Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Lau schreef:Kan je geen raampje open laten?
Alle katten die bij ons 's nachts naar buiten willen gaan met mij mee slapen. Dan roep ik bedtijd en dan komen ze of allemaal of soms maar 1 of 2. Ze gaan dan door mijn openstaande raam naar buiten en weer naar binnen. Ze springen van het balkon op de garage en zo op de schutting.
Als een kat op die manier binnen en buiten gaat, wat denk je dat een inbreker doet?
Goof schreef:_Milo schreef:Die is dus echt wel dement aan het worden.
Is hij verder helemaal gezond? Dit gedrag is vaak ook typerend bij schildklier problemen.
![]()
Dit gedrag is gewoon typerend voor een kat, niks bijzonders aan
Sleeper schreef:Goof schreef:
![]()
Dit gedrag is gewoon typerend voor een kat, niks bijzonders aan
Maar dit is een 15 jarige kat, een senior, die dit gedrag nooit eerder heeft laten zien. Zou het niet automatisch afschuiven als normaal gedrag. Er is iets veranderd en bepaald subtiel is het niet als ik het zo lees.
Sleeper schreef:Ja, dat kan allemaal wat je zegt. Maar het is geen feit, daarom kan even kijken wat er nog zou kunnen spelen misschien ook wel handig. Al is het maar om dingen uit te sluiten
Dorien66 schreef:Sleeper schreef:Ja, dat kan allemaal wat je zegt. Maar het is geen feit, daarom kan even kijken wat er nog zou kunnen spelen misschien ook wel handig. Al is het maar om dingen uit te sluiten
En dan blijkt hij wel dement te worden, wat dan? Wij hebben een demente kat gehad, daar is niets tegen te doen (en dat vonden wij geen enkel probleem, hij heeft nog ruim een jaar rondgehangen tot het echt niet meer ging).
Sleeper schreef:Dorien66 schreef:En dan blijkt hij wel dement te worden, wat dan? Wij hebben een demente kat gehad, daar is niets tegen te doen (en dat vonden wij geen enkel probleem, hij heeft nog ruim een jaar rondgehangen tot het echt niet meer ging).
Persoonlijk zou ik het wel fijn vinden als ik wist waar gedrag vandaan komt. Kijk je toch weer anders naar het gedrag van je kat. Ik zeg trouwens niet dat de kat dement is, maar sluit ook niet zomaar wat uit. Ik ben gewoon nieuwsgierig![]()
Beetje afwijken van de vraag maar voor demente katten zijn wel degelijk medicijnen, en door bv de leefruimte kleiner te maken kan je ze ook een beetje helpen.
MissBambi schreef:Ik ben geen kattenkenner en zeg nu misschien iets stoms.. Maar kun je via marktplaats geen 2e hands deur scoren met luikje? En de huidige deur bewaren zodat de deur geen gat krijgt mocht de kat binnen een aantal jaar overlijden.
Juist deuren met een gat of kattenluik kan je meestal gratis afhalen... dan kan je je goede deur bewaren. MissBambi schreef:Ik ben geen kattenkenner en zeg nu misschien iets stoms.. Maar kun je via marktplaats geen 2e hands deur scoren met luikje? En de huidige deur bewaren zodat de deur geen gat krijgt mocht de kat binnen een aantal jaar overlijden.
Shirley schreef:Een kattenluikje in een deur is toch geen probleem?
Las iets over een gat in de muur...dat is gelijk wel heel heftig natuurlijk
.