GEZOCHT Broertjes/zusjes Golden Retriever 9,5mnd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 19:19

slimmerik schreef:
Er zijn volgens mij erg weinig fokkers die zonder papieren fokken en hun honden voor het fokken (duur) op HD laten testen. Doen ze dat wel, dan zijn ze ook wel zorgvuldig op de gegevens van de mensen waar hun pups heen gaan.

En als hij de gegevens alsnog via natrekking van de chips krijgt dan hoort hij contact te leggen als die andere eigenaren dat willen maar niet zomaar de adres en telefoongegevens te verstrekken.

Het rammelt aan alle kanten....

Ik vind dat je hier helemaal gelijk in hebt... Maar hij zegt dat hij niet weet hoe hij dat moet mailen en dat zijn dochter de verkoop enzo allemaal regelt naja ik snap er in iedergeval helemaal niks meer van...

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 09:51

Niet deze persoon toch?
Wim van Heugten van kennel de boxenberg

ChefsSpecial

Re: GEZOCHT Broertjes/zusjes Golden Retriever 9,5mnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:03

Dat de ouders op HD getest zijn wil niet zeggen dat de uitslag positief is. Ik zou, mits mogelijk, even checken wat de uitslagen zijn.

Daarnaast, HD HOEFT niet aangeboren te zijn. Het kan ook veroorzaakt worden door een "trauma", bijvoorbeeld dat ze op jonge leeftijd iets geblesseerd hebben. Ik weet niet hoe jij met je pup omgegaan bent qua beweging?
Wij hebben 2 Goldens, 1 van 3 en 1 van bijna 2.
Onze oudste is een doodloper (blijven rennen en bewegen tot ze erbij neervalt). Die heeft nu, op 3-jarige leeftijd ook al last van haar lichaam. Als we een uur naar het bos geweest zijn loopt ze "moeilijk".
We gaan haar wel na laten kijken door een DA, maar mogelijk heeft ze als pup te vaak te gek gedaan en dat zou zomaar de oorzaak kunnen zijn.

Haar broer (dekreu) werd overigens in 1e instantie beoordeeld door de DA als zijnde D-heupen (erg slecht dus) maar door de rasvereniging (GRCN) werd beoordeeld dat hij B-heupen heeft. Die heeft als pup een ongelukje gehad met zwemmen.... Zoals je leest zit een ongeluk in een klein hoekje...

Onze honden hebben beide een stamboom. Ouders zijn beide HD en ED getest (Beide HD A met een goede Norbergwaarde en ED-0).

Nogmaals, dat de ouderdieren getest zijn, wil niet zeggen dat de uitslag goed is en zelfs al ís de uitslag goed, biedt dit nog steeds geen garanties.... Alles valt of staat met de beweging op jong leeftijd.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:52

denise04 schreef:
Dat de ouders op HD getest zijn wil niet zeggen dat de uitslag positief is. Ik zou, mits mogelijk, even checken wat de uitslagen zijn.

Daarnaast, HD HOEFT niet aangeboren te zijn. Het kan ook veroorzaakt worden door een "trauma", bijvoorbeeld dat ze op jonge leeftijd iets geblesseerd hebben. Ik weet niet hoe jij met je pup omgegaan bent qua beweging?
Wij hebben 2 Goldens, 1 van 3 en 1 van bijna 2.
Onze oudste is een doodloper (blijven rennen en bewegen tot ze erbij neervalt). Die heeft nu, op 3-jarige leeftijd ook al last van haar lichaam. Als we een uur naar het bos geweest zijn loopt ze "moeilijk".
We gaan haar wel na laten kijken door een DA, maar mogelijk heeft ze als pup te vaak te gek gedaan en dat zou zomaar de oorzaak kunnen zijn.

Haar broer (dekreu) werd overigens in 1e instantie beoordeeld door de DA als zijnde D-heupen (erg slecht dus) maar door de rasvereniging (GRCN) werd beoordeeld dat hij B-heupen heeft. Die heeft als pup een ongelukje gehad met zwemmen.... Zoals je leest zit een ongeluk in een klein hoekje...

Onze honden hebben beide een stamboom. Ouders zijn beide HD en ED getest (Beide HD A met een goede Norbergwaarde en ED-0).

Nogmaals, dat de ouderdieren getest zijn, wil niet zeggen dat de uitslag goed is en zelfs al ís de uitslag goed, biedt dit nog steeds geen garanties.... Alles valt of staat met de beweging op jong leeftijd.

Als een hond niet gevoelig is voor HD zal hij dat ook niet ontwikkelen met 'teveel' beweging, dat gebeurt alleen als de hond al aanleg heeft. Ook als je zo'n hond rustig houdt zal hij HD ontwikkelen.

Juist voor een HD hond is het belangrijk om goede bespiering te hebben, een goed bespiering zorgt ervoor dat de hond minder last heeft.

Natuurlijk moet je bij een pup/jonge hond met beleid omgaan met beweging, maar niet of weinig laten bewegen is niet goed voor botten, pezen, spieren en motoriek.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:03

Denise, dat is wel heel bijzonder van D naar B gaan..

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:50

Tsja, wat de DA vindt, hoeft de rasvereniging nog niet te vinden hè.... Hij heeft overigens wel een lage Norbergwaarde hoor....

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:12

Esther: Dat klopt helaas niet...
Het is níet zo dat wanneer een hond "niet gevoelig is voor HD" (wat bedoel je daar overigens mee? Want in principe kan elke hond HD krijgen) hij dan ook geen HD zál krijgen.

Een jonge hond te veel onjuist belasten ( denk aan met de bal spelen!!!), laten spelen op een gladde vloer ( laminaat!), waarbij hondne uitglijden ed, blessures en dergelijke kan wel degelijk leiden tot omgevingsgerelateerde HD...

Dan zie je bijvoorbeeld dat een hond komt uit lijnen die al generaties lang vrij zijn van HD ( HD-A met goede norbergwaarde), ineens dan toch HD heeft...

Dan moet je gewoon echt gaan kijken naar omgevingsfactoren, want met erfelijkheid heeft het dan niets meer te maken!

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 19:43

We zijn altijd rustig met hem om gegaan. Alles kwa wandelen rustig opgebouwt. Nooit te lang laten spelen enz.

Uit voor zorg.. maar helaas.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:16

Ik had bovenstaande niet gepost in reactie op jou hoor TS, maar in reactie op een post van Esther.
Ben je overigens al iets verder gekomen met de fokker?

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 12:10

Punz schreef:
Ik had bovenstaande niet gepost in reactie op jou hoor TS, maar in reactie op een post van Esther.
Ben je overigens al iets verder gekomen met de fokker?

Heeii

Jaa ik heb de resultaten van de runtgen (geen idee hoe je dat schrijft) foto's van de ouders naar mijn dierenarts laten sturen wat mog van de fokker en daar komt uit dat beide ouders geen HD hebben.

Wat ik me dan af vraag is hoe kan mijn hond dan zulke slechte heupen hebben.. de dierenarts vond het ook raar. Maar we moeten er maar mee leven en mijn hond zal zolang hij zonder pijn leeft een super leven hebben!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:19

denise04 schreef:
Tsja, wat de DA vindt, hoeft de rasvereniging nog niet te vinden hè.... Hij heeft overigens wel een lage Norbergwaarde hoor....

Toch vind ik het erg bijzonder, van een D naar B, dan gaat hij eigenlijk van slechte heupen naar ineens goede heupen. Dat kan toch niet?

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 19:28

dit is een foto van zijn heupen.

Afbeelding

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 05:35

Ik heb het idee dat je hond scheef ligt op die foto. Welke da is deze foto gemaakt?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 06:12

beatje schreef:
Helaas denken nog te veel mensen dat stambomen alleen papieren zijn om aan de muur te hangen,dit is dus niet zo ,maar een poging een zo gezond mogeljke rashond te fokken.

Dat durf ik toch wel te betwijfelen hoor. Kijk alleen maar eens naar de Engelse Bulldog, Franse Bulldog, Mastino Napoletano. Daar gaat het niet meer om een zo gezond mogelijke hond fokken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 06:26

Diablo, je doet een beetje de boel over een kam scheren. Ook binnen de bulldog verenigingen zijn mensen bezig met anders fokken etc. Er begint nu een omslag te komen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 06:31

Amandavd schreef:
Diablo, je doet een beetje de boel over een kam scheren. Ook binnen de bulldog verenigingen zijn mensen bezig met anders fokken etc. Er begint nu een omslag te komen.

Vind je? Ik vind van niet. Het is diep triest wat er in de hondenfokkerij gebeurt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 06:34

Goh echt? Dat is het ook. Maar fokkers zijn er steeds meer mee bezig, net zoals rasverenigingen. Er wordt steeds harder gewerkt richting een oplossing. Dus hou op met fokkers allemaal over een kam te scheren, want er zijn er zat die keihard knokken voor verbetering. Maar iets wat met 100 jaar erin gefokt is, kan er niet in een dag uitgefokt worden. Ook dit gaat weer jaren kosten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:53

Ik denk dat er best goede fokkers bij zijn. Ik scheer niet iedereen over één kam, ik reageerde alleen op jouw stelling dat je beslist een hond met stamboom moet nemen, omdat er dan geprobeerd is een zo gezond mogelijke hond te fokken. En dat is gewoon niet waar.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:20

Dat heeft niks met stamboom te maken maar met ras. Een hond die een stamboom heeft is vaak volgens de regels gefokt en heeft aan alle gezondheidseisen voldaan.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:41

Joelle1996 schreef:
dit is een foto van zijn heupen.

[ [url=m/x0CWy1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas is het duidelijk te zien op de foto. Mijn hond heeft na de diagnose nog 12 jaar pijnvrij mogen leven gelukkig. Hopelijk is dat bij jouw hond ook het geval :j

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:55

Amandavd schreef:
Dat heeft niks met stamboom te maken maar met ras. Een hond die een stamboom heeft is vaak volgens de regels gefokt en heeft aan alle gezondheidseisen voldaan.

Het ras wordt juist naar de kl#*!ten geholpen door die fokkers. Dus de fokkers zijn er verantwoordelijk voor dat heel veel rashonden juist helemaal niet gezond zijn.
Maar goed, dit is off topic.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:24

Wat een bullshit Diablo. Je weet duidelijk niet waar je over praat. Maar dit is idd off topic.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:46

Inderdaad bullshit. Juist het kopen van kruisingen en honden zonder papieren werkt het verspreiden van ziektes en afwijkingen in de hand.

TS gaat de fokker nog achter de andere eigenaren aan?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:42

Amandavd schreef:
Wat een bullshit Diablo. Je weet duidelijk niet waar je over praat. Maar dit is idd off topic.

Laten we het daar dan maar op houden ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:25

Punz schreef:
TS: als de ouders getest zijn op HD, dan heeft de fokker daar een testuitslag van. Daar kun je dan dus gewoon naar vragen.

Fokker zegt dat ouders getest zijn maar wil er verder niet veel over los laten staat in je op, geloof het maar niet dan dat de ouders van je hond getest zijn. Mijn reutje is getest en die test mag iedereen zien. Zo heb ik ook de tests gezien van de ouders van mijn reutje. Daar hoort een fokker helemaal niet moeilijk over te doen tenzij hij/zij wat te verbergen heeft.

Heel veel succes met je hond, :(:) en zoektocht naar nestgenoten.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 19-05-15 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt