Jonge pimpelmeesjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 19:11

Nee echt, t is net een plofkip :')

Hoop het ook, vooral dat we ze uitkunnen zetten maar het blijft nog wel door mijn hoofd spoken dat het ook van het ene moment op het andere afgelopen kan zijn. Zo was het met de derde ook..

En nu willen ze weer eten := af en toe snachts denk ik dat ze piepen maar dan verbeeld ik me dat gewoon. Ik sta zegmaar op standje piep = eten :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:40

Mama koolmees :D

sterregoud

Re: Jonge pimpelmeesjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:03

Fijn dat het goed met ze gaat !

Echt top van je.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 10:43

Wie benieuwd zijn, zo zijn ze nu:

Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:29

Die bekkies :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 15:09

Pluisje, de kleinste, is zelfstandig!! Hij eet van een schaaltje *\o/*

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:54

Wat een geweldig nieuws! En wat ben jij toegewijd zeg. Ben zo benieuwd hoe het met ze zal gaan.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:58

Wat zien ze er goed uit!
Ik hoor maar weinig gevallen waarin zulke kleine vogeltjes het daadwerkelijk overleven, goed gedaan hoor :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:01

Koolmeesjes :j

Maar ik volg niet waarom ze nu uit die buis moesten? Waar zijn pa en moe?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 22:13

Eentje die was ook al bijna ontsnapt, het kooitje waar ze inzitten is zegmaar bij 1 van de voerbakjes kapot (oude parkieten kooi) en daar was de brutale tussendoor gegaan. Vloog hij naar de keuken, deur wijd open. Konden hem nog net grijpen voor hij weg was. Was geen ramp geweest, maar die is dus nog niet helemaal zelfstandig, de ander wel. Vrijdag gokken we dat die ander ook zelfstandig is, dan willen we ze uitzetten. Ze zijn dan precies een week geweest, we zetten ze alleen niet bij huis uit maar een voetbalclub hier in de buurt, daar zitten nu super veel jonge kool en pimpelmeesjes dus hopen we dat ze van die de rest van de fijne kneepjes leren. Ze doen nu al wel poetsen, snavel schoonmaken, pootjes en vleugels uitstrekken en zelfs met de kop in de veren! Ik wist niet eens dat ze dat laatste deden, de parkieten doen het wel maar van zulke dingetjes met die kleine nekjes had ik nooit verwacht.

@Iris: Haha gelukkig loont het nu ook, eindelijk. Heb het al vaker gedaan maar meestal lukte het niet, dus ben hier ook blij mee. Maar ik hou het nog in gedachte dat het binnen een uurtje over kan zijn. Kan zo snel zijn met zulke kleine dingetjes.

@Jennifuur: Ben er ook heel blij meer dat het zo gaat :D

@LadyMadonna: Ze zaten in een PVC buis die ong 80 cm hoog was (rest zat in de grond) ze zaten zegmaar op de grond met het nest en was ongeveer 6 cm in diameter. Ouders konden erin en eruit, maar die konden al vliegen. De jongen spenderen de eerste paar dagen op de grond om te leren vliegen, dat was nooit gelukt in de buis, was veelste krap. Ze hadden er dus nooit uit kunnen komen, klimmen werd hem ook niet want hij was glad van binnen.
Ze eruit halen en dan daar op de grond laten was ook geen optie omdat er stal katten zijn die graag een vogeltje meepikken.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:13

Wat fijn dat de kleine nu ook al zelfstandig eet !

Goed idee om ze daar uit te zetten.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:17

Het wordt vrijdag wel heel heet, ben je niet een beetje bang dat ze zo'n eerste dag uitdrogen ? (omdat ze nog niet zo snel allemaal rupsjes vinden) Of denk je dat het wel meevalt ?
Misschien zaterdagochtend uitzetten ?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 19:43

Ze drinken gewoon water apart dus ik denk dat dat wel goed komt. We zetten ze morgen wel vroeg uit (8u) zodat ze geleidelijk aan de warmte kunnen wennen.

Denk ook niet dat ze het nog een dag vol kunnen houden, ze zijn vandaag een stuk of wat keer ontsnapt de kamer in omdat ze willen vliegen, wat niet kan in zo'n kooitje.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:19

Dan gaat het vast goed !

Veel plezier morgen , lijkt me leuk om te zien hoe ze de vrijheid tegemoet vliegen. :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 20:28

Ik ga het wel filmen denk ik, het blijft uniek :D

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:50

Hoe is het gegaan Berber ?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 20:55

Goed :)
Heb het uiteindelijk niet gefilmt, mams en ik hadden beide geen telefoon bij ons en daarna moesten we direct weg.

Jammer genoeg hebben ze ruzie gehad waarschijnlijk vannacht, 1, die eerst de sterkste was was wat veertjes kwijt en had een klein wondje boven zijn snavel. Maar om die ander nou uit te zetten en die te laten zitten was ook geen optie.
De kleinste en jongste vloog zo weg uit mijn handen, die andere had het wat moeilijker maar beide waren snel uit zicht :)