Konijnen samen houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:13

vuurneon schreef:
Oooo ze zijn voor de slacht? :) kijk, dat kan ik mij voorstellen. Als je weinig ruimte hebt, kun je ze ook opeten uiteraard.

Waar lees je dat?

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:13

vuurneon schreef:
Oooo ze zijn voor de slacht? :) kijk, dat kan ik mij voorstellen. Als je weinig ruimte hebt, kun je ze ook opeten uiteraard.

Gelukkig dat TS er dan veel zal hebben, want aan 1 dwergkonijn is niet zo veel te eten :')

Even serieus nu. TS haal aub zo snel mogelijk je rammen en voedsters uit elkaar en lees je in het vervolg in voor je dieren aanschaft. Opvangen zitten vol van zulke 'oooh ze zijn toch zo lief en schattige oeps nestjes'.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:15

Ts, krijg je wiskunde op school? zo ja, reken voor de gein eens uit als de eerste 2 4 kinderen krijgen en dus 8. Die worden óók niet geholpen dus die planten zich ook voort. Hun moeders hebben ondertussen al het tweede nest en derde nest gekregen als de eerste jongen van bil gaan... Nou.... Ik zeg: das niet zo slim.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:16

Oh god ik hoop toch dat dit een grapje is TS? :(

Hebben de nijntjes een goede stamboom en zijn ze getest? Zo niet, direct uit elkaar halen en zsm de rammen laten castreren. Ze blijven nog een tijdje vruchtbaar na de castratie dus niet direct weer bij elkaar zetten.
Wat jij wilt is niet fokken maar vermeerderen. Dit wil zeggen dat jouw baby nijntjes allemaal eindigen als voer en in asielen. Dit is dus echt NIET goed en ontzettend egoïstisch van je als een nestje wil of zelfs meerdere.

Daarbij is een hok van 3x3 op zich genoeg voor 4 als ze er regelmatig even uit mogen. Voor meerdere konijntjes bij nestjes is dit echter veel te klein.

vuurneon

saskiakefie schreef:
vuurneon schreef:

Waar lees je dat?

Zie vraagteken. Als je zo ondoordacht gaat fokken, mag ik hopen dat het doel puur is voor de vriezer. Dan vormt het ook geen probleem.

Silenna

Zo idioot dat iedereen zomaar dieren mag houden eigenlijk. Dit is zo'n gevalletje. Volslagen infantiel, heb er geen andere woorden voor :n

saskiakefie

Sorry TS maar ik snap echt niet wat je bezielt dat je 4 konijnen zomaar van allemaal nestjes vandaan haalt, bij elkaar zet, je totaal niet inleest... Laat dit een leer zijn, haal ze uit elkaar en laat de rammen castreren als ze 4 maanden zijn.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:17

vuurneon schreef:
Zie vraagteken. Als je zo ondoordacht gaat fokken, mag ik hopen dat het doel puur is voor de vriezer. Dan vormt het ook geen probleem.

oh oke ik dacht misschien wist je dat ergens anders van oid, maar ik vrees niet dat ze als eten dienen.. maar als pretnesten

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:19

Kim_Asterix schreef:
Oh god ik hoop toch dat dit een grapje is TS? :(

Hebben de nijntjes een goede stamboom en zijn ze getest? Zo niet, direct uit elkaar halen en zsm de rammen laten castreren. Ze blijven nog een tijdje vruchtbaar na de castratie dus niet direct weer bij elkaar zetten.
Wat jij wilt is niet fokken maar vermeerderen. Dit wil zeggen dat jouw baby nijntjes allemaal eindigen als voer en in asielen. Dit is dus echt NIET goed en ontzettend egoïstisch van je als een nestje wil of zelfs meerdere.

Daarbij is een hok van 3x3 op zich genoeg voor 4 als ze er regelmatig even uit mogen. Voor meerdere konijntjes bij nestjes is dit echter veel te klein.

Uhm, zo ja, dan OOK!!!! Ik ben op zich al tegen fokken, ivm overvolle asielen, maar als er dan gefokt moet worden, dan alsjeblieft gewoon op een fatsoenlijke manier en niet gewoon maar alles bij elkaar in een hok sodemieteren, stamboom of niet.... Die arme konijnen....

vuurneon

Re: Konijnen samen houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:21

Of eet ze gewoon op, probleem opgelost!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:34

Maar doodmaken is sielugh (als is levend de vriezer in niet zo veel beter)

En waarom eigenlijk castreren na 4 maanden? Ik zag van de week nog dat "alles" veel eerder aanwezig is, en nog werkt ook..

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:37

Dit meen je toch niet he..

En dan ook nog konijnen tussen de 8 en 13!? Dat is ook gewoon oud, dan ga je toch niet met fokken beginnen :n Ik snap echt niet hoe je zo met dieren om kunt gaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:38

Ondanks dat ik vind dat mensen wel iets aardiger mogen reageren en TS niet meteen voor een infantiel mogen uitmaken ben ik het er mee eens dat dit wel heel erg naïef is. Waar denk je dat het "voortplanten als konijnen" vandaan komt? :+ konijnen zijn erg goed in voortplanten, dat is hun specialiteit. Er is niet iets als maar 2 x per jaar een nestje nemen. Eigenlijk zou je het topic moeten lezen van die bokster die dacht dat haar rammen gecastreerd waren..... Die had in een maand tijd geloof ik 20+ konijnen zij het niet nu nog meer :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:40

Sorry hoor, ben je zwakbegaafd ofzo? Op deze manier ga je elke maand 2 nestjes krijgen! En als je daar ook niet zo goed bij nadenkt dan worden alle vrouwelijke jongen ook zwanger en heb je straks tig ongezonde incest konijnen. Ooit gehoord van ze seksen als konijnen??

demy1911

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 22:41

Ik zal ze morgen special voor jullie verkopen of weet ik veel wat. Als ik niet eens een normale reacties kan krijgen. Je weet niet hoe elk mens in elkaat zit dus kijk ook even eerst naar jezelf voordat je iets over een ander zegt!!

(Dit topic mag gesloten worden want hier heb ik niks aan)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:42

demy1911 schreef:
Ik zal ze morgen special voor jullie verkopen of weet ik veel wat. Als ik niet eens een normale reacties kan krijgen. Je weet niet hoe elk mens in elkaat zit dus kijk ook even eerst naar jezelf voordat je iets over een ander zegt!!

Je hoeft ze helemaal niet te verkopen! Alleen de rammen castreren en een paar weken gescheiden houden van de voedsters en dan gewoon samen houden, dan is er helemaal geen probleem. Bedoel je trouwens 8 en 13 weken of jaar?

De bokkers hier proberen je enkel te helpen, ookal kan ik mij voorstellen dat het wel wat hard aankomt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:44

demy1911 schreef:

Hier heb je niks aan? Wd proberen te voorkomen dat jij straks niet meer weet wat je aan moet met al die tig konijnen. Geloof me ik heb het zelf gehad. Alles liep uit de hand vanwege de vele jongen die ook weer gingen bezwangeren. Uiteraard heb ik het NIET bewust gedaan maar ving ik een groep op.

demy1911

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 22:44

8 en 13 weken

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:45

Ik zou dan echt de mannetjes nu castreren :) bespreek het even met je ouders. Anders kan je nog overwegen 1 ram te castreren en 1 voedster en ram te verkopen of naar een opvang te brengen. Een ram en een voedster samen schijnt altijd het beste te gaan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:47

demy1911 schreef:
8 en 13 weken

Vandaag nog uit elkaar halen dan ben je misschien nog op tijd! Mannetjes laten castreren, die kunnen even later er weer bij en dan maar hopen dat je BABY konijnen niet zelf al babys krijgen..

demy1911

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 22:47

Ik zal het overleggen

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:47

Ahh gelukkig weken, dan zijn ze met een beetje geluk nog niet zwanger. Al zal die kans niet heel groot zijn.

Maar ik snap niet hoe je op het idee komt hoor, mannetje + vrouwtje = baby's.. Lijkt me logisch dat je die dan dus niet allemaal bij elkaar zet want dan krijg je hartstikke inteelt en tig konijnen.

Dit is niet hoe je met dieren om gaat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:48

demy1911 schreef:
Ik zal het overleggen

Succes! Ik zal even het topic opzoeken van die bokster met al die konijnen, dan moet je dat even aan je ouders laten lezen en begrijpen ze wel wat er geheid gebeurt als je dit ongecastreerd bij elkaar houd :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:50

R.X. @ [BB] Huh gezinsuitbreiding?

Hier het topic, heb het wat makkelijker voor je gemaakt dat je enkel de berichten van de topicstarter hoeft te lezen. Dan kan je zien hoe gigantisch goed die konijntjes zijn met voortplanten!

Dit dus even aan je ouders laten lezen ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:51

Overigens moet ik zeggen dat wij (vast heel fout enzo) wel gewoon 5 heren bij elkaar (wel allemaal broers) hebben gehad, en op wat rijden na weinig problemen.

Maar ook hier door een foutje bij de geslachtsbepaling binnen een paar weken alweer het eerste nestje van broer en zus.

Maarja, wij vermeerderen idd gewoon.