Help, mijn kat houdt mijn onderbuur wakker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: Help, mijn kat houdt mijn onderbuur wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:52

Ik denk dat het handig is om wel even aan buurman te melden dat jullie bezig zijn om een oplossing te zoeken. Vragen dus of het vannacht rustiger was omdat jullie iets anders geprobeerd hebben.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:54

meenemen op de slaapkamer
of snachts in een bench plaatsen

lijken mij de beste opties.

ik kan mij goed voorstellen als je enkele weken lang uit je slaap gehouden wordt, de maat op een gegeven moment wel een beetje vol is.

hoe ligt dat laminaat trouwens, is dit wel goed geïssoleerd? want daar zit vaak al de halve winst.

mensen zeggen hier: het is niet netjes om te gaan dreigen, die meneer had ook gewoon etc..

maar hoevaak blijf je dat doen uiteindelijk? op een gegeven moment ben je aan het einde van je latijn als je nachten gebroken worden.

TS kiest uiteindelijk voor laminaat en kiest uiteindelijk voor een kat, keuzes die de onderbuurman niet heeft.

ik denk daarom dat de slaapkamer, of andere kleine ruimte en/of een bench momenteel de beste oplossing zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:55

Wat een nare situatie. Ik begrijp beide kanten.
Kun je de kat niet in een bench of op een andere kamer onder brengen in de nacht?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 13:16

@Evelijn, de buurman is ervan op de hoogte dat we oplossingen zoeken. Hij heeft voor hij is begonnen met dreigen ook al een keer aangegeven wakker gehouden te worden door de balletjes waar de kat s'nachts actief mee is (granted, dit zijn rietgevlochten balletjes welke dus ook wel lawaai maken). Als reactie daarop hebben we dan ook al zijn speeltjes afgepakt. Dit zeggen we dan, hij stemt dan in en bedankt ons. Daarna horen we een poos niks meer van hem en dan ineens dit. Ik kan dat toch niet ruiken? Helemaal niet als ik er niet wakker van wordt, en mijn vriend ook niet?

Nogmaals, ik snap hem absoluut en ik zou ook niet blij worden als mijn slaap continue wordt verstoord door een dier dat niet van mij is. Echt. Ik verwijt hem ook helemaal niks, behalve dan dat zijn laatste toon van communiceren wel wat minder mocht.

Over het laminaat verder; ik heb geen idee wat eronder ligt. We hebben het zo overgenomen van de vorige bewoner en het ligt er nu een jaar of drie. Hij is gelegd door de vader van de vorige bewoonster en hij scheen timmerman / installateur oid te zijn.

Ik ben benieuwd naar wat hij zegt als ik hem naar zijn nachtrust ga vragen vanavond.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:26

Toen wij nog in een flatje woonden met onze 2 katten, hadden die er ook altijd een handje van om 's nachts een potje met elkaar te gaan "vechten". Nooit klachten gehad van buren, maar we konden er zelf niet door slapen :+

Ik gaf ze toen 's avonds voor we naar bed gingen een bakje natvoer, na het eten gingen ze dan eerst lekker voldaan liggen slapen. Weet niet of het voor jouw kat werkt en waarschijnlijk ga je daar ook niet de hele nacht mee oplossen, maar scheelt wellicht toch al iets.

Heb je overigens wel een goede ondervloer onder je laminaat liggen?
Edit: zie net dat je dat niet weet, wellicht toch eens een plaat eruit halen en eronder kijken. Dat kan echt veel verschil maken namelijk.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:04

Flux schreef:
Anyway. Hij gaat niet meer weg. Ik adopteer geen beesten om ze dan toch maar weg te doen. Wat voor draken het dan ook achteraf blijken te zijn :)

.

Mooi principe, maar als je geen oplossing vind (en ik begrijp dat je er aan werkt) dan kan het ermee eindigen dat die beslissing uit je handen wordt genomen.

Ik ben het overigens niet met je eens, als je een dier overneemt (imo adopteer je kinderen), en er blijken achteraf grote gedrags- of andere problemen met het betreffende dier te zijn dan is het volledig acceptabel ze weer weg te doen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 09:33

Kuggur schreef:
Ik ben het overigens niet met je eens, als je een dier overneemt (imo adopteer je kinderen), en er blijken achteraf grote gedrags- of andere problemen met het betreffende dier te zijn dan is het volledig acceptabel ze weer weg te doen.

Tuurlijk is het acceptabel om ze weg te doen bij grote gedrags- of andere problemen. Ik noem dit echter geen groot gedragsprobleem en zeker niet een reden om het dier weer terug te brengen. En helemaal niet nu al.

De onderbuur heeft vannacht aangegeven niks te hebben gehoord dus dat is mooi :).

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:36

zolang de buurman nu tevreden is gaat het volgens mij prima , deze kat vertoond geen gedrags probleem die geniet gewoon in de nachtelijke uurtjes

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:43

Wat leuk zo'n onderbuurman die dreigt met de woningbouw. Jullie doen er alles aan om hem stil te houden. Beetje flauw dat ie dan gaat dreigen terwijl jullie je best doen..

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:26

Is het huur of koop? Het appartement? In ons huurappartement mocht bijvoorbeeld wel laminaat, maar als er klachten kwamen, moest alles er uit. Dus dat zou ik wel even checken.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:35

ik heb zo'n vermoeden dat er geen of slechte ondervloer onder het laminaat ligt. van die groene platen werken goed tegen geluid... misschien maar dat eronder leggen en opnieuw het laminaat leggen? Moet als het goed is gewoon kwestie van opnieuw de puzzel leggen zijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:39

Als je kat zo actief is maar niet naar buiten mag, kun je hem dan niet ruilen bij het asiel? Ik snap dat je aan hem gehecht bent, maar zou dat niet beter zijn voor zowel de buren als de kat? Want ik snap de buurman ook wel heel goed, hij kan ook nergens anders heen.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:44

Of een kameraadje erbij??? :D
Wij hebben er 2 en zijn overdag ook op het werk maar juist als we thuis zijn beginnen ze met spelen, 's nachts liggen ze bij ons en slapen ook net als wij :Z

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:45

Kat in een bench?
Sorry, maar dat is wel 1 van de meest onproductieve oplossingen tot nu toe.
Wacht maar tot ze hun bek opentrekken om te gaan klagen dat ze opgesloten zitten :')

Kat bij jullie in de slaapkamer en de meeste deuren openhouden.
Dat werkt hier het beste bij nachtelijke feestpartijen. :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:51

KoudbloedKim schreef:
Als ik nare dreigberichten zou krijgen van iemand, zou ik niet meer met hem te doen hebben. :n
Hij had ook gewoon netjes naar jullie toe kunnen komen.

Ik denk dat Fleece het geluid op zich wel dempt. :j
En verder... het is een kat, die kun je niet trainen.
Je onderbuurman mag blij zijn dat jullie niet net een baby hebben gekregen.

Wat vervelend! Idd als ze zo gaan beginnen, dan zou ik ook zoiets hebben van :evaw:
Maarreh katten zijn natuurlijk wel degelijk te trainen!

Mijn ervaring is dat katten erg gehecht zijn aan een bepaalde routine. Waarschijnlijk doet hij dan ook steeds rond hetzelfde tijdstip. Als je erachter zou kunnen komen wanneer hij het doet zal dat al helpen. Probeer daar eens naar te vragen bij de onderbuur,
Vaak gaan katten heel erg rond rennen net voor of na ze gaan poepen. Je zou kunnen proberen op een ander tijdstip te voeren om zo dat ritme te verschuiven.
Moe maken voor het slapen is idd ook een goede, dat deden wij ook met onze katten toen ze nog kittens waren, anders had je de hele nacht terror.
Weet je waar de slaapkamer van de onderbuur zit? Is het mogelijk hem 's nachts in een kamer te doen waar die er niet boven zit?

Bij de ikea oid een groot kleed kopen en neerleggen een optie?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:04

Kuggur schreef:
Flux schreef:
Anyway. Hij gaat niet meer weg. Ik adopteer geen beesten om ze dan toch maar weg te doen. Wat voor draken het dan ook achteraf blijken te zijn :)

.

Mooi principe, maar als je geen oplossing vind (en ik begrijp dat je er aan werkt) dan kan het ermee eindigen dat die beslissing uit je handen wordt genomen.

De kat loopt en rent. Naar mijn weten valt dat nog altijd onder normaal gedrag. Dat de buurman er wakker van ligt is heel jammer, en daar moet een oplossing voor komen. Buurman kan ook oordopjes in doen, en kijken of dat helpt. Je kan die kat moeilijk met al zijn 4 poten vastbinden.

Ik weet niet meer wie het zei maar;
En een dove kat buiten laten? Sorry maar voor die suggestie krijg je toch echt de trofee voor meest stupide idee ever. Dan kun je hem gelijk naar de DA brengen voor een spuitje.

TS je bent goed bezig, als iemand mij zo'n appje had gestuurd dan had ik hem wel wat anders verteld. Dus chapeau dat je nog steeds een oplossing zoekt.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:15

Ik denk dat de enige mogelijkheid is om zijn ritme om te gooien in een vakantie. vlak voor het slapen gaan nog een uur spelen. ik denk dat dat het enige is wat werkt. de rest is symtoom bestrijding :)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 12:01

Ik wil nog even een laatste update geven :) :

Met Loki gaat het super 's nachts nu. Hij gaat met ons mee naar de slaapkamer en kan daarnaast ook naar de gang. Hij heeft een eigen plekje gekregen op de kast waar hij graag ligt. Inmiddels is de link gelegd dat naar de slaapkamer gaan betekent dat we gaan slapen en we horen hem daarom ook nauwelijks meer. Van de onderbuurman heb ik ook niets meer vernomen na zijn antwoord op de vraag of hij nog wakker was geweest. Dat antwoord was een kort "Nee".

Ik heb wel door dat het een hele intelligente kat is. Om die reden ben ik nu trucjes met hem aan het oefenen. Ik ben er maandag mee begonnen en meneer kent nu al een stevige basis van low five, high five en een rondje draaien wanneer ik daar een gebaar voor geef :)

Het enige waar ik nu nog tegenaan loop is zijn schrokken op zijn voer. Hij geeft hierdoor regelmatig over en ik kan hem dus al niet meer uit een normaal bakje voeren. Hij eet nu uit zijn active board, wat een poosje redelijk gegaan is. Hij krijgt brok van Iams en daarnaast Prins kvv, beide uit het active board.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:27

+:)+

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:41

Bij de action heb je overigens van die plastic hele goedkope anti schrok bakken voor honden .
Mijn katten vinden die geweldig om de brokjes uit te hengelen .

Fijn dat het beter gaat!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:44

Ik ken wel de anti schrok bakken (mijn vriendin heeft haar kat laten afvallen door een low-budget anti schrok bak te gebruiken, namelijk een eierdoosje) maar wat is een active board?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 13:51

Amaris, een denkspelletje waar katten hun eten uit moeten hengelen. Ik heb deze : http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... bak/115002

Het punt is dat hij wel langer over zijn eten doet, maar zo gefixeerd is op die brokjes dat hij niet kauwt. Dit doet hij ook niet als hij uit een bakje eten krijgt. Zijn tanden zijn overigens wel nagekeken en gezond en schoon verklaard.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:58

oohh wat een grappig ding is dat!