Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kaatje888 schreef:Ik vind het bij honden wel een ander verhaal als bij paarden om alles eraf te halen.
Waarom zou je zomaar alles eraf halen als het niet nodig is?
Dat doe je bij mensen ook niet als ze een keer chagrijnig of iets dergelijks zijn.
Om medische redenen castreren/steriliseren snap ik, maar zomaar omdat het makkelijker uitkomt omdat ze dan vaak "makkelijker" zijn vind ik een beetje onzin.
Als je een hond hebt die echt heeeel moeilijk is, oke prima.
Als je een teef en een reu samen neemt, snap ik dat je 1 van hun steriliseert/castreert, maar verder onnodig.
Nirvana_ schreef:kaatje888 schreef:Ik vind het bij honden wel een ander verhaal als bij paarden om alles eraf te halen.
Dat doe je bij mensen ook niet als ze een keer chagrijnig of iets dergelijks zijn.
Om medische redenen castreren/steriliseren snap ik, maar zomaar omdat het makkelijker uitkomt omdat ze dan vaak "makkelijker" zijn vind ik een beetje onzin.
Als je een teef en een reu samen neemt, snap ik dat je 1 van hun steriliseert/castreert, maar verder onnodig.
Ik snap dus juist niet dat er nog mensen zijn die standaard niet castreren... Het kan zo ontzettend snel mis gaan! En daarnaast zit de hond met hormonen, wil dekken, ruikt teven, maar mag nooit. Nee, vind dat niet eerlijk tegenover de hond.
'Pup' hier is zo snel mogelijk gecastreerd, om geen risico te lopen om te laat te zijn. 40/50 kilo (en straks nog wel een paar kilo'tjes zwaarder) is gewoon teveel om vast te kunnen houden als meneer echt besluit naar een teef toe te willen.
Hoeft niet elke keer, maar elke hond verdient wel even 1 op 1 tijd met de eigenaar in mijn ogen. En qua herplaatser of pup, met een pup zou ik nog wachten tot jullie huidige pup ouder is. Een herplaatser die qua leeftijd boven de 2 zit lijkt mij het fijnste, maar die moet je wel kunnen vinden. Eigenlijk zou ik me dus idd houden aan wat je zelf schrijft in het laatste bericht. Kijken of er een passende herplaatser op je pad komt en anders langzaam gaan kijken voor een pup.
, vier Cane Corso's, een Friese Stabij en vier chihuahua's. Behalve de twee Cane Corso dames kunnen ze eigenlijk allemaal goed met elkaar overweg en ik vind het heel erg leuk om te zien hoe een roedel leeft en met elkaar communiceert, je kunt er een hoop van leren.Nirvana_ schreef:kaatje888 schreef:Ik vind het bij honden wel een ander verhaal als bij paarden om alles eraf te halen.
Ik snap dus juist niet dat er nog mensen zijn die standaard niet castreren... Het kan zo ontzettend snel mis gaan! En daarnaast zit de hond met hormonen, wil dekken, ruikt teven, maar mag nooit. Nee, vind dat niet eerlijk tegenover de hond.
'Pup' hier is zo snel mogelijk gecastreerd, om geen risico te lopen om te laat te zijn. 40/50 kilo (en straks nog wel een paar kilo'tjes zwaarder) is gewoon teveel om vast te kunnen houden als meneer echt besluit naar een teef toe te willen.
kimmie261 schreef:hier 8 honden,teven worden hier standaard ( vroeg) gecastreerd,reuen mogen wat mij betreft hun zaakje houden,maar aangezien hier bijna alles opvanger is wat rondloopt zijn deze vaak al gecastreerd voor ze hier komen...
hier is alles altijd binnen...zou geen honden buiten meer willen hebben... ( we hebben een tijdje 2 honden buiten gehad ,deze zijn overleden,maar nee,dat hoef ik niet meer)
persoonlijk vind ik een hond een roedeldier,en deze solitair houden zou mijn voorkeur dan ook niet hebben...
superpony schreef:8 binnen? Hoe doe je dat? Hebben ze allemaal een eigen plek of wisselen ze wat af? Kunnen ze wel de tuin in en uit lopen?
Ik hou echt veel van dieren en was voorheen ook wel het type dat alles mee naar huis nam. We hebben geen klinisch huis, maar wil het wel iets netjes houden. Zoonlief moet ook iemand mee naar binnen kunnen nemen bijv.
Ze lopen hier wel de tuin in nu, maar het is geen mega erf. Op een erf zou ik er wel weer heel anders over denken. Niet dat ik honden buiten zou laten, maar dat ze wel overdag lekker rond kunnen lopen overal.
Hoe is jouw band met de honden? Het verschilt per hond denk ik? Maar heb je zelf ook meer afstand?
Onze pup is echt mijn aanhangsel. Ze is gek op man, zoon en zijn vriendin of vrienden, maar als ik wegloop moet ze achter mij aan. Toen mn moeders hondje er een week was, zag ik haar wel minder. Pas na een tijdje kwam ze weer even kijken of ik er nog wasa. Dat is prima als zij gelukkig is hoor en met 2 honden hadden we altijd een hele goede band verder. Maar 8 lijkt me wel veel. En inderdaad voor hun leuker.

) 

)
overal slaapplekken,en extra bedden in de slaapkamer gezet,maar we hebben gelukkig ook wel een grote slaapkamer waar we de ruimte hebben om dit te doen hoor 
kimmie261 schreef:[ Afbeelding ]
dit zijn de maten van de honden
( als je telt staan er 9 honden op de foto, 1 hond logeerde hier overdags,maar door de loopsheid van die hond ging het niet meer.zo zonde,maar ja...we hebben dus een maand of 10 overdags 9 honden gehad,savonds ging die ene weer naar haar baasje)
en wij hebben een grote wei/omheind land,daar laten we de honden op uit,daar kunnen ze veel meer spelen/ravotten/zwemmen, als dat we ze uit zouden laten voor de deur,waar ze net aan en lijn van een halve meter kunnen lopen...
maar,vroeger woonde we onder de rook van R'dam,en toen hadden we 5 grote honden waar we/ik dus wel iedere dag mee buiten liepen,nu had ik deze heel braaf opgevoed,niet trekken aan de riem en niet reageren op andere honden,dus dat ging prima..
en haha onze slaapkamer is geheel ingericht voor de honden![]()
overal slaapplekken,en extra bedden in de slaapkamer gezet,maar we hebben gelukkig ook wel een grote slaapkamer waar we de ruimte hebben om dit te doen hoor
en aandachtsverdeling,uhh daar denk ik niet over na,degene die komt krijgt aandacht,of waar ik zelf zin in heb...dat zal vast per dag,per hond verschillen...maar op een dag kan je zat hondjes aaien en zoenen
superpony schreef:Diablo, geen jaloezie bij de honden?
. 
,overigens is ze na haar loopsheid nog wel terug gekomen in de roedel ,alleen is haar eigenaar langdurig ziek en kan ze beter bij hem blijven als de hele dag bij ons zijn terwijl hij thuis is...vandaar dat ze niet meer in de roedel is op dit moment.
)

superpony schreef:Kimmie, Diablo en de rest; Wat is jullie max dan? Is dit jullie max of is er altijd ruimte als er iets op jullie pad komt? Stel dat er een hond wegvalt, moet dat gat opgevuld?
.