Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vuurneon schreef:De allergoloog zal ook 1 ding zeggen: allerbeste is kat weg.
Je kan wel gaan pielen aan de medicatie (maar zo te zien is dat al gebeurt) maar als je de oorzaak weg kan nemen is dat het allerbeste voor de gezondheid.

En die therapie kan lang duren (2-3 jaar volgens mijn allergoloog, beginperiode elke week prik halen en later om de week). Fortitude schreef:Ik vind het wel asociaal dat mensen hier heel simpel zeggen hop in een asiel stoppen die handel. Een kat van die leeftijd kun ja dat punt één niet aandoen en punt twee... Huisdieren neem je om er voor te zorgen tot het echt niet anders kan. Ik begrijp dat het in deze situatie gewoon niet te doen is, maar dan vind ik inderdaad dat je het aan de kat en haar overleden eigenaresse verschuldigd bent om een goed plekje te zoeken.
Darah3 schreef:Percy: immunotherapie kan alleen als je geen kat meer hebt in huisEn die therapie kan lang duren (2-3 jaar volgens mijn allergoloog, beginperiode elke week prik halen en later om de week).
vuurneon schreef:Fortitude schreef:Ik vind het wel asociaal dat mensen hier heel simpel zeggen hop in een asiel stoppen die handel. Een kat van die leeftijd kun ja dat punt één niet aandoen en punt twee... Huisdieren neem je om er voor te zorgen tot het echt niet anders kan. Ik begrijp dat het in deze situatie gewoon niet te doen is, maar dan vind ik inderdaad dat je het aan de kat en haar overleden eigenaresse verschuldigd bent om een goed plekje te zoeken.
Asociaal? Bedankt. Het ís niet simpel, maar gezondheid gaat voor. Daar niets eenvoudigs aan en ronduit k*t kan ik je zeggen dat je geen lucht krijgt en ja, allergie maakt je gigantisch kribbig. Voor niemand leuk.
Asiel is een goede optie als er geen ander baasje kan worden gevonden. Leuk? Nee. Maar ziek zijn als je bij je geliefde wilt zijn is ook niet leuk; voor beide partijen niet.
Maar asociaal is het niet om een asiel te opperen als er geen ander baasje gevonden kan worden, dat is te simpel gedacht in een complexe situatie waar je maar 2 optie hebt die niet leuk zijn; of je geliefde weigeren of de kat eruit.

Allergoloog opperde dit dus, maar ik moest wachten tot mijn kat dood was