Vreemde hond in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:49

En als je hem schopt, dan is er geen risico dat hij bijt om zich te verdedigen?

KimD

Mijn lieve God, wat een aanstellerij. :') Als het dier nou met blote tanden, bloed aan zijn poten en schuim op zijn mond binnen was gekomen vooruit. Maar dit.

Tjonge jonge! :')

DewiRox

Drama zeg!
Onze hond is ook wel eens de sloot door gezwommen en aan de andere kant in een achtertuin eruit geklommen. Mensen hadden de deur open staan en onze hond is dan ook zeiknat naar binnen gelopen. Tja, vervelend, maar het zijn dieren. Hond liep altijd los en bleef altijd netjes in de buurt. Zwemmen deed ie sowieso amper. Het zal er wel lekker geroken hebben denk ik.

Hond kan er niks aan doen en als eigenaren voel je je ontzettend ongemakkelijk. Maar dingen gebeuren nou eenmaal wel eens.

Edit: we hebben gewoon in goed overleg geholpen met schoonmaken hoor ;).

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 14:49

Ze heeft ook niet geschopt hoor.
Ik had het iets beter mogen verwoorden, maar ik bedoelde dat ze het bijna wilde doen.

Judith_, dat deden we ook, maar hij schoot ineens naar binnen. Dus toen mijn moeder buitenstond, was de hond al binnen.

chanel1985, hij is niet geschopt hoor. Ik heb het een beetje verkeerd verwoord.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:50

Ongelukjes kunnen gebeuren. Als jouw paard zich lostrekt en in de tuin van een ander staat te grazen hoe zou jij het dan vinden als diegene boos is op jouw paard? :') Jouw paard kan ook zomaar bijten. Die mensen zouden ook allergisch kunnen zijn, of bang voor paarden.

Beetje relativeren hoor.

Nies_

Re: Vreemde hond in huis

Zou toch fijn zijn als mensen meer dan alleen de OP lezen.. :+

050206051012

Oh jee... dit is al het tweede wereldprobleem dat ik vandaag voorbij zie komen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 14:52

Roosch, geen idee, ik heb geen paard _O-
En ik ben ook niet boos op de hond, maar op de baasjes.

Quellian, dan ben ik benieuwd naar het andere probleem. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:52

Nies_ schreef:
Zou toch fijn zijn als mensen meer dan alleen de OP lezen.. :+

Alsnog is het een overdreven reactie.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:53

Ik zou er ook echt niet blij mee zijn. Ik vind vreemde honden echt niet tof nadat ik een paar keer een heel slechte ervaring met vreemde honden gehad heb. Ik had hem ook het huis uit gejaagd. Ik heb ook nog caviaatjes die vaak lekker rond wandelen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:59

Tuurlijk zou niemand denk ik er zomaar blij zijn met vreemde dieren, welke dan ook, in huis. Maar ik zou me nou niet zo rotschrikken dat ik denk van we schoppen hem naar buiten en me allergie ojee ojee ojee... nee. :) Ik zou even rondkijken of er iemand loopt van wie t dier kan zijn en even aanspreken als die inderdaad gepoept heeft in de tuin maar verder ach :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:00

Verschrikkelijk! ;(

Arme, arme hond..... :(:) Dat hij nou uitgerekend bij jullie naar binnen moest wandelen. :+

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:00

Toen onze echte goedzak golden retriever Queenie nog leefde is ze ook eens een huis van de buren binnengelopen waar de voordeur open stond. Vervolgens heeft ze de cavia die daar in de huiskamer stond doodgebeten. We vonden het heel erg en zijn echt met bloemen en een nieuwe cavia naar de buren toe gegaan om excuses aan te bieden. De cavia wilden ze niet trouwens, ze waren blij dat ze er vanaf waren... Overigens kwamen dezelfde buurkinderen nog regelmatig aan de mama (mijn moeder) van Queenie vragen of Queenie mocht buiten spelen...

Ik snap dat je het niet leuk vindt en inderdaad er zitten allerlei risico's aan, maar misschien moet je maar onthouden dat er niets gebeurd is en dat het niet met opzet is gebeurd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:01

Mijn ouders hadden regelmatig de hond van 3 huizen verderop in de tuin. Inclusief drollen en alles. En daar word je écht niet blij van. Dus ja, naar de zoveelste keer is die ook wel een keertje van de oprit afgestuurd. (na tien keer de hond bij de eigenaren terug gebracht te hebben).

En in het geval van de TS: Wanneer de eigenaren op de oprit staan te lachen... .En je in een gebied zit waar de hond niet los mag.... Ja, dan zou ik ook wel pissig worden.

En overdreven reactie of niet: TS is 13....

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 15:03

Nee, dat begrijp ik nu ook wel.
En iedereen reageert nu eenmaal anders hè? Dat kun je moeilijk veranderen, ik neem niet echt aan dat dit vaker gaat gebeuren namelijk.
Palmera, _O-
madeliefw, ja, dat doe ik ook wel. En als ik de hond zou kennen had ik waarschijnlijk ook heel anders gereageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:15

Hier nog niet met honden gehad, wel met katten, 2x zelfs.. Eerste keer was midden in de nacht, beestje kwam door het raam vallen en was helemaal in paniek.. Persoonlijk ben ik in zo'n situatie banger voor een kat dan voor een hond. Ik heb maar een grote deken gepakt, de kat uit het hoekje gedreven en heb hem uiteindelijk met de deken weer op het dak gezet aangezien de honden ook flink over de zeik waren.
De 2e keer had ik alleen mijn chi teefje thuis, kat kwam heel relaxt naar binnen gewandeld en de hond zat mij dom aan te kijken, alsof ze wilde zeggen hebben wij een kat??
Beestje maar weer buiten gezet en de deur dicht gedaan, klaar..
Ik kan me er echt niet druk om maken.
Heb wel eens eigenaar + hond ongevraagd in de tuin gehad, die liep gewoon mee alsof ik hem kende, ik heb hem wel vriendelijk gevraagd of hij weg wilde gaan want ik wilde m'n eigen honden naar buiten laten en dan zit ik niet te wachten op een stafford in de tuin. Meneer ging weg en mijn hondjes konden naar buiten.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:18

Ik was me ook rotgeschrokken, vliegt me daar toch ineens een vreemde vlieg naar binnen. Niet even voorstellen ofzo. Nee gewoon gelijk aan tafel en mijn boterham oppeuzelen. Echt ongehoord. Wij met veel moeite die vlieg gevangen, blijkt dat de dierenambulance er niet eens voor komt. Bij de dierenarts langsgegaan om de chip uit te lezen, blijkt deze ook nog niet gechipt te zijn. Dus als iemand een vlieg mist weet je deze te vinden..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:20

piezze schreef:
Ik was me ook rotgeschrokken, vliegt me daar toch ineens een vreemde vlieg naar binnen. Niet even voorstellen ofzo. Nee gewoon gelijk aan tafel en mijn boterham oppeuzelen. Echt ongehoord. Wij met veel moeite die vlieg gevangen, blijkt dat de dierenambulance er niet eens voor komt. Bij de dierenarts langsgegaan om de chip uit te lezen, blijkt deze ook nog niet gechipt te zijn. Dus als iemand een vlieg mist weet je deze te vinden..

_O- _O- moest er toch even hard om lachen !

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:28

LZP -> BB

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:31

karuna schreef:
Oeps foutje, de eigenaar zal het niet bewust hebben gedaan. En meestal is er geen gevaar of zo. En het is ons ook wel eens overkomen. :o

ik wilde onze honden uitlaten op een losloop stuk bos. De auto ervoor netjes geparkeerd tegen de bosrand aan, die grenst aan een best chique villawijk. Het was mooi weer dus iedereen had kennelijk de deuren achter open staan.

Ik doe de achterportier open en wil zoals altijd de honden aanlijnen voor het eerste stukje. Dat deed ik daar altijd zodat ik zeker was dat ze niet terug de wijk ingingen. Onze oude russel valt min of meer uit de auto tussen mijn benen door. Scharrelt resoluut een tuin in door de struiken, loopt achterom en gaat daar de schuifpui door de woonkamer in. := tsja dan voel je je nogal onnozel als eigenaar.

Gelukkig waren de mensen niet heel erg boos maar ik voelde me echt beroerd en beschaamd onder. Geen idee waarom ze opeens zo deed maar ja ze was sneller dan ik.

Zo heb ik met mijn slungelige puber tosa een keer gehad dat hij doldwaas aan het rennen was op een veldje met daarom heen achtertuinen. Hij had alleen zijn lijf nog niet al te best onder controle, dus toen hij wilde keren ging dat fout en viel hij zo door de heg heen een tuin in. Zo voor de voeten van de huiseigenaar die lekker op zijn terrasje zat.

Gelukkig kon de best man er wel om lachen, moet ook een raar gezicht geweest zijn zo'n hond die door de heg heen komt vallen met een fikse vaart ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:33

dees_daan schreef:
Tigra_ schreef:
Als je bang bent van honden dan denk je er niet zo simpel over van goh kan gebeuren. Daarnaast moeten mensen daar dus hun honden aangelijnd houden waardoor dit eigenlijk al helemaal niet zou moeten kunnen gebeuren.

Het kan bij het uit de auto halen altijd gebeuren dat hij net te snel is, of per ongeluk de lijn uit je handen trekt als je hem wel al vast hebt.
Dat laatste gebeurd hier ook wel eens als ik niet oplet, maar die van mij blijven dan gelukkig gewoon staan, dat doen ze alleen niet allemaal.

Dat is dan jouw fout en het hoort gewoon niet te gebeuren dat ze bij een ander binnen komen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:34

Joh het zijn dieren, geen apparaten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:37

Wat een volwassen reacties alweer, goed zo bokt +:)+

TS, ik ben zelf een ontzettend dierenliefhebber, maar toen ik hier 4 jaar geleden kwam wonen, zat er altijd een kater in de tuin die overal tegen kwam plassen (en dat stinkt echt :r ) Daar ben ik dus echt niet van gediend! Heb er dan ook gelijk mijn honden op afgestuurd, kat nooit meer terug gezien :Y)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:37

Roosch schreef:
Joh het zijn dieren, geen apparaten..

Dan hoef je er nog niet zo laks over te doen. Zeker als eigenaar niet. Dat kan gebeuren maar dan is dat wel jouw fout als eigenaar en moet je niet doen of een ander dat maar normaal moet vinden en daar verder niet van mag schrikken of boos om worden. Kom zeg jouw hond, jouw verantwoordelijkheid. Logisch dat een ander daar niet blij mee is. Maar dit topic geeft wel grotendeels aan hoe de meeste hondeneigenaren denken. Dat is weer wel typisch. Precies wat ik ook in de praktijk mee maak als ik met mijn hond aan de wandel ben.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:39

Tigra, beetje relativeren kan geen kwaad.
Als er had gestaan van 'Kwam er vanmiddag ineens een wildvreemde hond binnenstormen, dan kijk je ook even gek op!' had ik zoiets gehad van prima, dat begrijp ik.

De deur stond open, er had ook een vogel naar binnen kunnen vliegen. Doe je niks aan, het blijven dieren.