scalibor of seresto of iets anders?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: scalibor of seresto of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 11:47

We gaan voor de seresto. Bij Scalibor staat eigenlijk niet beschreven dat ze ook tegen vlooien zijn en er wordt beschreven dat het niet veilig is voor kinderen bijvoorbeeld. Nu hebben we geen kleine kinderen meer, maar het zegt me wel wat over de band. Ermee zwemmen wordt afgeraden.

Scalibor is nu wel goedkoper, maar als je nog een apart piptje moet kopen voor vlooien scheelt dat niet veel. En ik denk er echt niet aan om hem om en af te doen.

Hopelijk krijgen ze er geen slechte reactie op en blijven ze teek en vlovrij.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:30

Scalibor werkt ook gewoon tegen vlooien. Vorig jaar geen vlo gezien hier :n (stond wel op de verpakking trouwens als ik het me enigszins herinner)

Edit maar nu ik dit zo tiep weet ik het niet meer :+

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:37

Helpt idd ook bij vlooien, muggen, en zandvliegjes.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 22:20

Oke, het staat niet bij de beschrijving. Maar er staat ook bij dat je op moet passen bij kinderen, dus het is niet oke voor mensen? Onze pup die ligt ook bij ons op schoot bijv.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:34

Advantix, scalibor, seresto.
Allemaal 1 pot chemie.
Hier advantix ivm het vele knuffelen. En anti halsband. Net weer eerste pipetje gegeven, winters geef ik niets.
Soms naar het bos extra insprayen met teek-away van Eden.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:53

En Avantix is biologisch of zo :n

Onze hond heeft al jaren een Scalibor band om. Normaal eind april om, maar tot mijn schrik vond ik vorige week al een teek op z'n koppie. Dus snel besteld (zoeken via beslist: heb 14.50 betaald incl. verzenden geloof ik). Waarom Scalibor? Mee begonnen toen we naar Frankrijk gingen ooit en deze werkt ook tegen hartworm (of zoiets). En omdat ik sindsdien echt nooit meer een teek gezien heb (behalve die van nu dan), blijf ik die kiezen. Hij houdt hem om tot de paarden weer van het land afgaan. Niet een beredeneerd iets, maar dan denk ik altijd: als het voor hun te koud en te nat wordt dan zullen de teken ook wel weg zijn :D

Oh ja, alleen een pipetje als de hond naar het bos gaat? Onze hond is inmiddels oud en mank en gaat dus alleen nog een klein rondje om huis door het gras. En toch had hij meteen al weer een teek. Dus alleen spuiten als je naar het bos gaat lijkt me niet voldoende.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 23:03

Tja, Vlooien hebben we nog nooit gehad, maar wel altijd pipetjes gegeven. En eigenlijk wisselende merken. Heb ook wel een vlooienband gehad.

Teken vind ik echt bbrrr. Vorige week hebben we helaas onze 15jr hond laten inslapen en op het moment dat ik haar bij de dierenarts op de tafel legde, liep er een vrolijke teek. Zij was een langharige Border Collie en liep de laatste tijd ook alleen nog vast en ook geen grote rondes meer.
De pup had er laatst eentje bij haar buikje.

Zij speelt ook veel in de tuin, komt op de hei, in het bos, bij water etc. Je kan ze overal wel oplopen. Ben al heel blij dat ik ze niet heb.

Wij hebben ook een periode iets gegeven om van binnenuit vlooien te bestrijden. Maar eigenlijk is niks perfect of ideaal en ik wil gewoon geen teken of vlooien.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 06:47

Scalibor werkt tegen zandvliegen die hartworm overbrengen Netje, toch wordt preventief ontwormen na een vakantie in een hartworm land wel aangeraden!
Officieel is scalibor niet voor vlooien geregistreerd volgens de website maar ik hoor inderdaad van veel mensen dat ie wel helpt.
Alle producten bevatten chemische stoffen anders zouden ze niet werken, t is maar net waar je keus op valt! Fijne van de bravecto vind ik dat je gewoon wat kan geven en dan 3 maanden klaar bent zonder vieze pipetjes in de vacht of banden die je niet mag aanraken etc.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:00

Als je een goeie pipet zoekt voor vlooien én teken dan is actyvil tick plus ook n optie.

Jeuk... braken en diarree kan bij alle ontvlooiing en anti teken middelen voorkomen. Dit is niet soort gebonden.
Zelfs n beetje haarverlies op de plaats is best normaal.

Advantix werkt goed tegen teken. Maar in sommige gebieden vlooien al niet meer.

Er komt binnen kort weer n nieuw middel op de markt.. tegen zowel vlo als worm als teek.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:26

Activyl is ook nog eens beter voor het milieu (bijenpopulatie enzo). Comfort war wel alleen tegen vlooien is (tablet) wordt biologisch afbreekbaar uitgescheiden. Bij bravecto weet ik niet zo

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:50

Netje schreef:
En Avantix is biologisch of zo :n

Onze hond heeft al jaren een Scalibor band om. Normaal eind april om, maar tot mijn schrik vond ik vorige week al een teek op z'n koppie. Dus snel besteld (zoeken via beslist: heb 14.50 betaald incl. verzenden geloof ik). Waarom Scalibor? Mee begonnen toen we naar Frankrijk gingen ooit en deze werkt ook tegen hartworm (of zoiets). En omdat ik sindsdien echt nooit meer een teek gezien heb (behalve die van nu dan), blijf ik die kiezen. Hij houdt hem om tot de paarden weer van het land afgaan. Niet een beredeneerd iets, maar dan denk ik altijd: als het voor hun te koud en te nat wordt dan zullen de teken ook wel weg zijn :D

Oh ja, alleen een pipetje als de hond naar het bos gaat? Onze hond is inmiddels oud en mank en gaat dus alleen nog een klein rondje om huis door het gras. En toch had hij meteen al weer een teek. Dus alleen spuiten als je naar het bos gaat lijkt me niet voldoende.

Wel goed lezen!
Ik zet ze toch ook in 1 zin?
Allemaal 1 pot nat/chemie.
Maakt dus niet uit.

Daarnaast extra teekaway Eden als ik naar het bos ga. (Ik geloof dat je opmerking over alleen een pipetje naar het bos niet op mijn reactie gericht is want dat typte ik al helemaal niet)

Teken zitten zeker overal. De besmettingshaard is echter in sommige bossen en gebieden extra hoog.
Dode bladeren, struikgewas met takken, heide, varens... Wel degelijk veel meer teken!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:13

Sja.. ik heb met van alles gedruppeld en dan nog had ie teken, ook hier in het dorp met wandelen .. dan maar heel veel knuffelen met band om .

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 13:58

Ik lees bij activyl dat de teek wel vastbijt en daarna sterft. Dat is ook niet echt geweldig dan.

Wij lopen op verschillende plekken, maar het bos ligt nog vol dode bladeren en je kan het niet voorkomen, tenzij je thuis blijft zitten.

Chemisch is heel rot en wij zijn echt wel heel milieu bewust, maar om nou de honden maar te laten bijten door vlooien, teken of andere beestjes vind ik geen oplossing.

Als er echt een goed en veilig werkend product op de markt komt, dat echt milieuvriendelijk is, koop ik het.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 11:30

We hebben de seresto nu een kleine week om. Ons hondje is gladharig en heeft wel wat jeuk, maar het kan ook het wennen aan een halsbandje zijn. Ze heeft normaal in huis niks om en loopt buiten met een tuigje. Daar heeft ze ook aan moeten wennen. De jeuk kan ook van de band komen, maar ze heeft geen plekken op haar huid en ik zie niks aan haar vacht.
Bij de omschrijving zeggen ze ook dat dit over zal gaan.
De band ruikt niet en is hopelijk niet erg slecht voor ons, want met spelen en knuffelen raak je hem wel vaak aan. Ze heeft de kleine hondjes band en die is mooi smal. Ik denk dat we hem zo rond November afdoen en dan de winter even niks, maar dat zien we dan wel.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:22

Dat is altijd jammer van zo'n band.. Handen iig wassen na aanraking!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 14:49

Ja, we proberen het wel, maar ze ligt bij je, we spelen, knuffelen etc. Ze ligt ook bij me op bed vaak en ik ga er niet te moeilijk om doen. Ik vind het idee erger dan het is. Als een hondje van 21wkn en 5,5kg er niet dood aan gaat, zullen wij het ook wel overleven.
Hij ruikt totaal niet deze band.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:45

Als ik iedere keer als ik die band aan raak mijn handen moet gaan wassen :=
Denk dat zolang je niet op die band gaat lopen sabbelen en kauwen je het allemaal best overleeft idd. :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 22:44

We knuffelen dagelijks en ik heb hem al 100x aangeraakt en ook vast met mn gezicht aan gezeten met gek doen, maar zoals je ziet, ik schrijf, dus leef nog.
Onze pup is nu 5mnd en vd week logeerde mn moeders hondje hier en heeft ze die van hem wel een paar keer in dr mond gehad en geen last van.

Wat wel een ''dingetje'' is, is dat zij voor kleine hondjes heeft, maar nogal breed is. Of deze 6-8mnd mee gaat?? Ze heeft er af en toe nog jeuk van en we houden steeds in de gaten met de groei dat hij niet te strak komt. Maar de jeuk is wel stukken minder dan in het begin. Sowieso is ze heen lasband gewend en ook niks in huis om gewend.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 07:43

Jeuk is een van de bijwerkingen van de halsband.
Staat ook in de bijsluiter.
Hij werkt echt 6-8 maanden, ook dit staat in de bijsluiter.

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 07:51

Seresto!

Kan ik je echt aanraden!
Mijn hond is allergische voor teken vlooien, huismijt enzovoort

Hij heeft nu een seresto band op en dat gaat super goed!
Hij zwemt heel veel maar dat maakt niet uit, de band blijft gewoon goed zijn werk doen

Echte aanrader dus als je het mij vraagt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 11:43

maralyn schreef:
Jeuk is een van de bijwerkingen van de halsband.
Staat ook in de bijsluiter.
Hij werkt echt 6-8 maanden, ook dit staat in de bijsluiter.

Ik denk dat je even moet lezen wat ik schrijf. Ja, jeuk is een ( vaak tijdelijke ) bijwerking. Ze had er in het begin last van en nu heel af en toe nog. Ze is dus ook geen halsband gewend of niet gewend om iets om te hebben in huis.

Hij werkt idd 6-8 maanden. Ik schrijf dus dat ze een band heeft voor kleine hondjes, maar erg breed is en misschien die periode niet redt qua maat. Ze is klein, maar breed, dat is alles. We zetten hem nu steeds ietsje breder en hebben voorlopig nog over dus de komende tijd nog geen probleem, ook qua gewicht niet.

We hebben alles uitgebreid gelezen en doen zeker niet zomaar iets om zonder de gebruiksaanwijzing etc door te nemen natuurlijk. Maar goed, lezen is denk ik ook een vak.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 11:47

zusi2 schreef:
Seresto!

Kan ik je echt aanraden!
Mijn hond is allergische voor teken vlooien, huismijt enzovoort

Hij heeft nu een seresto band op en dat gaat super goed!
Hij zwemt heel veel maar dat maakt niet uit, de band blijft gewoon goed zijn werk doen

Echte aanrader dus als je het mij vraagt

Ik heb haar vd week even moeten wassen en ze springt vaak een beekje in. vd week liep er een teek over haar hoofd, maar die zat er nog los op en kon ik zo pakken. Geen idee dan of die het wilde proberen, maar zag hem. Verder geen beestjes hier. Ik zeg wel heel eerlijk dat wij echt nooit vlooien hebben gehad, ook niet met de vorige honden. Teken wel, dus vandaar de alles in 1 band. Ga niet met pipetjes werken tegen vlooien en dan apart tekenband als dit zo goed werkt.

Las trouwens een artikel om teken te voorkomen, maar dan moet je dus binnen blijven zitten en dat lijkt me nou niet de oplossing. Ze rent dagelijks dor de tuin met gras, bosjes, planten en bomen. Buiten lopen we door bos met nog veel dode bladeren, hei en bij watertjes...