Mijn kat verveelt zich, op zoek naar een oplossing!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:28

voor in je tuin kun je catfence overwegen
Wij hebben deze ook voor onze kat, wij willen een kat en niet ons buren/ buurt.
Beestje kan dus lekker buiten zijn zonder overlast voor anderen te veroorzaken

SAKKIA

Re: Mijn kat verveelt zich, op zoek naar een oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:02

Heb je al eens een voerbal geprobeerd? Mijn binnenwonende kater vind het ding fantastisch, hij is er een paar keer per dag toch een behoorlijke tijd mee bezig. Ik heb er meerdere formaten en vormen zodat ik ook wat kan afwisselen. Hij wil niet eens meer eten uit een gewoon bakje.

Daarnaast heeft hij idd veel spelletjes, maar het meest blij wordt hij toch echt van een simpel balletje gemaakt van zilverpapier. Deze maak ik net groot genoeg zodat hij hem in zijn bek kan vastpakken en meenemen.

Ik heb ook een activityboard, maar daar doet hij niet zo veel mee. Het is op zich een slimme kat en hij ramt alles zo aan de kant of er af. Vreet alle brokjes er uit en klaar is hij. Brokjes die hij niet te pakken krijgt gaat hij ook vooral niet al te veel moeite voor doen.

Speel je veel met de kat als je thuis bent? Dat doen wij namelijk wel, dit zorgt er voor dat zijn drukke periode altijd is als wij ook op zijn en hij slaapt dus veel als wij er niet zijn. Vervelen hoeft hij zich dan ook niet ;)

Nu het weer wat mooier weer wordt wil hij ook wel graag af en toe op het terras, hier zou hij vanaf kunnen, maar door een slechte achterpoot kan hij niet zo goed springen dus blijft hij netjes binnen de poort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:13

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:15

Jans schreef:
Wij hebben voertorens staan, zijn ze lang zoet mee én heel voldaan mentaal gezien.

http://m.zooplus.nl/shop/katten/speelgo ... bak/239103

Onze boskat trok hem wel eens omver in enthousiasme, daarom zit er nu wat cement in de poot.

Deze heb ik ook nog en gek genoeg doet de kater daar weer niks mee. De poes die wel buitenkomt is er wel weg van, maar zij doet dus weer niks met de voerdingen die je over de grond moet rollen.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:48

Flying frenzy kattenhengel ! Dit is echt het beste kattenspeeltje dat ik in tijden ben tegen gekomen. Onze katten zijn er gek van. De standaard veren die aan de hengel hangen maken een geluid wanneer je er mee rond zwaait. Elke kat is er gek op !

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:16

BlueMilk schreef:
Flying frenzy kattenhengel ! Dit is echt het beste kattenspeeltje dat ik in tijden ben tegen gekomen. Onze katten zijn er gek van. De standaard veren die aan de hengel hangen maken een geluid wanneer je er mee rond zwaait. Elke kat is er gek op !

ja en dan heb je er altijd van die gekken bij die het touw tussen de hengel en het speeltje opvreten en dan ben je 800 euro verder.
Bij mij komen ze er niet meer in :o

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:27

Een ren in je tuin maken en deze het liefst zelfs nog met een katten luik aan je huis maken , dan kunnen ze lekker naar buiten maar ook gewoon binnen liggen.
Ik raad wel aan om er ook een gazen dak op te maken , anders klimmen ze eruit . :D
Verder zijn er muisjes met katnip dat je erin kan doen. Of idd een hengel. Bij de action hebben ze ook een balletje op een plankje met een veer . Deze is ook altijd in trek.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:30

SAKKIA schreef:
BlueMilk schreef:

ja en dan heb je er altijd van die gekken bij die het touw tussen de hengel en het speeltje opvreten en dan ben je 800 euro verder.
Bij mij komen ze er niet meer in :o

Bij zo'n hengel spelen ze toch onder toezicht ?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:32

Kun je je kat geen trucjes leren (als jullie daar tijd voor hebben)?

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:47

Waarom mag je kat niet in de tuin/buiten de tuin als ik vragen mag? :)

Mijn kat is ook echt een jager, heeft in de lentemaanden al tig jonge vogels, muisjes, kikkers beroofd van hun leven. Maar ze is niet weg van speeltjes, haarelastiekjes en takjes in huis vindt ze even leuk, en dan is het 'meh' en loopt ze weg.

Speeltjes hangen echt van je kat af, misschien vind ze kunstjes leren, zoals zitten, liggen, pootje geven, leuk om te doen. Eten gerelateerde speeltjes. Vishengels met een muisje eraan, alleen daar moet je zelf ook mee bezig zijn.

Inderdaad bij dat my cat from hell raden ze vaak plankjes en zo op de muur aan, of dat ze van kastje naar kast kunnen springen :)) mijn kat springt soms wel een kast van 1.50 om erop te zitten, dus misschien kun je daar af en toe een paar brokjes neerleggen, of een (leeg) blikje tonijn even op een plek zetten waar ze niet vaak komen...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 16:16

In de tuin mag wel, buiten de tuin niet. Ik wil geen platgereden kat van de straat schrapen, of vergiftigd terug vinden. Wil ook niet dat ze andere mensen lastig vallen.

op de rest reageer ik later!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:53

Amandavd schreef:
In de tuin mag wel, buiten de tuin niet. Ik wil geen platgereden kat van de straat schrapen, of vergiftigd terug vinden. Wil ook niet dat ze andere mensen lastig vallen.

op de rest reageer ik later!

Heel verstandig ;)