Aanschaf Border Collie? Twijfel ... Iemand advies?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Re: Aanschaf Border Collie? Twijfel ... Iemand advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 20:57

Friese Stabij, Retriever en Herder spreken me zeker wel aan! Ga morgen daar naar googelen, ben benieuwd. Bedankt iedereen voor het meedenken :3

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:01

Met onze border doen wij heel veel dingen, maar op een gegeven moment moest ze echt wel bij de schapen dit wilden we wel maar iets later dus pas daar wel op. In jou situatie zou ik een bc af raden deze heeft veel aandacht nodig en sommige moeten echt bij de schapen om hun hoofd leeg te krijgen. Een dalmatier hebben mijn ouders, dit is een lieve aanhankelijke hond en heeft ook veel beweging nodig maar is anders aanwezig als een bc die zou ik wel aan raden.

Borisje

Re: Aanschaf Border Collie? Twijfel ... Iemand advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:03

Je zegr steeds dat de hond zich moet vermaken als jij op school bent en werken, maar hoelang ben je dan op school en werken op een dag? Je beseft dat het niet eerlijk is voor welke hond dan ook (en zeker niet de actieve en baasgerichte rassen) om elke dag meer dan 4 uur alleen te zijn?
Zeker als je gaat voor een pup of asielhond, deze kennen vaak nog niets en moeten leren alleen thuis te zijn, daar heb je tijd voor nodig!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:05

Een border collie kan je zo gek als een deur maken en hele dagen bezig moeten houden. Je kan ze ook leren zichzelf met een speeltje te vermaken, wat te knagen op een bot of gewoon rust nemen en slapen zoals andere honden ook kunnen doen.

Als je gemiddeld 2 uur per dag actief met je hond bezig bent is dat meer dat genoeg hoor ook voor een gemiddelde border collie (jep, je hebt altijd uitzonderingen).

Qua stabiliteit kan een border collie nog steeds. Immers je wil voor een volwassen hond gaan en er zijn echt wel stabiele volwassen border collies te vinden. Niet alle borders zijn zenuwachtige, onzekere werkhonden die niet tegen druk kunnen of tegen fouten van baas ;)

Soms lijkt het wel eens of een border collie alleen maar voor zeer zekere mensen die 100% van de dag met de hond bezig zijn en elke dag uren sporten geschikt is maar een border collie is gewoon een hond hoor net als een maltezer alleen met heel andere gebruiksaanwijzingen. ;)

Ga niet voor een ander ras als je er niet DE klik mee heb. Ga niet voor een hond als je daar niet DE klik mee heb maar zoek door naar een andere hond. Immers mogelijke problemen zijn er om te overwinnen en als je er 100% voor gaat en je gaat er 100% voor als de hond helemaal bij jou past ;)