Hoe enthousiaste hond aan baby laten wennen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

Re: Hoe enthousiaste hond aan baby laten wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 15:47

De hond is oorspronkelijk van mijn neef maar die doet er vrij weinig mee.. De hond krijgt opzich voldoende beweging maar rent nooit dmv los/naast de fiets ofzo.

Bench hebben ze niet meer dus dat word hem niet, hij zal dus gewoon in de gang moeten wat het zelfde effect heeft aangezien hij ons dan nog gewoon kan zien.

Poi...; als mijn opa/oom er zijn zou dat wel kunnen alleen kunnen wij elkaar niet meer verstaan dan door het gehuil/geblaf.

Mijn oma is helaas niet mobiel en veeel te lief voor de hond, hierdoor heeft hij nooit een opvoeding gehad.. Mijn neef heeft deze hond aangeschaft en hun draaien er voor op. Voor mijn opa en oma is hij heel erg lief!! ze krijgen alleen vrij weinig visite waardoor ze er niks aan willen doen.

De hond kan niet loslopen vanwege niet luisteren en niet bij andere honden kunnen, ook kan hij niet op gras ivm allergie. Het is een hond die op een parkeerplaats gekocht is en van alles mankeert. Hij is nu 3 maar zal was niet ouder dan 5 worden.

Hij is te enthousiast en doordat ie zo lomp en groot is maakt dat het gevaarlijk.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:35

Eigenlijk heb je je antwoord dan toch al?
Er zijn blijkbaar geen oplossingen..

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:47

Een bench is makkelijk weer aan te schaffen toch?
Ik zou ook kiezen voor bench (-training), waardoor dat voor de hond een veilige/rustige plek wordt en jullie gewoon op visite kunnen komen.

Even heel cru, maar als de hond zo'n 'probleem' is voor alle partijen, is het dan geen optie een ander huisje voor de hond te zoeken?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 22:05

Kaatje; voor mijn oma is het geen probleem :n die slijt liever haar dagen alleen met de hond dan zonder de hond.....
En buitendat denk ik niet dat er iemand is die 70 euro per week aan medicatie voor de hond wil besteden.

Anne; tips om de hond laag te houden zijn wel welkom.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 06:05

De hond is niet laag te houden als hij teveel energie heeft. Als er geen bench aangeschaft kan worden zou ik het wel weten met mijn baby... Niet meer op bezoek daar.