Hondje poept ineens meer en valt af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 14:29

Bloeduitslagen zijn terug. De leverwaarden zijn niet goed. Dierenarts adviseerde of een echo van de lever in Emmeloord of alvast op medicijnen (Cortisol? Iets met een c) zetten. Echo kost 300 euro.. En dan heb je alleen nog maar een diagnose.
Mijn moeder belt nu met onze da (de hondjes wonen deels bij mijn ouders) wat zijn advies is want de dierenarts was er zelf ook niet gerust op..

Mioux

Re: Hondje poept ineens meer en valt af

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:33

Een echo lijkt me wel een goed iets, dan heb je zekerheid en de diagnose. Balen dat de leverwaarden niet goed zijn, echter heb je nu wel meer een idee waarom je hondje zo afvalt.

Hopelijk komt er meer zekerheid en duidelijkheid welke eventuele behandeling hier t beste voor is en knapt die snel beetje op !

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 15:31

We gaan haar nu drie weken medicijnen geven en daarna weer een bloedtest doen.
Eigenlijk zijn er twee opties waar de da aan denkt; leverontsteking of leverkanker. Dat laatste leek hem onwaarschijnlijk gezien haar leeftijd maar hij sluit het niet uit. Als de leverwaarden weer goed zijn na drie weken medicatie was het een ontsteking en anders is er dus nog èèn andere mogelijkheid.. Maar daar gaan we niet van uit!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:45

Je kunt chronische leverontsteking hebben door een auto-immuunziekte of door koperstapeling. Voor een chronische leverontsteking door een auto-immuunziekte geef je andere medicijnen dan die voor koperstapeling.

Mocht de hond dus niet beter worden na de behandeling, wil dat niet zeggen dat de hond geen leverontsteking heeft. Ik vind het dus wel vreemd dat de DA deze gang van zaken hanteert.