Isabonny schreef:Ik zou ze ook niet zomaar bij iemand in de vijver zetten. Wat als het besmettelijk is?
Ik heb hier een grote oude vissersboot als vijver in de tuin liggen en had er heeeeel veel vissen in. Die hebben zich zelf vermeerderd door de jaren heen. Afgelopen weken heb ik er dus een ziekte in gehad...je wil het niet weten.... Ik geloof dat ik nog maar 12 visjes over heb. Tientallen zijn er dood gegaan.
Ben er mee naar vijvercentrum gegaan en daar begon het met: o kijk! een wormpje op het uitstrijkje. Dus een antiwormmiddel meegekregen en toen begon de ellende pas echten lag de een na de andere vis dood in de vijver.
Volgens het vijvercentrum werd de weerstand van vissen minder na toediening van medicatie. Kan dus zijn dat ze een bacterie of virus hadden opgelopen, maar dat konden hun niet constateren (hadden ze de middelen niet voor) en dus stuurden ze me door naar een dierenarts. Mijn da eerst gebeld voordat ik daar heen ging met vis, maar die zeiden al dat ze er geen verstand van hadden, dan moest ik echt naar een vijvercentrum...daar kwam ik dus net vandaan!
Dus weer terug naar vijvercentrum en gevraagd of ze niet iets algemeens hadden tegen bacteriën/virussen. De staarten van de vissen leken wel te worden weggevreten. Dus iets meegekregen wat de weerstand verhoogd en nu....een paar weken later lijkt het zich te hebben gestabiliseerd. Maar nu heb ik alleen nog maar kleine visjes over. Nakomelingen van de mooie grote die we hadden. Ik heb echt wel eens een traantje bij de vijver gelaten, omdat ik het zo erg vond voor de vissen. Ze kunnen niet zeggen of ze pijn hebben, maar we hebben er een paar echt uit hun lijden moeten helpen omdat ze meer op hun zij lagen dan dat ze nog normaal konden zwemmen.
Hier merkten we dat ze zich niet goed voelden toen ze massaal stopten met eten. Geen een vis kwam meer naar boven om te eten. Nu nog komen ze niet, maar misschien zijn ze wel getraumatiseerd, ik weet het niet. Ze moeten het wel in de gaten hebben dat de een na de ander dood uit de vijver werd gevist.
Je hebt me nu wel heel nieuwsgierig gemaakt Isabonny naar de grote vissersboot als vijver.
Heb je daar een foto van?
. Tientallen zijn er dood gegaan.
...daar kwam ik dus net vandaan!
Vanavond gaan ze mee naar opa.. Jammer maar helaas, eens zien wat ik dan in het aquarium ga houden.. 
maar dan zie je maar een gedeelte van de boot