gaat! Het zit in de genen net als dat bij een stafford het willen vechten in de genen zit en bij husky's het willen trekken en bij jachthonden het willen jagen.
Moet je maar eens zien hoeveel ex buitenlanders er jaarlijks weg lopen en soms weken kwijt zijn voordat ze gevangen worden. Jullie hebben 1 voordeel dat hij zich wel thuis voelt bij jullie en terug komt. Misschien een onzichtbaar omheiningssysteem aan leggen? dan kan hij het terrein niet af. Dan wel een hondenluik i.p.v. kattenluik plaatsen ;)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 19:39

Het is pure verlatingsangst. Hij gaat niet graag in zijn eentje op pad, maar als wij van huis zijn loopt hij het kattenluik uit opzoek naar een nieuw baasje. Om het maar zo te zeggen. Ik wil mijn huisdieren tot hun dood houden, maar ik denk dat hij op een erf samen met andere hondjes misschien van zijn angst afkomt. Waar vind je in godsnaam zoiemand. De stichting waar hij vandaan komt lijkt betrokken maar trekt ineens de handen van het beestje af. Met name om zijn heupje. (zo hebben we hem gekregen. Maargoed) ik probeer hem zo veel mogelijk mee te nemen naar stal en dan leeft hij echt op. Ik wil hem niet opgeven.. Vooral door zijn achtergrond vind ik dat hij het meest stabiele en gelukkige leven moet krijgen.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:11

Is het nog een intacte reu of is hij al gecastreerd? Sommige echte reu's ruiken een loopse teef op meters afstand en willen er dan ten koste van alles achteraan. Het is goed mogelijk dat de hond als hij in jullie kamer ligt de teef niet ruikt, maar in zijn bench wel. Helemaal als je kat af en toe door het luikje heen loopt waardoor er weer nieuwe luchtjes binnen komen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:42

Dit vergt een behandeling als een pup..

Hoe hebben jullie het ooit opgebouwd?
Wat is er nu veranderd?

Best sneu als er nu niet echt tijd voor hem vrijgemaakt wordt. Je hebt hem toch niet voor niets over laten komen uit het buitenland?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:51

En totaal andersom gaan denken?

Dat wil zeggen: buiten absoluut hondproof maken (maar dan ook ècht 100%), en het kattenluik vervangen voor een zodanig groot exemplaar dat hij geschikt is voor zowel hond als kat?

Dan hoeft het niet meer te frustreren dat de hond zichzelf beschadigd in een te krap luik, en hij sloopt ook geen luiken meer.

Hij kan dan zelf kiezen waar hij wil zijn.

Dit kan natuurlijk alleen als het buitengedeelte echt veilig te maken is.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:58

Zelfs deskundigen hadden niet verwacht dat ik met mijn hond zo ver zou komen....inmiddels weer een jaar verder en ze blijft ontwikkelen. Maar daar zit ook 2 jaar bloed, zweet en tranen in en 3 jaar liefde...en heeeel veel research.

Met alle respect, maar je haalt zo'n dier in huis en dan ben je ook verplicht om er je uiterste best voor te doen. Aan een pup zit ook werk en er zijn net zo goed Nederlandse honden met verlaringsangst als buitenlandse.

Ga je (of je moeder) verdiepen in dit specifieke probleem, ga praten met gedragstherapeuten.... kennis kun je opdoen (lang leve Google!) en tijd kun je maken. Zou het echt heel erg sneu vinden als het dier weer naar een andere baas moet. Zoals hierboven ook wordt gezegd; je hebt m toch niet voor niets laten komen?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:04

een hele grote kattenluik(waar die door past) nemen die uitkomt in een hoog omheinde tuin als niks meer werkt?

maar er is vast wel iets wat werkt..
:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:05

Heb je al contact opgenomen met de stichting waar je de hond vandaan hebt? Als het goed is hebben stichtingen altijd een gedragsdeskundige "in de aanbieding" om jullie met dit soort problemen te helpen. Verder weet je van een straathond natuurlijk niet de hele achtergrond. Kijk even je contract door wat erover in staat. Meestal weten goede stichtingen wel wat te doen met zulk soort gedrag. Die kunnen je vast verder helpen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:13

Erg sneu dat je moeder haar nu weg wil doen. Hoe doet ze overdag als jullie weg zijn? Ander hondje erbij voor de gezelschap geen idee? Ik dacht ook aan de tuin, maar ik lees nergens een reactie van ts op het tuin gedeelte? Alleen iets over een balkon.
Inderdaad, hulp zoeken bij een gedragsdeskundige, en er veeeeel tijd en energie in steken..

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 22:19

Oh sorry! Nee hij is gecastreerd! Hij is erg op zichzelf. Is niet heel gek op honden. Hij mag snachts op het balkon, maar het gaat hem er echt puur om dat hij niet alleen is. Het gaat niet om het buiten zijn zeg maar. Even om iets uit de weg te helpen, we hebben echt HEEL veel gedaan aan dit hondje. Operaties, training etc etc. Maar we zijn wel reëel. Wij hebben ruim tijd voor een hond. De hond hoeft niet veel alleen te ziin. Maar moet het wel kunnen zijn. Maar zoals meerdere mensen zeggen die we benaderd hebben: het gaat een heel heel uitgebreid trainingstraject worden. Dat wil zeggen, elke dag uren. Die tijd is er niet. Is dat dan wel eerlijk tegenover de hond? Zou hij niet gelukkiger zijn op een erf met andere honden waar hij vanzelf leert niet bang te zijn als de baas weg gaat, omdat zijn mede honden dat ook niet zijn. Ik vraag me af of wij dit unerhaupt kunnen oplossen. Maar denk aub niet dat dit 'zomaar' weg doen is omdat het een probleem hond is. Zo zitten wij absoluut niet in elkaar:)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 22:25

Een tuin heeft dus geen zin. Daar zit het probleem niet. Een ander hondje is ook geen optie. We willen er zeker alles aan doen (mensen moeten eens weten wat wij allemaal voor onze dieren doen) dus vind het niet eerlijk dat er word gesuggereerd dat we hem maar makkelijk weg doen. Soms is het beter voor een dier, en dat heeft niks met ons welzijn te maken. Bovendien gaat hij naar een kennis oid. En niet zomaar iemand van marktplaats.nl, laat dat duidelijk zijn zeg. We wachten sowieso nog een consult af met een gedragsdeskundige. Zij zal een plan maken en,dan,kunnen wij kijken of we hier aan kunnen voldoen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 22:27

Lianne schreef:
Heb je al contact opgenomen met de stichting waar je de hond vandaan hebt? Als het goed is hebben stichtingen altijd een gedragsdeskundige "in de aanbieding" om jullie met dit soort problemen te helpen. Verder weet je van een straathond natuurlijk niet de hele achtergrond. Kijk even je contract door wat erover in staat. Meestal weten goede stichtingen wel wat te doen met zulk soort gedrag. Die kunnen je vast verder helpen.
Ja, die zeggen dat we hem naar het asiel moeten brengen. Heel schofterig. Dat gaan we nooit doen natuurlijk. Als hij weg gaat blijft Hij bij kennisen, vrienden of familie. dan weten we dat hij een mooi leven krijgt en dergelijke

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:03

Ts ik heb alleen jouw berichten gelezen.

Wij hebben altijd meerdere honden gehad maar zijn begonnen met 1 hondje.
Rare zin ik weet het.

Dit hondje had extreeeeme verlatingsangst kwam zwaar getraumatiseerd bij ons,
was zwaar mishandeld en vel over been.

Hondje was 1 klap van de verlatingsangst af toen er twee honden bij kwamen die wel alleen konden zijn.

Was heel bijz. want voor elke hond was ze bang maar voor deze twee vanaf het begin niet.

Dit hondje heeft later weer andere honden geholpen, ook honden van mensen die ik hielp.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:08

huppiejuppie schreef:

Nou, half bokt, min een. Ik ben dezelfde mening toegedaan. Alleen, TS heeft daar niets aan. Ze vraagt om hulp, de hond is al hier. Terugsturen lijkt me geen optie.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:14

Goh ik wist niet dat alleen buitenlandse honden verlatingsangst konden krijgen :+ ik wacht ook nog steeds op het probleemgedrag van mijn hond...

Of het nu een buitenlandse hond betreft of een hond uit Nederland maakt niet zo veel uit, zat honden hier die ook maar zichzelf moeten redden en ook honden uit het buitenland die niet alleen maar een zwerversbestaan hebben gehad ;)

Ik vind verlatingsangst wel heel lastig. Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar hoe je dit kan oplossen of kan minderen zou ik echt niet weten. Ik raad je aan om je aan te melden op een hondenforum, ik weet dat daar veel mensen zitten met kennis over verlatingsangst en mensen die dit zelf hebben meegemaakt bij hun hond en toch het alleen zijn hebben kunnen aanleren.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:47

Misschien is het verveling? Wordt hij geestelijk moe gemaakt? En lichamelijk? Heeft hij een kauwbot tot zijn beschikking?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 10:22

Nicje87 schreef:
Misschien is het verveling? Wordt hij geestelijk moe gemaakt? En lichamelijk? Heeft hij een kauwbot tot zijn beschikking?

Hij heeft van alles. Botten, speeltjes, etc etc. Ook word hij lichamelijk afgemat.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:28

Lichamelijk is één ding, mentaal is juist het belangrijkste ;) Mijn hond wordt écht moe als ze haar neus gebruikt of echt moet nadenken. Als ze alleen maar achter een balletje aangaat en alleen wandelen, dan is ze het eerste uur even moe maar daarna staat ze alweer te springen van energie.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:34

rien10 schreef:
huppiejuppie schreef:

Nou, half bokt, min een. Ik ben dezelfde mening toegedaan. Alleen, TS heeft daar niets aan. Ze vraagt om hulp, de hond is al hier. Terugsturen lijkt me geen optie.

Je hoord niet alle in nederland geboren honden en buitenlandse hondse over 1 te scheren.
Kijk naar het individu.