Kip+kuikens die niet van haar zelf zijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 18:04

hipkippie schreef:
Wij hebben hier ook 4 kuikentjes lopen die eigenlijk van een andere kip zijn. Hen was broeds dus 5 bevruchte eitjes opgehaald bij de fokker van onze andere hennetjes, bij haar neergelegd en daar lopen er nu 4 van rond :D

We hebben Wyandotte kriel kippen en hebben twee kleurtjes gekozen die we nog niet hadden hihi dus we hopen dat er wel hennetjes tussen zitten anders krijgen ze een ander nieuw thuis :-)

Succes met jou eitjes +:)+

Oh, ik verheug me er zo op! Heeerlijk 4 van die kleintjes <3
Wij hebben er nu 6 onder liggen, hopen dat ze allemaal uitkomen :D

Dankjewel!

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:38

Ik zag zonet dit topic en vond niet meteen een recentere om op te reageren.

Wij hebben een kip die al lange tijd broeds is, Kippie de Sussex kip. We hebben allerlei trucjes uitgehaald maar niets heeft geholpen. Gisterenmorgen ben ik op de markt 5 Kabir kuikens gaan kopen. Zr zijn ongeveer een weekje oud.

We hebben gewacht tot Kippie sliep en ze dan afgezonderd van de andere kippen. We hebben er namelijk zes. Een nest voor haar gemaakt en alles klaargezet voor de kuikens. Onder Kippie lagen eieren. Toen Kippie sliep, hebben we de eieren weggenomen. Toen we de kuikens één voor één tegen haar borst wouden wrijven voor de geur, pikte ze naar hen. Wrijven ging dus niet goed. Dus hebben we er onder haar vleugels gestopt. Toen wou ze ook pikken. Na een tijdje hadden de kuikens dezelfde geur als Kippie. Vannacht was hun eerste nacht, ze zijn er goed doorgekomen. Vanmorgen gingen we kijken. Ze duwde ze met haar snavel vanonder haar vleugels en moedigde hen aan om van het kuikenmeel te eten. Ze zijn de hele dag alleen geweest want wij moesten gaan werken, ook prima doorgebracht. Ze zaten vlakbij de deur in de tocht maar Kippie moedigde hen aan om verder weg te gaan en dat deden ze. Daarna pikte drie van de vijf kuikens in haar oogje. Ze kneep haar oogje dicht en liet de kuikens maar begaan.

Superschattig om te zien. Wat is de natuur toch mooi...