Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Koper schreef:Dat is denk ik de crux: vertrouw je je dierenarts wel écht je dier toe.
Diablo schreef:Amandavd schreef:Het grappige is dat heel veel mensen zeggen, oh ik kan er wel tegen, of ik schiet niet in de stress etc, maar op het moment dat ze er dan bij zijn, gaat het bij de helft alsnog mis.
Dat snap ik niet. Waarom zou je in de stress schieten omdat een dier in slaap valt?
Diablo schreef:Amandavd schreef:Het grappige is dat heel veel mensen zeggen, oh ik kan er wel tegen, of ik schiet niet in de stress etc, maar op het moment dat ze er dan bij zijn, gaat het bij de helft alsnog mis.
Dat snap ik niet. Waarom zou je in de stress schieten omdat een dier in slaap valt?
dus dat lijkt mij niet zo'n geweldige combi als het dier narcose moet krijgen. Of helemaal in paniek raken als de kat vastgegrepen moet worden want 'hun arme schat!'Amandavd schreef:Diablo schreef:Sommige mensen vinden het eng. Dat kan. Maar waar ik vooral op doelde is op het moment dat het fout gaat doordat een kat de pan uitflipt etc. Als er dan een gestrest baasje bijstaat helpt dat niet echt.
Diablo schreef:Amandavd schreef:
Sommige mensen vinden het eng. Dat kan. Maar waar ik vooral op doelde is op het moment dat het fout gaat doordat een kat de pan uitflipt etc. Als er dan een gestrest baasje bijstaat helpt dat niet echt.
Ja dat zou kunnen, dat heb ik met mijn dieren nog niet meegemaakt.
amoj schreef:Zelf nog geen ervaring mee gehad, maar zou er absoluut bij willen blijven. Snap het argument dat de dierenarts niet op mensen die overstuur raken zit te wachten, maar zo ben ik niet en ik denk dat iedereen dat wel goed voor zichzelf weet en de beslissing kan maken.
Overigens ben ik een half jaar terug zelf onder narcose geweest; ook hier mocht eigenlijk niemand mee. Heb het toch voor elkaar gekregen. Ook dat vind ik krom, ik bedoel, iemand kan er toch bij blijven en dan als degene onder zeil is weggaan? Met dieren precies zo, gewoon zodra het dier in slaap is de eigenaar vriendelijk verzoeken weg te gaan. Lijkt me weinig problemen opleveren.