1,2,3 honden??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bryce27

Re: 1,2,3 honden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:07

Lastige keuze
Er kunnen erg leuke herplaatsers zijn maar ook veel mindere.
Hond wond immers niet zomaar herplaatst. ( niet in alle gevallen )
ik zelf zou kijken naar:
1. een geschikte herplaatser ( voor proefperiode en dan verder kijken )
Of 2. Pup wat ouder laten worden en dan alsnog een hond erbij pakken.

Wat ook zou kunnen is een hond in co-ownerschap nemen van bv een fokker. Heb je vaak wel een hond die al wat opvoeding heeft gehad.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 23:51

Dierenfan,

Onze pup had niet echt veel moeite met het overlijden van de BC. Wat je wel merkte is dat ze in de auto haar draai niet kon vinden. Mijn BC ging de laatste maanden voorin op de grond. De pup lag tegen haar aan en dat was prima. Toen nam ik haar meteen alleen mee en bleef ze opstaan en draaien. Verder niet moeilijk doen.

De BC had altijd bij ons op de kamer gelegen en het kleine hondje bij onze zoon. Het was zijn hondje. De laatste periode wilde ik niet meer dat ze de trap op of af moest en tillen vond ze ook niet meer zo prettig. Ik heb toen een paar nachtjes bij ze geslapen in de woonkamer en dat was prima.
Toen de BC wegviel is de pup mee naar de slaapkamer gegaan.

( het kleine hondje van onze zoon was dus al onverwachts overleden )

Vandaag als vb; Ik was niet zo lekker, dus heb alleen wat geoefend in de tuin. Ze kan de hele dag in en uitlopen. Ze rent even rond en snuffelt, maar kijkt ook de hele tijd waar ik ben of komt binnen. Toen mn man iets uit de tuin pakte, wilde ze weer spelen, maar hij moest weg. Later begon ze binnen wat te spelen en ben ik even naar buiten gegaan met haar.
Ik had het er met mn man over dat ze op zich wel leuk kan spelen, maar liever met ons samen speelt. En dat is echt het verschil toch wel. Als mn moeders hondje er is, kan ze hem continu uitdagen om te spelen. Als ze met ons is komt ze vragen of bieden wij het aan. Die tijd maken we vrij en moet je ook gewoon vrij maken met een hondje alleen.
Ik zeg eerlijk dat ik me daar nu bewuster van ben dan 13jr terug toen mn BC even kort alleen was. Die was ook meer op de baas gericht dan op andere honden.

Ze speelt veel met mn moeders hondje, maar dat is echt een heel ander type hondje. Ze zitten nu qua maat en gewicht gelijk, maar die van ons is sterker en breder. Ook staat ze veel steviger in haar schoenen ( of hoe zeg je dat bij een hond? )

Honden apart van elkaar meenemen heb ik altijd moeilijk gevonden. Onze zoon nam zijn hondje wel apart mee en dat was prima. Maar ik kon niet het kleine hondje meenemen en mn BC achterlaten. Het kon wel, maar ik had me dan echt rot gevoeld.

Ik denk dat deze pup een vrolijke, sociale hond goed accepteert, maar ik wil gewoon geen hond die haar iets aan kan doen als we even omdraaien. En ik schrik hoeveel honden niet met andere honden kunnen in hun huidige status.

Er worden schrikbarend veel buitenlandse honden overal gedeeld en aangeboden. Ik denk dat wij kijken wat er op ons pad komt. Wordt er een huisje gezocht voor een hond die ons past, reageren we daarop. Maar het hoeft niet vandaag of morgen. Komen we niks tegen en willen we toch een 2e hondje, kunnen we altijd naar een pup kijken.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 00:14

kaatje888 schreef:
Ik vind het bij honden wel een ander verhaal als bij paarden om alles eraf te halen.
Waarom zou je zomaar alles eraf halen als het niet nodig is?
Dat doe je bij mensen ook niet als ze een keer chagrijnig of iets dergelijks zijn.
Om medische redenen castreren/steriliseren snap ik, maar zomaar omdat het makkelijker uitkomt omdat ze dan vaak "makkelijker" zijn vind ik een beetje onzin.
Als je een hond hebt die echt heeeel moeilijk is, oke prima.
Als je een teef en een reu samen neemt, snap ik dat je 1 van hun steriliseert/castreert, maar verder onnodig.

Ik snap dus juist niet dat er nog mensen zijn die standaard niet castreren... Het kan zo ontzettend snel mis gaan! En daarnaast zit de hond met hormonen, wil dekken, ruikt teven, maar mag nooit. Nee, vind dat niet eerlijk tegenover de hond.
'Pup' hier is zo snel mogelijk gecastreerd, om geen risico te lopen om te laat te zijn. 40/50 kilo (en straks nog wel een paar kilo'tjes zwaarder) is gewoon teveel om vast te kunnen houden als meneer echt besluit naar een teef toe te willen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:10

Nirvana_ schreef:
kaatje888 schreef:
Ik vind het bij honden wel een ander verhaal als bij paarden om alles eraf te halen.
Dat doe je bij mensen ook niet als ze een keer chagrijnig of iets dergelijks zijn.
Om medische redenen castreren/steriliseren snap ik, maar zomaar omdat het makkelijker uitkomt omdat ze dan vaak "makkelijker" zijn vind ik een beetje onzin.
Als je een teef en een reu samen neemt, snap ik dat je 1 van hun steriliseert/castreert, maar verder onnodig.

Ik snap dus juist niet dat er nog mensen zijn die standaard niet castreren... Het kan zo ontzettend snel mis gaan! En daarnaast zit de hond met hormonen, wil dekken, ruikt teven, maar mag nooit. Nee, vind dat niet eerlijk tegenover de hond.
'Pup' hier is zo snel mogelijk gecastreerd, om geen risico te lopen om te laat te zijn. 40/50 kilo (en straks nog wel een paar kilo'tjes zwaarder) is gewoon teveel om vast te kunnen houden als meneer echt besluit naar een teef toe te willen.

Behalve dat het voor een reu gezonder is om zijn ballen te houden? En dat vroeg castreren nadelig is voor de gezondheid? Je kan een hond namelijk ook gewoon opvoeden, dan is er niks te 'houden'. Wij trainen met reuen en teven door elkaar, ook als ze loops zijn. Hooguit dat we eventjes wachten tot de teef van het veld af is. Hier in huis ook loopse teef en reu tegelijk gehad, dat gaat niet snel mis, dat gaat mis als je niet oplet. Enige reden dat de teef nu gecastreerd is, is omdat dat medisch noodzakelijk was. Nu hebben we weer een teef erbij en die wordt niet geholpen en de reu ook zeer zeker niet, tenzij het medisch noodzakelijk is.

Je neemt een reu, maar vindt dat eigenlijk lastig dus moeten alle hormonen zo snel mogelijk weg.... Waarom dan een reu nemen?

TS, apart meenemen is wel fijn voor de band tussen de hond en jou ipv alleen tussen de honden onderling. ;) Hoeft niet elke keer, maar elke hond verdient wel even 1 op 1 tijd met de eigenaar in mijn ogen. En qua herplaatser of pup, met een pup zou ik nog wachten tot jullie huidige pup ouder is. Een herplaatser die qua leeftijd boven de 2 zit lijkt mij het fijnste, maar die moet je wel kunnen vinden. Eigenlijk zou ik me dus idd houden aan wat je zelf schrijft in het laatste bericht. Kijken of er een passende herplaatser op je pad komt en anders langzaam gaan kijken voor een pup.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:18

Wij hebben 9 honden :o , vier Cane Corso's, een Friese Stabij en vier chihuahua's. Behalve de twee Cane Corso dames kunnen ze eigenlijk allemaal goed met elkaar overweg en ik vind het heel erg leuk om te zien hoe een roedel leeft en met elkaar communiceert, je kunt er een hoop van leren.
Voor de honden is het ook echt leuk om andere honden als gezelschap te hebben. Zoals zij met elkaar communiceren, dat kunnen wij gewoonweg niet vervangen.
En ik vind het gewoon leuk. Wij zijn hondenliefhebbers, hebben de tijd en plek ervoor, dus waarom niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 13:27

Qua steriliseren zijn we er nog niet uit. Wij hebben meestal teefjes gehad en nog nooit laten helpen. Ze zijn allemaal gezond oud geworden, behalve ons teefje die dus op 10jr leeftijd is overleden na een bijtincident.
Het reutje van mn moeder hebben we wel zodra het kon laten helpen, omdat hij veel met onze teefjes samen was. Mijn moeder is 70+ en doet enorm haar best. Haar hondje is voor haar en mn ( gehandicapte ) broer die thuis woont een geweldig hondje, maar het leek ons op dat moment het verstandigste. Hij is er niet erg door verandert.

Diablo, ik neem aan dat jullie ook een groot erf hebben? Maken jullie onderscheid tussen honden die 24/7 buiten blijven en honden die mee naar binnen gaan?

Apart meenemen vond ik altijd lastig en geloof dat ik dat nu weer lastig zou vinden. Voorheen gingen de honden van mij en mn moeder wel apart mee. Toen mn BC een tijd alleen leefde ging zij overal mee naartoe en zelfs toen de kleine hond erbij kwam deed ik dat wel. Maar andersom ging tegen mn gevoel in. Mn BC passeren om het kleine hondje alleen mee te nemen kon ik echt niet. Mn zoon nam zn kleine hondje wel apart mee, maar daar had mn BC ook echt geen last van als ze nog bij mij was.

Het gekke is dat onze zoon zijn hondje mee kon nemen en de BC dat prima vond. Na de aanval en het overlijden kakte ze erg in. Of dat nou haar leeftijd was en zij het kleine hondje meer ''nodig'' had, of dat ze toch veel van die aanval had meegekregen? Ik weet het niet. Erg goed afscheid heeft ze helaas niet kunnen nemen.
Toen we dit pupje kochten verwachtten we niet veel, omdat de BC niet uber sociaal was naar vreemden. Maar ze was er helemaal gek mee.

De pup heeft echt goed afscheid kunnen nemen, maar hangt wel heel erg aan ons. Ze doet alles goed, maar alleen zijn vind ze nog niet heel makkelijk. Haar achterlaten om met een andere hond op pad te gaan, zou ik echt heel moeilijk vinden.

Dat is wel het nadeel van een hond die even alleen is. Ze krijgt alle aandacht, alle speeltjes zijn van haar, ze kan vrijwel overal mee naartoe etc.

Als ik erover nadenk is denk ik 2 honden wel het moeilijkste. Zodra mensen echt meer honden nemen, krijg je veel meer dat honden zelf kunnen kiezen. Deze pup is nu alleen en zou een hond leuk vinden. Maar een oudere hond kan voor haar wel 1 en ander veranderen.
Heb je al 2 of 3 honden en komt daar een hond bij, zijn de honden al gewend zich aan te passen, denk ik.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:46

hier 8 honden,teven worden hier standaard ( vroeg) gecastreerd,reuen mogen wat mij betreft hun zaakje houden,maar aangezien hier bijna alles opvanger is wat rondloopt zijn deze vaak al gecastreerd voor ze hier komen...

hier is alles altijd binnen...zou geen honden buiten meer willen hebben... ( we hebben een tijdje 2 honden buiten gehad ,deze zijn overleden,maar nee,dat hoef ik niet meer)

persoonlijk vind ik een hond een roedeldier,en deze solitair houden zou mijn voorkeur dan ook niet hebben...

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:11

Nirvana_ schreef:
kaatje888 schreef:

Mensen kunnen ook dingen krijgen, wordt het er ook niet van te voren af/uit gehaald.
Nee, het is eerlijk om maar alles eraf te laten halen tegenover de hond.
Ow dus omdat je je hond later niet kan houden moet alles er maar af. Ik zou zeggen neem dan gewoon een ander ras die je wel kan houden +:)+
Dat is pas belachelijk.
Maar zo ieder zijn mening :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:45

TS, onze honden blijven niet 24 uur per dag buiten, daarvoor hebben we geen honden. Ze zijn vaak niet allemaal tegelijk allemaal in huis, omdat de twee teven absoluut niet samen kunnen en twee van de CC's laten onze katten niet met rust, dus dat is wel wat schipperen. Maar ze zijn nooit alleen, dat is een voordeel van meerdere honden en ik zou het ook niet anders willen.
Onze teven zijn niet gecastreerd, omdat ze af en toe pups krijgen.
Mijn kleine favoriet Pebbles (chihuahua)krijgt geen pups, omdat ze geen goede knietjes heeft, maar castreren durf ik niet. Ze weegt goed 2 kilo, ik ben heel erg bang dat ze een eventuele operatie niet overleeft.
Buiten één CC reu zijn de heren niet gecastreerd en dat gaat ook prima. .

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 00:35

kimmie261 schreef:
hier 8 honden,teven worden hier standaard ( vroeg) gecastreerd,reuen mogen wat mij betreft hun zaakje houden,maar aangezien hier bijna alles opvanger is wat rondloopt zijn deze vaak al gecastreerd voor ze hier komen...

hier is alles altijd binnen...zou geen honden buiten meer willen hebben... ( we hebben een tijdje 2 honden buiten gehad ,deze zijn overleden,maar nee,dat hoef ik niet meer)

persoonlijk vind ik een hond een roedeldier,en deze solitair houden zou mijn voorkeur dan ook niet hebben...

8 binnen? Hoe doe je dat? Hebben ze allemaal een eigen plek of wisselen ze wat af? Kunnen ze wel de tuin in en uit lopen?
Ik hou echt veel van dieren en was voorheen ook wel het type dat alles mee naar huis nam. We hebben geen klinisch huis, maar wil het wel iets netjes houden. Zoonlief moet ook iemand mee naar binnen kunnen nemen bijv.
Ze lopen hier wel de tuin in nu, maar het is geen mega erf. Op een erf zou ik er wel weer heel anders over denken. Niet dat ik honden buiten zou laten, maar dat ze wel overdag lekker rond kunnen lopen overal.
Hoe is jouw band met de honden? Het verschilt per hond denk ik? Maar heb je zelf ook meer afstand?
Onze pup is echt mijn aanhangsel. Ze is gek op man, zoon en zijn vriendin of vrienden, maar als ik wegloop moet ze achter mij aan. Toen mn moeders hondje er een week was, zag ik haar wel minder. Pas na een tijdje kwam ze weer even kijken of ik er nog wasa. Dat is prima als zij gelukkig is hoor en met 2 honden hadden we altijd een hele goede band verder. Maar 8 lijkt me wel veel. En inderdaad voor hun leuker.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 05:29

Mijn band met onze honden is heel goed. Ik heb wel mijn favoriet(en), vooral mijn kleine Pebbles is mijn kindje en zij is dan ook altijd bij mij. Ik heb een heel speciale band met haar. Maar dat wil niet zeggen dat ik ook niet dol ben op de andere honden. Ze krijgen allemaal hun aandacht en volgens mij zijn ze best heel gelukkig.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:41

superpony schreef:
8 binnen? Hoe doe je dat? Hebben ze allemaal een eigen plek of wisselen ze wat af? Kunnen ze wel de tuin in en uit lopen?
Ik hou echt veel van dieren en was voorheen ook wel het type dat alles mee naar huis nam. We hebben geen klinisch huis, maar wil het wel iets netjes houden. Zoonlief moet ook iemand mee naar binnen kunnen nemen bijv.
Ze lopen hier wel de tuin in nu, maar het is geen mega erf. Op een erf zou ik er wel weer heel anders over denken. Niet dat ik honden buiten zou laten, maar dat ze wel overdag lekker rond kunnen lopen overal.
Hoe is jouw band met de honden? Het verschilt per hond denk ik? Maar heb je zelf ook meer afstand?
Onze pup is echt mijn aanhangsel. Ze is gek op man, zoon en zijn vriendin of vrienden, maar als ik wegloop moet ze achter mij aan. Toen mn moeders hondje er een week was, zag ik haar wel minder. Pas na een tijdje kwam ze weer even kijken of ik er nog wasa. Dat is prima als zij gelukkig is hoor en met 2 honden hadden we altijd een hele goede band verder. Maar 8 lijkt me wel veel. En inderdaad voor hun leuker.

haha,hoe doe je dat,nou gewoon,8 honden binnen laten lopen en leven :D

als ik de tuindeur open zou zetten zouden de honden inderdaad naar buiten kunnen,maar de ervaring heeft geleerd dat ze dat niet doen,ze liggen eigenlijk altijd wel ergens waar ik ben... :)

en ze hebben geen eigen plek,ja de oudste,die wel,die heeft zijn eigen bankje,als andere honden daarop gaan liggen halen we deze ook eraf,voor de rest zoeken ze maar uit waar ze liggen...

en hier is het ook gewoon best wel netjes hoor,elke dag stofzuigen ( als het nat is buiten soms dan wel 3x per dag) ,en dweilen en zorgen dat de boel gewoon aan kant is...

tja band,met de ene hond meer als de ander, maar ze zijn me allemaal lief en een paar zijn speciaal.... :+:

( ow en ze slapen hier alle 8 ook nog eens op de slaapkamer,de meeste op bed,vanmorgen moest ik me onder de honden vandaan wrikken,zoveel lagen er op mij :+ :D )

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 22:51

Diablo, geen jaloezie bij de honden?

Toen de BC ouder werd hebben we wel een 3e hond overwogen een paar keer, maar ik zag het niet zitten met haar. Achteraf alles anders gelopen en was ze dol op het pupje.

Kimmie, echt waar? Wat voor maten zijn de honden? 8 honden op bed? Wij hebben een 140x200 bed en laatst de pup en mn moeders hondje erop, maar ze moeten dan wel goed liggen.

Mn BC wilde zelf nooit op bed en het kleine hondje sliep bij onze zoon. Die sliep te onrustig, dus ze sliep op een stoel naast zijn bed.

Hoe laat je 8 honden uit? Hoe hou je dat vast? Als je per 2 gaat ben je de hele dag bezig....1 grote wandeling en alles los uit de auto snap ik nog.

HOe gaat de aandachtsverdeling?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:14

Afbeelding

dit zijn de maten van de honden :+

( als je telt staan er 9 honden op de foto, 1 hond logeerde hier overdags,maar door de loopsheid van die hond ging het niet meer.zo zonde,maar ja...we hebben dus een maand of 10 overdags 9 honden gehad,savonds ging die ene weer naar haar baasje :) )

en wij hebben een grote wei/omheind land,daar laten we de honden op uit,daar kunnen ze veel meer spelen/ravotten/zwemmen, als dat we ze uit zouden laten voor de deur,waar ze net aan en lijn van een halve meter kunnen lopen...

maar,vroeger woonde we onder de rook van R'dam,en toen hadden we 5 grote honden waar we/ik dus wel iedere dag mee buiten liepen,nu had ik deze heel braaf opgevoed,niet trekken aan de riem en niet reageren op andere honden,dus dat ging prima..

en haha onze slaapkamer is geheel ingericht voor de honden :D :)) overal slaapplekken,en extra bedden in de slaapkamer gezet,maar we hebben gelukkig ook wel een grote slaapkamer waar we de ruimte hebben om dit te doen hoor :D

en aandachtsverdeling,uhh daar denk ik niet over na,degene die komt krijgt aandacht,of waar ik zelf zin in heb...dat zal vast per dag,per hond verschillen...maar op een dag kan je zat hondjes aaien en zoenen :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 23:46

Wat een mooie honden! En super dat ze ook zo lekker samen kunnen ravotten.

Het lijkt wel of je echt 2 families hebt. Als ik even aanneem dat de meest rechtse vanaf hier de oppashond is.

Maar eigenlijk mag je helemaal niet reageren hier, hahahaha Topic heet, 1,2 of 3 honden :p

Volgens mij heb ik een hele grote bek, maar ben ik maar een sentimenteel watje. Ik denk teveel na over dit soort dingen.

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 00:31

kimmie261 schreef:
[ Afbeelding ]

dit zijn de maten van de honden :+

( als je telt staan er 9 honden op de foto, 1 hond logeerde hier overdags,maar door de loopsheid van die hond ging het niet meer.zo zonde,maar ja...we hebben dus een maand of 10 overdags 9 honden gehad,savonds ging die ene weer naar haar baasje :) )

en wij hebben een grote wei/omheind land,daar laten we de honden op uit,daar kunnen ze veel meer spelen/ravotten/zwemmen, als dat we ze uit zouden laten voor de deur,waar ze net aan en lijn van een halve meter kunnen lopen...

maar,vroeger woonde we onder de rook van R'dam,en toen hadden we 5 grote honden waar we/ik dus wel iedere dag mee buiten liepen,nu had ik deze heel braaf opgevoed,niet trekken aan de riem en niet reageren op andere honden,dus dat ging prima..

en haha onze slaapkamer is geheel ingericht voor de honden :D :)) overal slaapplekken,en extra bedden in de slaapkamer gezet,maar we hebben gelukkig ook wel een grote slaapkamer waar we de ruimte hebben om dit te doen hoor :D

en aandachtsverdeling,uhh daar denk ik niet over na,degene die komt krijgt aandacht,of waar ik zelf zin in heb...dat zal vast per dag,per hond verschillen...maar op een dag kan je zat hondjes aaien en zoenen :D

Was ff aan het rond snuffelen en kwam dit topic tegen en zag jouw foto Kimmie261... WAUW!!! Wat een gave roedel heb jij <3

Moest het ff gezegd hebben :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:31

superpony schreef:
Diablo, geen jaloezie bij de honden?

Jaloezie? Waarom? Ik geloof dat honden geen jaloezie kennen, dus nee, daar hebben ze geen last van. Net als Kimmie261 hebben we een groot huis, met een grote lap grond, waar de honden zich prima kunnen vermaken. Verder gaan we ook geregeld met ze weg, zodat ze ook nog eens wat anders van de wereld zien. Dan kunnen ze wel niet allemaal tegelijk mee, maar dat vinden ze best. Het is niet zo dat ze beledigd zijn als ze thuis moeten blijven ;) .

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:12

dit was de logee hond:
Afbeelding

is een zusje van die andere gestroomde honden :) ,overigens is ze na haar loopsheid nog wel terug gekomen in de roedel ,alleen is haar eigenaar langdurig ziek en kan ze beter bij hem blijven als de hele dag bij ons zijn terwijl hij thuis is...vandaar dat ze niet meer in de roedel is op dit moment.

de hond helemaal rechts is onze oudste,die wordt bijna 14 :+:

maar haha inderdaad,kwa hoeveelheid mag ik hier niet mee praten... maar 2 of 3 honden,ja hoor,zou het zo doen,ook zo leuk voor de hond die nu alleen is :j

( en 2 of 3 honden is echt peanuts zeg maar :D )

Nef1985 ,dank je wel,ben er zelf ook wel heel trots op en blij mee :) :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:27

De stap van 1 naar 2 honden is groot. Van 2 naar 3 niet en wat ik van anderen hoor zijn de stappen naar nog meer ook niet meer groot. Een hoop dingen die je met 1 hond wel kan, kan je met 2 al niet meer en of het er dan 2 of 6 zijn. :D

De enige reden dat wij nu wachten tot de middelste een jaar of 7/8 is, is omdat wij het belangrijk vinden om ze allemaal apart mee te nemen en aandacht te geven. Omdat wij er ook fanatiek mee sporten. We hebben er 1 van 6 (zeggen ze, wij denken ouder), 1 van net 2 en 1 van bijna 10 weken. Ik sport met die van 2, die van 6 is huishond en die van 10 weken is van mijn vriend. We hebben wel speciaal gewacht tot die van mij 2 was, zodat die al wat volwassener was.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:35

Hier 5 eigen honden en momenteel 1 oppas hond die morgen weer thuis is.

Ik zou zelf geen hond alleen meer willen de roedel functioneert hier heel goed ookal zijn het allemaal andere types en rassen

Momenteel zijn er hier 4 reuen en 2 teven waarvan dus 1 reu niet van ons
2 zijn geholpen de rest is intakt. Er word hier wel eens wat gekibbelt maar nooit gevochten.
Naast dat ze thuis dus binnen en buiten leven gaan er 3, 2 x per week mee naar club en word er mee getraind. Dat vinden de achterblijvers prima.

Onze honden zijn verschillende rassen dobermann, boxers, am stafford, x pincher en momenteel een wetterhoun

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:55

Wij hebben hier altijd drie honden gehad. Vroeger hadden we een Boxer, een Bouvier en een Keeshond. De Boxer en Bouvier waren als waakhonden bedoeld voor in de zaak van mijn ouders. Ons appartement is boven de zaak en daar verbleef de Keeshond, ook omdat die een panische angst had voor trappen. Toen de Bouvier van ouderdom is gestorven hebben we de Boxer boven gelaten, maar dit ging absoluut niet samen met de Keeshond, het waren twee verschrikkelijk dominante teven.
Na de dood van de Bouvier hebben we een chihuahua pup aangeschaft, dit heeft altijd heel goed samengegaan met de Keeshond, ookal waren het twee teven.
Niet lang erna is de Keeshond ook van ouderdom komen te sterven en mocht de Boxer dan eindelijk in ons appartement komen. Ondanks hun grootte gingen zij en de chihuahua heel goed samen. We hebben toen enkele jaren gewoon maar twee honden gehad.
Na een paar jaar heb ik me een Franse Bull puppy aangeschaft, ook een teefje. Dit ging ook super goed samen, en de Boxer was net een echt moedertje voor mijn Bull. Helaas is de Boxer niet snel erna ook van ouderdom gestorven. Meteen hierna hebben we een tweede Franse Bull pup aangeschaft, ook een teef.
Ons kliekje heeft nooit problemen gehad, tot we een herplaatser erbij namen, een 12-jarige chihuahua. Dit ging gedurende de eerste 3 maanden goed, maar erna was het continu een gevecht met mijn hond. We hebben haar dus weer moeten afgeven..

Een tijdje geleden had mijn hond last van d'r hormonen waardoor ze erg prikkelbaarheid en agressief was, maar dat is nu ook verleden tijd. Alles gaat hier weer goed en onze roedel is onafscheidelijk :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 12:22

Diablo, mijn BC was erg op mij gericht. Misschien geen jaloezie, maar kon haar niet overslaan of de andere hond aandacht geven zonder dat zij dan ook wilde. Natuurlijk kon ik dat regelen, maar daarvoor ben ik een te groot watje en het is verder altijd goed gegaan.

Zit ook echt tussen MIJN oren dat ik me snel schuldig voel of vind dat ik de dieren tekort doe. Zelfde me de paarden.

Met een erf zou ik er anders over denken. Maar toen wij onze BC en kleine hond hadden vond ik dat prima. Als mn moedsr kleine hondje erbij was, vond ik juist 3 echt meer dan 2. Dus 2 in huis was voor mij de max.

Toen we de 2 honden hadden, hadden we eerst ook altijd nog een kat. Weet niet of dat nog meeteld, hij dacht van wel geloof ik. Die hadden we overgenomen op 9jr leeftijd en kon niet met en niet zonder de honden. Was zeer aanhankelijk en luisterde als ene hond.

Kimmie, Diablo en de rest; Wat is jullie max dan? Is dit jullie max of is er altijd ruimte als er iets op jullie pad komt? Stel dat er een hond wegvalt, moet dat gat opgevuld?

Ik denk dat heel veel mensen die altijd 1 hond hebben, niet eens erover nadenken misschien. Maar wij hadden er altijd al 2 en dan is 1 echt anders nu. Ik wil alleen wel dat iets een bewuste keus is. We hebben het afgelopen jaar veel pech gehad met de dieren en dat moet ook allemaal kunnen al de dierenarts bezoekjes.

Wij hebben hier buren zonder dieren. Even verderop hebben mensen 1 kleiner, ouder hondje. En aan de overkant hebben mensen 2 honden en een kat. Als we nu een herplaatser nemen die bijv erg blaft wordt er wel wat gezegd meteen.

Toen we hier 3jr geleden kwamen waren de buren huiverig dat we 2 honden en een kat hadden. Maar ze zeiden al snel dat ze onze honden nooit hoorden. Een half jaar geleden begon mn BC uit het niets midden in de kamer wat te janken. Na 3x hebben ze daar meteen over geklaagd.

Nu hebben wij ook zat om over te klagen, maar zo een probleem moet je aan kunnen werken.

In mijn ideale beleving zou ik op een groter erf voor de pup een gelijke hond erbij hebben en daarnaast nog per 2 een groter ras.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:48

Dat is heel persoonlijk, wij hebben zelf het liefst 2 honden, ook eens 3 honden gehad maar vonden dat juist een grotere stap dan naar 2.

Met 1 hond vind ik dat hij/zij veel mee moet kunnen en/of dat 1 van de eigenaren/eigenaar veel thuis is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:06

Onze max? Dat weet ik echt niet. Op dit moment zeg ik dat het nu stop is. Maar dat zeiden we een half jaar geleden ook en toch hebben we een pupje aan gehouden.
We willen er wel (ooit) nog een Cane Corso teefje bij, een blauwe. Maar wanneer dat gaat gebeuren, weet ik echt nog niet. Voorlopig wachten we nu even op de pups die hier geboren gaan worden, volgend weekend is één van onze honden uitgerekend.
En of er één vervangen moet worden als er een weg valt, is heel verschillend. Een paar jaar geleden is onze bouvier overleden, hij was twaalf jaar. Prachtige leeftijd. Hij had een geweldig leven gehad en ondanks het verdriet was het goed. Ik had ook niet de behoefte hem te vervangen.
Maar toen onze Stabij overleed met 11 maanden, had ik zo verschrikkelijk veel verdriet,dat we binnen vijf dagen een nieuw pupje hadden gekocht. Hij was mijn troosthondje, hij heeft zijn werk goed gedaan en is inmiddels vijf jaar oud. Gelukkig hebben we nog niet weer afscheid hoeven nemen.
Overigens, Pebbles, mijn chihuahua, is mijn favoriet, ik heb een heel speciale band met haar. Het was niet de bedoeling, het is zo gegroeid. Zij is echt zo'n geval waarvan je zegt:het heeft zo moeten zijn, die klik is er gewoon, of je wil of niet. Als haar wat overkomt, word ik echt gek, zou niet weten hoe ik daar op zou reageren. Ik denk ook dat ik haar niet zou kunnen of willen vervangen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 23:29

superpony schreef:
Kimmie, Diablo en de rest; Wat is jullie max dan? Is dit jullie max of is er altijd ruimte als er iets op jullie pad komt? Stel dat er een hond wegvalt, moet dat gat opgevuld?
.

hier is het echt vol,komen geen honden meer bij...eigenlijk hadden we er altijd wel 6 of 7 de afgelopen jaren.

8 is dus al 1 'teveel' , nu zijn hier 2 bejaarde honden en als deze dood zouden gaan ( wat van mij nog heel lang mag duren hoor) zullen we het in eerste instantie weer gewoon bij 6 honden houden... meestal kwam er hier een nr 7 namelijk,als er 1 hond bij was welke we verwachtte dat deze niet heel lang meer zou leven...

als de 2 oudste hier zouden overlijden dan zou de dan oudste pas 6 zijn,en die moet nog heeeeeeeeeel lang mee gaan... en daarom zou er geen must zijn een nr 7 erbij te nemen,mocht het aantal onverhoopt onder de 6 gaan komen komt er zeker een hond bij...5 honden is wel errug leeg namelijk..