Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eoweyn_x schreef:Daarom gaan vrijwel alle "alleenstaande" ganzenjongen en eendenjongen dood in de vogelopvang waar ik vrijwillig ja. Omdat het zo makkelijk gaat.
Bovendien, ik hoop dat ie niet gepakt is door die kat, dan zou ie sowieso antibiotica moeten krijgen. Een kattenbeet wordt vogels (en andere kleine dieren) vaak fataal
SofieHavan schreef:Eoweyn_x schreef:En voor iedereen die zegt dat dit gansje het wel gaat redden met kippen.. Wie leert hem zwemmen? Wie leert hem op de juiste manier eten te vinden? Een groot verschil: kippen zijn landvogels en ganzen watervogels..
Eoweyn_x schreef:Ja, en ze hebben dus elkaar als soortgenoot, amy_luna. Dus meerdere eendjes bij elkaar.
Ze kan dan wel alles hebben, maar ik mis een soortgenootje.
En sorry dat ik het zeg, maar vind je het erg als ik uitga van de mensen van de opvang ipv jou? Wij zetten vaak een spiegel bij eenzame eendenpullen/ganzen, een knuffeltje, en gaan dan zo snel mogelijk op zoek naar een jong soortgenootje. Ik zeg het niet voor niets.
Ik hoop het voor je. Hou je er rekening mee dat het een wilde gans kan zijn en je deze niet mag houden? Ivm inheemse diersoort enzo.
Een kattenbeet zie je vaak niet, dat is juist het probleem. Dat kan een miniscuul gaatje zijn. Maar je moet het zelf weten, succes ermee.
Zoek ook even uit wat ie verder moet eten, kuikenmeel is niet genoeg.
amy_luna schreef:Eoweyn_x schreef:Ja, en ze hebben dus elkaar als soortgenoot, amy_luna. Dus meerdere eendjes bij elkaar.
Ze kan dan wel alles hebben, maar ik mis een soortgenootje.
En sorry dat ik het zeg, maar vind je het erg als ik uitga van de mensen van de opvang ipv jou? Wij zetten vaak een spiegel bij eenzame eendenpullen/ganzen, een knuffeltje, en gaan dan zo snel mogelijk op zoek naar een jong soortgenootje. Ik zeg het niet voor niets.
Ik hoop het voor je. Hou je er rekening mee dat het een wilde gans kan zijn en je deze niet mag houden? Ivm inheemse diersoort enzo.
Een kattenbeet zie je vaak niet, dat is juist het probleem. Dat kan een miniscuul gaatje zijn. Maar je moet het zelf weten, succes ermee.
Zoek ook even uit wat ie verder moet eten, kuikenmeel is niet genoeg.
We hebben ook wel eens gehad dat er maar 1 eendenkuiken was![]()
Maar nee je hoeft mij niet te geloven, ik kan al raden wat voorn mensen er op de opvang zitten![]()
En ik hoop dat je dat van spiegeltje en knuffels niet echt meent, dat vind ik nog veel erger dan een kippenkuiken als maatje![]()
maar goed laten niet meer offtopic gaan
Keandra schreef:Rivendell
Veel succes met het kuiken.
Als hij nu bij kippen kuikens zit en dan in het weekend nog vriendjes krijgt, zal het allemaal wel goed komen.
Eowyn_x
hoe typisch bokt kun je doen?
Alles direct afkraken, en zeggen wat niet. Maar degelijk zeggen wat wel (betrefende de voeding, hoe kun je iemand die raad zoekt, zo in het ongewisse laten?)
Nee hoor.
Ofwel steek je een hart onder de riem ofwel zwijg je.
Nu zet je iedereen tegen je op.
Mijn excuses, maar dat moest er even af.
Eoweyn_x schreef:Keandra schreef:Rivendell
Veel succes met het kuiken.
Als hij nu bij kippen kuikens zit en dan in het weekend nog vriendjes krijgt, zal het allemaal wel goed komen.
Eowyn_x
hoe typisch bokt kun je doen?
Alles direct afkraken, en zeggen wat niet. Maar degelijk zeggen wat wel (betrefende de voeding, hoe kun je iemand die raad zoekt, zo in het ongewisse laten?)
Nee hoor.
Ofwel steek je een hart onder de riem ofwel zwijg je.
Nu zet je iedereen tegen je op.
Mijn excuses, maar dat moest er even af.
Dat is bokt. Vind je dat de rest wel vriendelijk doet?
Mijn raad klopt niet zoals je al hoort dus dan heeft niemand er hier iets aan, toch?