Ik wil een vis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:55

Meid, een aquarium vreet stroom... Het is niet dat als de boel er eenmaal is, de kosten ophouden. En wie betaalt de rekening? Vast niet jijzelf ;) goedkoop is het niet; voor tropische vissen heb je een verwarmingselement nodig, filter en lampen. 3 stekkers al!
Kleiner aquarium heeft sneller last van alg, geloof mij; dat vergalt je hobby snel. Helemaal als je die maar doorfokkende guppy's erin zit, snelle vervuiling. In een klein aquarium is het wat lastiger om het water evenwicht goed te houden.

Niet zeuren dus, gewoon accepteren. Bedenk een ander verjaardagscadeau.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-05-15 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 11:00

vuurneon schreef:
Niet zeuren dus, gewoon accepteren. Bedenk een ander verjaardagscadeau.

Verjaardagscadeaus, die weet ik genoeg, hoor ;) *\o/*

Laptopmuis

Re: Ik wil een vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:50

Een aquarium is ook enorm veel werk. Veel mensen denken: inrichten, vissen erin en af en toe voeren... maar het is wel anders.

Ik zou inderdaad eens kijken wat je nou echt wilt en je daarin verdiepen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:57

Zijn wandelende takken niet iets voor je? Je hebt veel verschillende soorten en een aantal zijn erg makkelijk te houden en kunnen planten van buiten eten. Toen ik rond jouw leeftijd was had ik ook wandelende takken, die zijn ook niet zo duur qua aanschaf en onderhoud (voor je ouders).

Of bijvoorbeeld Afrikaanse reuzenslakken (grote agaatslak). Al hebben die wat meer ruimte nodig en afhankelijk van de temperatuur in je kamer ook wat extra verwarming.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:46

Misschien garnaaltjes?

Zelf ben ik enorm terug gekomen op mijn aquariumwens, met name het verschonen was een ellende.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:50

inspiratie door hierboven
sea monkeys? ook nog een leuke optie

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:53

Al eens cavia's overwogen? Kunnen (liever gezegd moeten) met minimaal 2, kun je lekker mee knuffelen en zijn leuk om naar te kijken. :) Heb er zelf 4 inmiddels, kreeg er 2 toen ik ongeveer 11 was

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:31

elenaMM77 schreef:
elise21 schreef:
Is een waterschildpad niks voor je?
Die kunnen (in het begin) mooi in een bak van 60 cm :).
Zijn erg leuke beestjes die je echt tam kunt maken.
Wel moet je je dan natuurlijk goed inlezen, maar dat heeft de rest je al duidelijk gemaakt denk ik! ;)

Veel verstand van vissen heb ik niet, dus daarbij kan ik je helaas niet helpen!

ohh please, weet je hoeveel ruimte die beesten na een paar jaar nodig hebben?
tenzij ze haar ouders kan overhalen om een grote vijver te gaan graven in de tuin?.

een kennis van mij vond ooit een schildpadje op haar tuinpad, bleek een waterschildpad te zijn,
dus een groot aquarium gehaald, goed ingericht, 1 erbij voor gezelschap.

drie jaar later stond haar man een grote vijver te spitten in de tuin omdat ze niet meer met goed fatsoen in het aquarium konden blijven.. inmiddels zijn we zo'n 10 jaar verder en voor zover ik begepen heb, zijn ze inmiddels ruim groter dan je hand lol.
TS zei toch dat haar opa een vijver had? (En daarmee zeg ik niet dat schildpadden geen vissen opeten). Zijn er geen schildpadden soorten die klein blijven?

TS, ik zou naar een ander soort huisdier gaan kijken! Een aquarium geeft nogal veel onderhoud, stroom etc. ;)