Nieuw anti stress voer Royal Canin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjan1984

Re: Nieuw anti stress voer Royal Canin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 19:48

Wat voor middel zou ik dan kunnen geven en hoeveel?
Wil haar graag wat helpen want dit is zo ook niks.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:48

bach rescue wordt aan paarden en honden gegeven, dus denk dat dat ook wel voor katten kan.
Mss dat je ook wel andere soorten bachbloesems hebt die een rustgevend effect hebben.

Bij paarden weet ik goede resultaten met camillebloesems, maar hoe je dat best aan een kat geeft en de dosering, daar heb ik nu ook niet direct een idee van. Maar mss eens je DA contacteren? tenminste als die open staat voor alternatieve middelen.

Zelf heb ik via mijn DA eens een kruidenmix gehad met de naam "emotional fire", dat haalt de scherpe kanten vh karakter, niet dat mijn hond moeilijk is, maar die bevroor vaak van angst. En die is daar veel happier van geworden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:28

bijv. tannetje koning kan je vast wel informeren over bach bloesem. Je hebt namelijk enorm veel soorten die ook weer onderling te mengen zijn om voor 1 bepaald dier een specifiek middel te geven. Mijn boxer heeft het gebruikt toen hij in zijn agressie naar een bepaalde hond steeds zo door draaide dat hij pakte wat hij het eerste te pakken had (en dat was meestal mijn been of mijn andere hond). Het heeft bij hem zeer goed resultaat gegeven. Hij kon die hond na een x aantal weken (ook wel mee getraind natuurlijk) voorbij lopen zonder enige reactie te geven ;)
Van een totaal onbereikbare hond werd hij dus een hond die bereikbaar werd voor mij en door het trainen is het probleem geheel opgelost!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 05:25

dierenfan schreef:
Pluttersput schreef:
Ik kan je mededelen dat alle varianten homeopatisch spul op Cola geen enkel effect hebben gehad. Dit was echt een laatste redmiddel, anders was ze ingeslapen. Voor haar was het absoluut geen doen. Dus je kan zeggen wat je wilt, maar dit was voor haar DE oplossing.

En ach, kankerverwekkende stoffen zitten ook in ons eten. En in het eten dat de dieren eten die jouw dieren eten. Dus daar maak ik me niet zo druk om. Dan zou ik niks meer kunnen eten, en mijn beesten ook niet ;)

En jij denkt dat hun geen homeopatische middelen er in stopen?? Wat doen ze er dan in aan medicatie buiten homeopatische middelen?

De werkzame stof van valium ;)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 05:41

Nee hoor :')

In RC Calm zit tryptofaan, en dat is een voorloper van serotonine :)

Er zijn ook tig menselijke supplementen met tryptofaan te krijgen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, het valt meer onder alternatieve geneeskunde en is overal op internet te krijgen. Je zou het, heel kort door de bocht, een homeopatische en lichte vorm van SSRI's (antidepressiva) kunnen noemen. Nogmaals, heel kort door de bocht natuurlijk.

Tryptofaan is lang niet zo heftig als de werkzame stof van Valium of andere benzodiazepinen. Weet je wel wat voor heftig spul dat is? Als men zoiets in dierenvoer durft gooien hebben ze een proces aan hun broek := benzo's zijn erg verslavend en kennen veel bijwerkingen. Dus werkzame stoffen hiervan kom je niet zomaar tegen verborgen in voedsel hoor!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:31

Achja, ik vind dat RC in ieder geval heel slim is. Zo ontzettend veel verschillende brokken. Brokken per ras. Brokken per grootte. Brokken per aandoening. En dat allemaal met goedkoop spul + leuke toevoeging. En Voila, 4 euro per kg. Hebben ze zichzelf ook nog eens in de dierenartsenwereld gevestigd met hun mooie verhaal.

Dan zou ik toch gewoon voor kwalitatief goed voer gaan en zelf de leuke toevoeging geven. Wat vaak veel goedkoper en effectiever is omdat je zelf de dosering kan kiezen. Vaak zit het ook gewoon in gezonde voeding. Zo zit er magnesium en l-troptyfaan (en B3 en B6 wat nodig is bij het omzetten naar serotonine) in bananen. l-tryptofaan wordt slechter opgenomen met eiwitten. Dus als je vlees voert: 's ochtends ontbijten met banaan en 's avonds pas vlees geven.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 00:09

Daar kun je wel eens heel goed gelijk in hebben :j

Als het om een makkelijkere kat ging, zou ik ook zelf die toevoegingen (in dit geval dus inderdaad tryptofaan) geven, en als basisvoer een kwalitatief, graanvrij merk.

Helaas is mijn draakje een lastig geval. Ze gaat standaard overgeven van zowat alle voer. Ik heb werkelijk álle graanvrije merken die Zooplus in zijn assortiment heeft geprobeerd, ze kan geen enkele verdragen. Dus qua natvoer heb ik echt geen andere mogelijkheid dan i/d van Hill's.

Dan zou ik nog kunnen opteren voor graanvrije brokken, en de supplementen dan over de i/d gooien. Maar hier zitten ook weer haken en ogen aan, want madame lust weinig tot niets aan brokken, en ook haar natvoer laat ze staan zodra er ook maar het minste verdachte geurtje aan hangt (medicatie is altijd een feest :') ).

Ik kan het natuurlijk wel proberen, wie weet lust ze het toch. Eens met mijn DA bespreken in ieder geval :j

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 00:13

dierenfan schreef:
In principe kunnen alle humane homeopatische middelen aan dieren gegeven worden. Heb nog geen dier gehad wat er aan overleed.

Uiteraard. Homeopatische middelen = (duur) water.
En water drinken is gezond.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 07:58

Catnip schreef:
Daar kun je wel eens heel goed gelijk in hebben :j

Als het om een makkelijkere kat ging, zou ik ook zelf die toevoegingen (in dit geval dus inderdaad tryptofaan) geven, en als basisvoer een kwalitatief, graanvrij merk.

Helaas is mijn draakje een lastig geval. Ze gaat standaard overgeven van zowat alle voer. Ik heb werkelijk álle graanvrije merken die Zooplus in zijn assortiment heeft geprobeerd, ze kan geen enkele verdragen. Dus qua natvoer heb ik echt geen andere mogelijkheid dan i/d van Hill's.

Dan zou ik nog kunnen opteren voor graanvrije brokken, en de supplementen dan over de i/d gooien. Maar hier zitten ook weer haken en ogen aan, want madame lust weinig tot niets aan brokken, en ook haar natvoer laat ze staan zodra er ook maar het minste verdachte geurtje aan hangt (medicatie is altijd een feest :') ).

Ik kan het natuurlijk wel proberen, wie weet lust ze het toch. Eens met mijn DA bespreken in ieder geval :j

Hoe zeker is het dat ze een granen allergie heeft? Dat is namelijk zeer!! zeldzaam is dit uit een onderzoek gebleken?
Als je eens iets heel anders wil proberen en waar ik zelf al vele goede resultaten over gehoord heb (en zelf mee gemaakt heb) gaan dan eens greenheart bestellen voor je kat. Gewoon een klein proefzakje en kijk eens wat ze doet.
http://www.witjesverzendhuis.com/katten/kattenvoer

deze webshop verkoopt niet voor niets alleen nog maar greenheart ;)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:26

Ze heeft helemaal geen granenallergie hoor :)

Ze krijgt nu Royal Canin Calm vanwege de tryptofaan, maar ik zou zelf liever graanvrij en hoog vleespercentage voeren. Maar dat is dus vrij lastig door haar kieskeurigheid en zeer gevoelige maag.

Die Greenheart ga ik eens proberen, bedankt! Hopelijk gaat ze daar eens niet van overgeven :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:46

Catnip schreef:
Ze heeft helemaal geen granenallergie hoor :)

Ze krijgt nu Royal Canin Calm vanwege de tryptofaan, maar ik zou zelf liever graanvrij en hoog vleespercentage voeren. Maar dat is dus vrij lastig door haar kieskeurigheid en zeer gevoelige maag.

Die Greenheart ga ik eens proberen, bedankt! Hopelijk gaat ze daar eens niet van overgeven :D

Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat! Mijn hond is er enorm van opgeknapt!