Kattendrama! Vriend allergisch

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Darah3

Re: Kattendrama! Vriend allergisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:52

Tuurlijk zal een allergoloog dat zeggen, maar als je een kat hebt en je wil hem perse houden, zijn er wel zat opties.
Maar het blijft dweilen met de kraan open (vooral als je meerdere allergieën hebt).

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:53

Jouw vriend is toch net iets meer waard dan de kat, die er echt niet van doodgaat als ze nog eens moet verhuizen. Zoek gewoon een prachtig nieuw huisje voor haar, stop haar niet in het asiel tenzij je echt niet anders meer kan en dan kan je met een gerust hart verder.
Ik zou meteen delen op fb als het niet zo'n eind was geweest, maar ik ben ervan overtuigd dat met je verhaal op fb je wel snel een nieuw baasje zal vinden.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:54

Heb een bericht gedaan op mijn eigen fb pagina, hopelijk is er iemand die haar op wil vangen.. :o
Laatst bijgewerkt door Casarell op 01-05-15 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:54

Hang anders een briefje op stal? Wellicht iemand die haar kan opvangen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:56

vuurneon schreef:
De allergoloog zal ook 1 ding zeggen: allerbeste is kat weg.

Je kan wel gaan pielen aan de medicatie (maar zo te zien is dat al gebeurt) maar als je de oorzaak weg kan nemen is dat het allerbeste voor de gezondheid.

Natuurlijk is dat zo, maar je kan er wel iets aan doen in bepaalde mate. Dat is het enige wat we proberen te zeggen. Ik ben allergisch voor katten, toch heb ik er drie, ik ben allergisch voor huisstofmijt, doe je ook weinig aan.

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 18:59

Lief Casarell, heel erg bedankt!!

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:01

Heb je toevallig een foto van haar en weet je hoe oud ze is en of ze samen kan met andere katten?

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 19:03

Hij is trouwens naar een huisarts geweest, geen allergoloog dat zou nog een optie zijn.. Maar de huisarts zei al, met astma en allergie is het toch het beste om geen kat te hebben.

En sorry voor het misverstand Shirley, ik vind twee dagen niet zoveel hehe, ben het liefst de hele tijd bij hem ;)

Ik heb wel een foto, zal hem straks plaatsen. Je kunt ook kijken bij mn advertentie, die staat onder mn berichtjes (in rode letters staat een linkje). Ze is 15/16 jaar.

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 19:04

Weet niet of ze samen kan met katten, volgens mij heeft ze dat niet eerder gehad voor zover ik weet. Ze kan wel met kleine kinderen goed overweg.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:05

Oei, lastig. Mijn man is ook heel erg allergisch voor katten en toch wonen ze nog steeds bij ons. Met medicijnen van de huisarts en de katten veel buiten is het te doen. Eventueel kan hij nog een allergeen behandeling ondergaan.
Onze huisarts vind het heel normaal dat de katten weg geen optie is.

Als jouw vriend echt actief zijn allergie te lijf wil gaan zijn er wel mogelijkheden maar hij moet het natuurlijk wel zelf willen.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:08

Allergoloog heeft wel meer opties dan de huisarts, maar dan moet je het wel willen. Maar ik krijg het idee dat het niet echt een dilemma is, de kat staat al ruim drie weken op de Boktmarkt?

Percy: immunotherapie kan alleen als je geen kat meer hebt in huis :( En die therapie kan lang duren (2-3 jaar volgens mijn allergoloog, beginperiode elke week prik halen en later om de week).

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:08

Eerlijk gezegd vind ik het een behoorlijk ondoordachte beslissing om de kat in huis te nemen maar gebeurd is gebeurd, het kwam uit een goed hart.

Ik vind het wel asociaal dat mensen hier heel simpel zeggen hop in een asiel stoppen die handel. Een kat van die leeftijd kun ja dat punt één niet aandoen en punt twee... Huisdieren neem je om er voor te zorgen tot het echt niet anders kan. Ik begrijp dat het in deze situatie gewoon niet te doen is, maar dan vind ik inderdaad dat je het aan de kat en haar overleden eigenaresse verschuldigd bent om een goed plekje te zoeken.

En de volgende keer even met wat meer toekomstperspectief beslissingen nemen. Katten hebben 9 levens, soms lijkt het haast echt letterlijk.

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 19:14

Ja ik loop er al langer mee maar wilde het nog van me afschrijven. Had al wel de beslissing genomen haar weg te doen als ik iemand vind die haar een goed huis kan bieden.. Neemt niet weg dat ik het heel naar vind om deze beslissing te nemen.

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 19:17

En inderdaad een te overhaaste beslissing. Het kwam uit een goed hart maar volgende keer zal ik zeker meer tijd nemen voor een dergelijke beslissing.

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 19:18

* die laatste beslissing slaat natuurlijk op de keuze haar in huis te nemen

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:19

Super dat je wel eerlijk bent!
Het is een mooi dier, heel veel succes met het zoeken naar een plekje. Helaas hebben wij er al twee en mijn schoonouders 10 dus dat wordt 'm niet :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:24

Fortitude schreef:
Ik vind het wel asociaal dat mensen hier heel simpel zeggen hop in een asiel stoppen die handel. Een kat van die leeftijd kun ja dat punt één niet aandoen en punt twee... Huisdieren neem je om er voor te zorgen tot het echt niet anders kan. Ik begrijp dat het in deze situatie gewoon niet te doen is, maar dan vind ik inderdaad dat je het aan de kat en haar overleden eigenaresse verschuldigd bent om een goed plekje te zoeken.

Asociaal? Bedankt. Het ís niet simpel, maar gezondheid gaat voor. Daar niets eenvoudigs aan en ronduit k*t kan ik je zeggen dat je geen lucht krijgt en ja, allergie maakt je gigantisch kribbig. Voor niemand leuk.
Asiel is een goede optie als er geen ander baasje kan worden gevonden. Leuk? Nee. Maar ziek zijn als je bij je geliefde wilt zijn is ook niet leuk; voor beide partijen niet.

Maar asociaal is het niet om een asiel te opperen als er geen ander baasje gevonden kan worden, dat is te simpel gedacht in een complexe situatie waar je maar 2 optie hebt die niet leuk zijn; of je geliefde weigeren of de kat eruit.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:30

Mijn ervaring met twee verschillende soorten allergieën is dat je er overheen kunt komen. Voor mijn paardenallergie had ik 10 jaar nodig, maar voor mijn knaagdierallergie een paar maanden. Ik ben allergisch voor alle knaagdieren en heb een hamster in huis gehaald. Ik heb een paar maanden lang slecht geslapen van de benauwdheid, maar nu reageer ik er niet meer op. Konijnen daarentegen reageer ik nog sterk op. Bij mij uit zich dit in rode vlekken, rode en kriebelende ogen en sterke benauwdheid. Maar een allergie kun je ook afwennen als je reactie erop niet te sterk is, of dodelijk bijvoorbeeld door een bijen/wespensteek. Gewoon door dagelijks contact kan je lichaam er al aan wennen. Ik had de kat persoonlijk niet weg gedaan. Met de goede medicatie en gewenning was dit echt wel goed gekomen. Desalniettemin hoop ik dat je een baasje vind! Ik heb er al twee hier en mijn vriend wil er niet nog één, maar anders had ik er graag een oude dag gegeven!
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 01-05-15 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:30

Darah3 schreef:
Percy: immunotherapie kan alleen als je geen kat meer hebt in huis :( En die therapie kan lang duren (2-3 jaar volgens mijn allergoloog, beginperiode elke week prik halen en later om de week).

Heb daar zelf geen verstand van, weet wel dat de huisarts en als optie gaf en niet zo'n lange termijn aangaf. Elke week prik en daarna om de week klopt inderdaad.

Heb zelf met een allergie gekampt waarbij ik allergisch was voor een stof die ik zelf aanmaakte. Kon toen geen afstand nemen van hetgeen waar ik allergisch voor was uiteraard en ik was er binnen een half jaar klaar mee.

Maar dat was geen kat natuurlijk. Mijn man kan het in de hand houden. Denk zelf dat het moeilijker is wanneer je maar twee keer in de week geconfronteerd wordt met de kat dan wanneer je de kat dagelijks om je heen hebt.

Hoop dat ze een fijn nieuw huis kan vinden. Aan de ene kant jammer dat je er ietwat onbezonnen aan begonnen bent, aan de andere kant kon die mevrouw sterven met het idee dat haar kat onderdak was. Dat is ook wat waard.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:31

vuurneon schreef:
Fortitude schreef:

Asociaal? Bedankt. Het ís niet simpel, maar gezondheid gaat voor. Daar niets eenvoudigs aan en ronduit k*t kan ik je zeggen dat je geen lucht krijgt en ja, allergie maakt je gigantisch kribbig. Voor niemand leuk.
Asiel is een goede optie als er geen ander baasje kan worden gevonden. Leuk? Nee. Maar ziek zijn als je bij je geliefde wilt zijn is ook niet leuk; voor beide partijen niet.

Maar asociaal is het niet om een asiel te opperen als er geen ander baasje gevonden kan worden, dat is te simpel gedacht in een complexe situatie waar je maar 2 optie hebt die niet leuk zijn; of je geliefde weigeren of de kat eruit.

Ik heb vroeger enorm astma gehad, ik ken het gevoel van geen lucht krijgen.

Maar dat terzijde. TS haar vriend woont niet in hetzelfde huis momenteel voor wat ik begrijp, er is dus gewoon tijd om een ander baasje te vinden. Dan vind ik het inderdaad asociaal om nu te zeggen hop een asiel in.

[edit] even de quote erin gezet waar ik op reageerde, had niet gezien dat er al berichten tussen waren gepost!
Laatst bijgewerkt door Fortitude op 01-05-15 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:33

Voordat hij gewend is, is de kat dood := daarnaast is het geen garantie uiteraard. Bij mijn man is de allergie juist erger geworden.

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 19:36

Dat klopt, daarom wil ik nu al gaan rondkijken voor een nieuw baasje. Als het echt niet meer anders kan, gaat ze pas naar het asiel. Maar dat is echt echt mijn allerlaatste optie..

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:39

Als je al over je allergie heen groeit en er aan 'went'..
Ik wacht al 20 jaar _O-

Percy, helaas is het zo lang :\ Allergoloog opperde dit dus, maar ik moest wachten tot mijn kat dood was :+

TS, is ook een moeilijke beslissing, hopelijk vind je een fijn huisje voor de kat :)

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 19:42

Ik hoop het ook! Dankjewel allemaal voor de reacties!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:53

Denk wel dat ze in Nederland en België er iets anders over denken maar het is wel balen als het zo lang duurt inderdaad.

Mijn man heeft zo'n zware astma gehad dat hij als klein kindje meer in het ziekenhuis lag dan thuis. Hij is er overheen gekomen maar helaas, helaas, ze waarschuwen er altijd al voor, als je ouder wordt kan het terugkomen.

Hoop dat je een fijn baasje voor haar gaat vinden. Ben wel heel blij dat je haar niet naar het asiel wilt doen want dat is een ramp voor zo'n oude kat.