konijn zonder vriendje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:07

Je schuift de kosten af op je ouders, maar je reageert ook niet positief op een baantje...
Als je ouders zien dat je zelf ook bereid bent om verantwoording te dragen en moeite te doen, kijken ze er wellicht heel anders naar ;)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:08

Jij kunt niet voor je konijn invullen dat hij hartstikke tevreden is.. Je zult het niet aan alle konijnen merken, maar dat wil niet zeggen dat ze niet eenzaam zijn.

Bij groentes moet je erop letten welke, niet alles is goed. En wat heeft een konijn aan een knuffel? Dat vervangt echt geen levend konijn :=
Ik kan echt niet tegen die egoïstische instelling van één groepsdier nemen :n

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:08

Oke, mocht je graag extra vermaak willen:
Zo'n bal met belletje erin
Doos vol hooi en krantensnippers, kan er ook wat wortels in verstoppen
Een tunnel
Eierdoos met lekkers erin
Wc-rolletjes met hooi

Wil je je konijn gelukkig maken: een soortgenoot.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 24-05-15 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:10

Ik snap de mensen op bokt wel maar ik vind ook dat kunnen begrijpen dat sommige ouders eenmaal zo zijn. Ik had ook een konijntje. Heb hier op bokt er een hele discussie over gehad maar hij is uiteindelijk al met 9 weken overleden aan een vreselijke ziekte. Ts mag nou eenmaal geen tweede konijn. Accepteer dat en geef andere tips :)

xponylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 16:10

melody7 schreef:
Jij kunt niet voor je konijn invullen dat hij hartstikke tevreden is.. Je zult het niet aan alle konijnen merken, maar dat wil niet zeggen dat ze niet eenzaam zijn.

Bij groentes moet je erop letten welke, niet alles is goed. En wat heeft een konijn aan een knuffel? Dat vervangt echt geen levend konijn :=
Ik kan echt niet tegen die egoïstische instelling van één groepsdier nemen :n

als je hier niet tegen kan, volg dit topic dan ook niet meer

Shirley

Re: konijn zonder vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:12

Reageer ook eens op mij :j

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:13

Tegen mij zeiden ze huist dat als je al een ouder konijn hebt, vooral geen ander konijn erbij moet duwen. Of het moet een mannetje en vrouwtje zijn. Want anders gaan ze met elkaar vechten over het baas zijn....

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:15

juulke123 schreef:
Tegen mij zeiden ze huist dat als je al een ouder konijn hebt, vooral geen ander konijn erbij moet duwen. Of het moet een mannetje en vrouwtje zijn. Want anders gaan ze met elkaar vechten over het baas zijn....

Neehoor dat klopt niet, alleen moet je ze wel de tijd en ruimte geven om te koppelen op neutraal gebied :)
Rammen gaat wel vaker fout, maar een gecastreerde ram - voedster of voedster-voedster gaat meestal wel goed.

Ts, en dan gewoon doen alsof het normaal is? Neehoor, als jij een topic plaatst met dat je één konijn hebt kun je dit verwachten.

xponylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 16:15

Shirley schreef:

o haha, is goed hoor! ik heb wel een baantje, maar ik krijg heel weinig in verband dat ik nog maar 13 ben.
dus ja... en mn ouder vinden dat we al genoeg huisdieren hebben. ;( twee katten en een konijn

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:16

Waarom ga je je ouders dan niet overtuigen dat konijnen groepsdieren zijn? Laat ze sites zien, laat ze foto's zien, ga niet te veel zeuren.

xponylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 16:16

melody7 schreef:
juulke123 schreef:

Neehoor dat klopt niet, alleen moet je ze wel de tijd en ruimte geven om te koppelen op neutraal gebied :)
Rammen gaat wel vaker fout, maar een gecastreerde ram - voedster of voedster-voedster gaat meestal wel goed.

Ts, en dan gewoon doen alsof het normaal is? Neehoor, als jij een topic plaatst met dat je één konijn hebt kun je dit verwachten.

hebben ze ook tegen mij gezegt. En het is een mannetje dus als er een ander konijn bij komt moet hij gecastreert worden en de dierenarts zei dat ik wel risico zou nemen

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:18

Ik vind het gewoon dierenmishandeling.... 1 konijn is gewoon echt zielig ...
En zeg maar tegen je ouders...hoe zouden zij het vinden om alleen te zitten terwijl er oorspronkelijk iemand bij hoort.
De mens staat echt niet boven het dierenwelzijn, dus ik vind het dan weer erg egoïstisch dat 1 konijn extra meteen een geldkwestie moet zijn. Verkoop je andere konijn dan zodat hij nog 5 jaar bij een ander konijn kan zitten. Maak het dan op die manier goed met hem.

Een maatje vervang je niet door hem vol te proppen met extra voer ... koop van dat extra voer dan een extra konijn.De kosten verdubbelen niet.
Jij houdt van je konijn, logisch, maar ga niet blind worden voor het welzijn van het beestje door jouw liefde voor hem. Denk in het belang van je konijn alsjeblieft! Niks vervangt een echt levend konijn dat hij nodig heeft, accepteer dat feit gewoon.

Ga er op zn minst nog met je ouders over praten, of laat dit topic lezen.
Ik weet niet wat jij met je konijn doet dat het dan zo duur wordt met een 2e maar wij besteden echt niet veel aan onze konijnen en ze hebben een prima gewoon konijnen leven.

Of ga inderdaad zelf werken voor je konijn, hij heeft recht op een maatje!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:19

indegoofy schreef:
hebben ze ook tegen mij gezegt. En het is een mannetje dus als er een ander konijn bij komt moet hij gecastreert worden en de dierenarts zei dat ik wel risico zou nemen

Er zijn genoeg konijnen opvangcentra met al gecastreerde beestjes, dus dat scheelt een operatie.
En met tijd en geduld kun je prima konijnen koppelen.

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:21

XiiaaooNaa schreef:
indegoofy schreef:

Er zijn genoeg konijnen opvangcentra met al gecastreerde beestjes, dus dat scheelt een operatie.
En met tijd en geduld kun je prima konijnen koppelen.

Hier ben ik het mee eens, nu had ik die van mijzelf laten castreren maar hier worden ze wel gelukkiger van. En als je kijkt op marktplaats of opvang...er staan zoo ongelooflijk veel konijntjes te koop die graaf op een leuke toekomst hopen....

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:22

Ze heeft al een baantje schrijft ze. Half Nederland heeft een konijn of cavia alleen. Maar ik merk dat er bij een konijn heftiger gereageert word dat bij een cavia. Ts ik zou nog eens met je ouders gaan praten. :)
succes!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:23

indegoofy schreef:
Shirley schreef:

o haha, is goed hoor! ik heb wel een baantje, maar ik krijg heel weinig in verband dat ik nog maar 13 ben.
dus ja... en mn ouder vinden dat we al genoeg huisdieren hebben. ;( twee katten en een konijn

Dus het zijn niet alleen de kosten...
Jammer, want dan kun je daarin niet bijspringen :n

Dan inderdaad proberen ze ervan te overtuigen dat het leuker en beter voor hem zou zijn, meer kun je dan niet doen -O-

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:25

Cas123 schreef:
Ze heeft al een baantje schrijft ze. Half Nederland heeft een konijn of cavia alleen. Maar ik merk dat er bij een konijn heftiger gereageert word dat bij een cavia. Ts ik zou nog eens met je ouders gaan praten. :)
succes!

Pas was er inderdaad ook al een heel topic over konijnen...maar de posters vragen er gewoon om.
Andere reacties kun je niet verwachten...niet op bokt.

Als het overtuigen niet lukt...doe dan je konijntje naar een goed huisje met een vriendje..

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:25

Lieve mensen, Ts is een kind van 13 jaar. Misschien moeten we proberen niet zo hard tegen haar te zijn? Uiteindelijk nemen haar ouders de beslissingen en kan zij wel vragen, maar heeft ze uiteindelijk toch niet het laatste woord.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:26

indegoofy schreef:
melody7 schreef:
[quote="juulke123"

hebben ze ook tegen mij gezegt. En het is een mannetje dus als er een ander konijn bij komt moet hij gecastreert worden en de dierenarts zei dat ik wel risico zou nemen[/quote]

En dáárom is een opvang dus zo fijn, die helpen je met koppelen waardoor je de garantie krijgt dat je niet met 2 konijnen zit die elkaar niet mogen! Er zijn zelfs gesteriliseerde voedsters, het is dus gewoon mogelijk om een vriendinnetje voor je konijn te vinden. Dat is zeker geen rede om je konijn alleen te laten zitten :)
Als het van je ouders niet mag zou ik dus je konijn naar een opvang (of een plek met vriendjes) brengen, je mag jezelf niet boven je konijn verkiezen.

Cas, bij cavia's wordt net zo 'heftig' gereageerd hoor. Het staat zoals eerder gezegd gewoon gelijk aan mishandeling, dus rede genoeg om zo te reageren.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:26

Blue_Eyes schreef:
Lieve mensen, Ts is een kind van 13 jaar. Misschien moeten we proberen niet zo hard tegen haar te zijn? Uiteindelijk nemen haar ouders de beslissingen en kan zij wel vragen, maar heeft ze uiteindelijk toch niet het laatste woord.

Daarom zeg ik, laat je ouders het topic eens lezen!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:40

Ik denk ook niet dat dit de schuld is van TS maar van haar ouders. Een kind van 8-9 kan niet de voedige zorg van een dier dragen. Ouders waren toen verantwoordelijk en hadden zich beter moeten inlezen.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:44

Ik geef nu de schuld niet aan TS idd, maar het is ook wel haar verantwoordelijk nu ze ervan weet.
Als ze er nu niks mee gaat doen dan vind ik het wel haar schuld en niet die van haar ouders.

Ik ben dan echt zo iemand die gewoon een konijn koopt en daar doodleuk mee aan komt zetten.
Of mn ouders het willen of niet ... dierenwelzijn gaat voor ... ze accepteren het maar. :P
(zo heb ik mijn vriend ook gewoon een hamster cadeau gedaan terwijl zn ma dieren ongeveer haat...als hij er gelukkig van wordt houdt niets mij tegen, en die hamster heeft een top luxe leven bij hem haah!)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 17:15

Klinkt leuk, 'ze accepteren het maar', maar in de meeste gezinnen werkt dat toch echt wel een beetje anders.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 17:19

Als ik tegen mijn ouders zou zeggen dat ze het maar moeten acceperen dan kan ik wss een preek verwachten plus dat er nooit meer een konijn of iets in komt. Dit is voor mijn ouders een grote mond en kan ik het schudden voor een tweede konijn.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 17:22

Cas123 schreef:
succes!

Neehoor dat is niet waar. Ook bij cavia's wordt er heftig gereageerd ( en terecht! ) ga maar eens kijken op het cavia forum.

Verder ben ik met de anderen eens. Een konijn erbij of afstaan zodat hij ergens anders een vriendje krijgt!