Hond rekt zich heel vaak uit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Hond rekt zich heel vaak uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:12

Oh wacht ik had even gemist dat je maandag al ging bellen. :+ Dan lijkt me dat prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:19

Haha geeft niet hoor!
Ik zal maandag even laten weten wanneer we heen gaan.

Hier even een foto van hem. Het is zo'n onwijs leuke hond. <3

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:17

Ik zou eerlijk gezegd eerst foto's maken, voordat je hem laat castreren. Als er namelijk wel bijvoorbeeld HD geconstateerd wordt, is het niet laten castreren juist beter ivm de bespiering die beter is en blijft door de hormonen. En die spieren zijn juist heel belangrijk dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:39

MyWishMax schreef:
Ik zou eerlijk gezegd eerst foto's maken, voordat je hem laat castreren. Als er namelijk wel bijvoorbeeld HD geconstateerd wordt, is het niet laten castreren juist beter ivm de bespiering die beter is en blijft door de hormonen. En die spieren zijn juist heel belangrijk dan.

Oh dat wist ik niet! Bedankt dat je het even zegt. :j

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:54

Mocht je er bij de DA niet uitkomen, gaan dan eens op zoek naar een goede osteopaat. Grote kans dat het niet met de botten te maken heeft en dierenartsen hebben daar nog wel eens moeite mee....

Onze herder ging zich ook steeds vaker uitrekken dus wij naar de DA, hond was enorm pijnlijk op het manipuleren van de heupen.. Eerst zou het HD zijn, fotos lieten gelukkig zien dat dit niet het geval was.
Nou dan moest het wel een hernia zijn, MRI gemaakt :$ , zag er ook allemaal keurig uit. Toen wilden ze verder gaan zoeken door middel van een scintigrafie... Toen was ik het zat en heb ik met een osteopaat overlegd, 3x behandeld en ze is weer als nieuw :D Hond bleek een enorme blokkade langs haar ruggengraat te hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:45

lien_87 daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt!

Levi wordt maandag morgen om half 10 verwacht bij de DA. :)
Hij wordt dan gecastreerd en er worden dan ook foto's gemaakt van zijn rug en zijn poten.

Ik zal jullie op de hoogte houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:45

Vandaag was het zover, Levi is gecastreerd en er zijn foto's gemaakt.
Even gekopieerd uit een ander topic:

De DA had foto's gemaakt en tot hun grote verbazing zag alles er goed uit. "Dan zal ie wel een spiertje verrekt hebben" zei de DA. Tot dat ze begonnen met castreren. Levi zijn rechterbal was niet volgroeid en was een heel stuk kleiner dan zijn andere bal. Zijn niet-volgroeide-bal was helemaal vastgegroeid aan de balzak. Het kan dus heel erg goed komen dat hij daardoor moeilijk liep met zijn achterpoten en dat hij moeilijk op kon staan. Ze hadden dit nog nooit eerder gezien.

Toen we hem kwamen ophalen hebben we de ballen nog gezien. 1 bal zag er gewoon normaal uit maar die andere was enorm klein en het zag er meer uit als een leeg zakje ofzo, heel erg gek.

Het gaat nu wel redelijk met meneer, hij heeft nog wel veel last, hij slaapt al een hele poos.

Afbeelding

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:56

Goed dat je toch foto's hebt laten maken!
Als baasje van een 13 jarige labrador met HD kan ik je vertellen dat je een hoop ellende ontsprongen bent.
Wel raar van die ballen.
Bij oude honden komt t vaak voor dat 1 bal de ander als het ware op eet maar bij zo'n jonge hond is dat wel vreemd.
Wat dat betreft wel fijn dat je m nu gecastreerd hebt, zou me anders zorgen maken om zn hormoon huishouding.

Sterkte met de patiënt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:02

Inderdaad raar, had ik zelf nooit aan gedacht en de DA ook niet. :n

Bedankt! :)

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:41

Hopelijk is het dan nu opgelost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:45

Zijn er hier mensen die een beetje verstand hebben van net gecastreerde honden en mij zou kunnen vertellen of zijn wond er goed uit ziet?
Foto zet ik hier dan even in een link neer voor de mensen die het niet zo smakelijk vinden.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:17

Altijd dierenartsassistente geweest dus kom maar op met die foto :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:18

Stuur hem even via PB, ben te lui om hem in een link te zetten. :')