Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

dierenfan schreef:Pluttersput schreef:Ik kan je mededelen dat alle varianten homeopatisch spul op Cola geen enkel effect hebben gehad. Dit was echt een laatste redmiddel, anders was ze ingeslapen. Voor haar was het absoluut geen doen. Dus je kan zeggen wat je wilt, maar dit was voor haar DE oplossing.
En ach, kankerverwekkende stoffen zitten ook in ons eten. En in het eten dat de dieren eten die jouw dieren eten. Dus daar maak ik me niet zo druk om. Dan zou ik niks meer kunnen eten, en mijn beesten ook niet
En jij denkt dat hun geen homeopatische middelen er in stopen?? Wat doen ze er dan in aan medicatie buiten homeopatische middelen?
benzo's zijn erg verslavend en kennen veel bijwerkingen. Dus werkzame stoffen hiervan kom je niet zomaar tegen verborgen in voedsel hoor!
).
Catnip schreef:Daar kun je wel eens heel goed gelijk in hebben![]()
Als het om een makkelijkere kat ging, zou ik ook zelf die toevoegingen (in dit geval dus inderdaad tryptofaan) geven, en als basisvoer een kwalitatief, graanvrij merk.
Helaas is mijn draakje een lastig geval. Ze gaat standaard overgeven van zowat alle voer. Ik heb werkelijk álle graanvrije merken die Zooplus in zijn assortiment heeft geprobeerd, ze kan geen enkele verdragen. Dus qua natvoer heb ik echt geen andere mogelijkheid dan i/d van Hill's.
Dan zou ik nog kunnen opteren voor graanvrije brokken, en de supplementen dan over de i/d gooien. Maar hier zitten ook weer haken en ogen aan, want madame lust weinig tot niets aan brokken, en ook haar natvoer laat ze staan zodra er ook maar het minste verdachte geurtje aan hangt (medicatie is altijd een feest).
Ik kan het natuurlijk wel proberen, wie weet lust ze het toch. Eens met mijn DA bespreken in ieder geval
Catnip schreef:Ze heeft helemaal geen granenallergie hoor![]()
Ze krijgt nu Royal Canin Calm vanwege de tryptofaan, maar ik zou zelf liever graanvrij en hoog vleespercentage voeren. Maar dat is dus vrij lastig door haar kieskeurigheid en zeer gevoelige maag.
Die Greenheart ga ik eens proberen, bedankt! Hopelijk gaat ze daar eens niet van overgeven