Katten chippen of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 10:42

Talida schreef:
Ik heb dik 20 jaar een setje katten gehad, niet gechipt, altijd buiten en keurig weer thuis. in 2013 2 hele leuke nieuwe katjes aangeschaft, chippen stond op de lijst (maar wilde even een actie afwachten, onze DA is best prijzig, en dan 2 tegelijk). En ja hoor, 1 weg en werkelijk nooit meer ergens gevonden. Ik heb zon spijt dat ik dat destijds toch niet heb laten doen (anderen gelijk wel gedaan). Ben nog elke dag op zoek.

aah das idd flink balen, toch wel verstandig dan te chippen

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:42

Zeker laten doen, geloof voor €25,- leven lang kat traceerbaar! Beter dan halsbandjes met kokertjes, waar ze aan vast kunnen blijven hangen enz. En ook binnenkatten kunnen per ongeluk ontsnappen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:45

Ligt er wel aan hoe je woont denk.

hier 6 binnen/buitenkatten en geen van de 6 is gechipt.

Mijn naaste buren weten welke katten van ons zijn en rest van de buren woont 300 m verderop en is een kerkhof.
Ook weglopen is bij onze katten niet aan de orde

4 jaar geleden is er een kat doodgereden en werd netjes bij ons aan de deur gemeld.
Ook ga ik zelf opzoek mocht er een kat kwijt zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:45

Ik heb 2 binnenkatten, allebei gechipt. Mochten ze ooit ontsnappen is er een grotere kans dat ik ze terug kan vinden/mensen ze kunnen herkennen :)

Mioux

Re: Katten chippen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:46

Ik vind het ongeacht hoe je woont wel verstandig. Ook katten die jarenlang naar huis terug kwamen kunnen zoek raken, ik zou echt mijn kat wel terug willen ! Gevonden katten worden altijd als je de dierenambulance belt gecontroleerd op chip dus zeker wel belangrijk als je je kat terug wilt !

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 10:49

Daks schreef:
Ligt er wel aan hoe je woont denk.

hier 6 binnen/buitenkatten en geen van de 6 is gechipt.

Mijn naaste buren weten welke katten van ons zijn en rest van de buren woont 300 m verderop en is een kerkhof.
Ook weglopen is bij onze katten niet aan de orde

4 jaar geleden is er een kat doodgereden en werd netjes bij ons aan de deur gemeld.
Ook ga ik zelf opzoek mocht er een kat kwijt zijn.

Woon in een rustige buurt, waar meerdere katten wonen,en veel kinderen rondlopen, dus word rustig gereden.

Doordat ik de hond heb, kennen de meeste mensen mij en de hond en automatische ook mijn katten 3 ervan, die lopen regelmatig rondje mee. (voor sommige mensen een bekend tafareel als ik met de hond ga lopen dat er wel een kat of 3 mee lopen haha.

Maar zijn veel mensen die mij niet kennen of de katten, dus vandaar mijn twijffel

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:49

Mioux ieder zijn mening.
Echter moeten mensen wel zorgen dat hun chip goed geregistreerd is.
Dat vergeten een hoop mensen helaas.

Ook als je kat niet gechipt is word die aangemeld als gevonden en als die dood is bewaren ze m 2 weken in de vriezer dus mocht die gevonden worden kan je hem altijd terug vinden.

TS bij twijfel zou ik het wel doen denk.

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 10:51

Daks schreef:
Mioux ieder zijn mening.
Echter moeten mensen wel zorgen dat hun chip goed geregistreerd is.
Dat vergeten een hoop mensen helaas.

Ook als je kat niet gechipt is word die aangemeld als gevonden en als die dood is bewaren ze m 2 weken in de vriezer dus mocht die gevonden worden kan je hem altijd terug vinden.

TS bij twijfel zou ik het wel doen denk.

dank je wel.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:52

Hier inderdaad ook geregistreerd wel verstandig anders heeft chippen geen zin natuurlijk...

Niet altijd vind je je kat terug als die geen chip heeft en dood gevonden word helaas...

Daks

Re: Katten chippen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:59

En ook met chip vind je ze niet altijd terug.

ja ervaring mee 3 van de 5 katten die verdwenen zijn bij het oude huis waren gechipt en nooit wat gevonden.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:23

Altijd doen :-)

Mijn lieve kater en poes waren in het nieuwe huis weg gejaagd door de kat van de buren. Een paar uur later kreeg ik een belletje van de dierenambulance... Poes was doodgereden. Ik heb haar in de tuin kunnen begraven en hoefde niet meer eindeloos te zoeken... De kater heeft vermoedelijk terug proberen te lopen naar het oude huis. Na 15 maanden! kreeg ik een belletje, ik had de hoop al lang opgegeven, maar de dierambulance belde dat hij gevonden was in een ander deel van de stad! Daar hadden verschillende mensen hem op straat eten gegeven. Hij heeft daar 15 maanden weten te overleven. Helaas hadden ze niet meteen de dierenambulance gebeld om de chip te laten checken. Pas na 15 maanden bedacht iemand dat. En het bleek mijn lieve Paco die weer terug kon komen naar zijn warme mandje!