Twee teven in huis, steriliseren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:59

Billy schreef:
Kinderachtig Hilde..........

Nee, niet kinderachtig. Een serieuze vraag en ik verbaas me dat jij zoiets schrijft, echt waar.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:27

Hhilde schreef:
Billy schreef:
Kinderachtig Hilde..........

Nee, niet kinderachtig. Een serieuze vraag en ik verbaas me dat jij zoiets schrijft, echt waar.

Zelfs jij moet weten dat in de volksmond steriliseren voor castreren wordt gebruikt. Nou kun je dat heel kinderachtig en betweterig elke keer gaan verbeteren, maar dat leidt af van het eigenlijke verhaal.
Daarom doe ik dat niet maar ga mee in de terminologie die gebruikt wordt.
Ik hoef nl niet de betweter uit te hangen, ik probeer zinnig advies te geven....

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:47

quote="KimD"]
Amandavd schreef:
KimD schreef:
Even ter informatie, sterilisatie na de 4de loopsheid heeft nog maar weinig zin. Ik zou er goed over nadenken.

Wat een onzin. Het is trouwens castratie, en de castratie voorkomt loopsheid, drachtig worden, maar het belangrijkste is dat het baarmoederontsteking voorkomt.

In de topic titel gaat het over steriliseren, niet castreren. Ik reageer dan dus ook op het steriliseren stukje. ;) Sterilisatie heeft na de 4 de loopsheid nog maar weinig zin, castratie is een heel ander verhaal.[/quote]
Volgens mij is er geen enkele dierenarts die een teef enkel steriliseert (tenzij nadrukkelijk gevraagd), want met sterilisatie blijven ze loops en kans houden op baarmoederontsteking oivv. hormonen.
Edit: duidelijke site: http://www.groepspraktijkdierenartsenap ... ij-de-hond

NZ92

Re: Twee teven in huis, steriliseren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 06:41

Ik bedoel natuurlijk castratie, haar hele baarmoeder wordt verwijderd.
Hebben jullie gecastreerde teven veel last gehad van de verlaagde energiebehoefte?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 07:41

Mijn labradors vroeger moest ik echt minder voeren anders groeiden ze dicht, mijn Jacks hebben daar minder last van.
Tegenwoordig halen ze vaak alleen de eierstokken weg, de baarmoeder verschrompelt dan vanzelf. Voordeel is een veel kleinere wond

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:00

Mijn gecastreerde teef kan nog behoorlijk eten zonder echt aan te komen. Ze is nu 9 jaar en elke dag lekker aktief. Geen last van aankomen. Maar het scherpe randje voor wat betreft het karakter vind ik wel jammer. Nu waren/is deze teef net als haar moeder geen doetje maar de castratie heeft dat wel iets heftiger gemaakt. Mijn eerste ridgeback teef was heel onderdanig en die veranderde helemaal niet door de castratie. Zal dus ook al een beetje aan het karakter liggen.