kat gevonden, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:53

Ik zou op zo'n moment echt schijt aan mijn ouders hebben dan hoor.. Bellen of de kat wegbrengen, dit is gewoon onwijs zielig als je het beestje zo laat. Straks heeft dat arme katje inwendige bloedingen (daarom zo rustig). Ik wil je niet bang maken, maar na een aanrijding met een auto is dat goed mogelijk en dan haalt het diertje de volgende dag niet..

Dus ik zou gewoon bellen als ik jou was en het katje op laten halen..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:55

Nog steeds geen pb.

Ik had vanmiddag 2 jonge meiden aan de telefoon die wel belden voor een zieke kat.
Kun je een voorbeeld aan nemen.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:55

Heel erg sneu dit! Misschien is het beestje nog wel te redden en kan hij gewoon nog een goed leven krijgen. Dit zou jij hem nu ontnemen omdat je niet kan/mag bellen van je ouders. Hoogstwaarschijnlijk is de kat aangereden en heeft hij inwendig iets beschadigd, daar moet zsm iets aan gedaan worden. Bel aub, anders had je hem net zo goed op de weg kunnen laten liggen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:56

Andere kant- ik zou er als eigenaar van een kat echt heel verdrietig van worden als mensen m'n dier zo vinden en dan in een doos leggen en het gaan aanzien...
Wat is de moeite van een belletje....

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:56

Ongelooflijk.. waarom vraag je op bokt om hulp als je die niet eens wilt geven.. door een simpel telefoontje te plegen.. Als het mijn kat zou zijn zou ik woedend zijn!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:57

Niemand hier kan de ouders veroordelen op basis van de TS haar posts.
Het is bijna 12u op een vrijdag en ze wonen heel landelijk, iets doet mij vermoeden dat je daar niet zomaar een DA uit zijn bed haalt voor een zwerfkat (hoe cru het klinkt maar het gebeurt meer dan we willen).

Ik hoop dat cowgirl iets kan betekenen voor het arme beestje.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:57

knollentuin schreef:
Andere kant- ik zou er als eigenaar van een kat echt heel verdrietig van worden als mensen m'n dier zo vinden en dan in een doos leggen en het gaan aanzien...
Wat is de moeite van een belletje....

Idd het zal je kat maar zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:58

Cowgirl: ik denk niet dat het iets toevoegd om hier om de minuut te lopen roepen dat je nog geen pb hebt. Ts is offline. Misschien toch wel bellen en misschien ook niet. Ts doet, mijn inziens, alles wat zij kan doen.

Jammer dat sommige bokkers zo vervelend reageren naar ts voor een beslissing die haar ouders maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:00

Ik val boeren niet aan; ben zelf ook boer en hou van dieren. Maar als onze katten wat mankeren gaan we geen dure operaties uitvoeren. Heeft hij pijn krijgt hij wel een spuitje. Maar verder doen we er "niets" aan.

Ik woon niet bij mijn ouders. Ingewikkelde situatie. Ik kan simpelweg de gok niet nemen dat ze boos worden, aangezien er al heel veel wrijving is. Het aanbod van de ambulance is lief en zou ik graag aan nemen, maar ik ga de gok niet nemen. Heb van de week al ruzie gehad en bijna uit huis gezet, dus dit kan ik er niet bij hebben. Nou zal ik wel egoïstisch en een beul zijn, maar goed. Weet wel dat ik zo iets niet meer op bokt boktplaats.

Kat loopt ondertussen voorzichtig en eet. Ik ga er vannacht uit om te kijken.
Kan ik novem spuiten voor pijnstilling?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:00

Haar ouders hebben er toch niets mee te maken? Het is haar kat niet.. word gratis op gehaald door de dierenambulance en dan hebben ze er niets meer mee te maken. Voor hun is het de normaalste zaak om zieke dieren op te halen. Net als een DA uit bed word gepiept voor een ziek paard.

Edit:
Citaat:
Ik woon niet bij mijn ouders. Ingewikkelde situatie. Ik kan simpelweg de gok niet nemen dat ze boos worden, aangezien er al heel veel wrijving is.

Wat is het probleem dan? Als je niet bij je ouders woont? Ik snap het niet helemaal geloof ik..
Laatst bijgewerkt door Glossi op 17-04-15 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:01

tessyke schreef:
Niemand hier kan de ouders veroordelen op basis van de TS haar posts.
Het is bijna 12u op een vrijdag en ze wonen heel landelijk, iets doet mij vermoeden dat je daar niet zomaar een DA uit zijn bed haalt voor een zwerfkat (hoe cru het klinkt maar het gebeurt meer dan we willen).

Ik hoop dat cowgirl iets kan betekenen voor het arme beestje.

Da heeft een eed afgelegd.
En een dierenambulance heeft contacten met artsen die spoed diensten hebben.

Nog steeds geen pb.
Als ik adres heb bel in de ambu van hun regio en hoeft ze hem alleen maar bij de deur af te geven.
Sta een beetje te koken hier.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:04

Ik zou u vriendelijk bedanken als het om mijn beestje zou Gaan, omdat jullie niks aan jullie katten doen laat je andermans dieren maar creperen? Misschien zit er een klein meisje thuis te huilen, omdat de kat ontsnapt Is en te horen krijgt dat hij overleden Is maar gered had kunnen worden als het naar een DA gebracht was. Ik reageer niet snel maar hier word ik niet helemaal goed van. Ieder zijn eigen keus maar Vind het naar dat jullie die keus maken voor een ander
Laatst bijgewerkt door muzzy17 op 17-04-15 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Maartje1990 schreef:
Cowgirl: ik denk niet dat het iets toevoegd om hier om de minuut te lopen roepen dat je nog geen pb hebt. Ts is offline. Misschien toch wel bellen en misschien ook niet. Ts doet, mijn inziens, alles wat zij kan doen.

Jammer dat sommige bokkers zo vervelend reageren naar ts voor een beslissing die haar ouders maken.

Ach sorry hoor.
Maar ik word inmiddels strontziek van al dit soort topics.
Wel plaatsen en zielig doen maar niks ondernemen want zus en zo.
En zo'n dier is de dupe.

romyloverrr

amoj schreef:
Ik val boeren niet aan; ben zelf ook boer en hou van dieren. Maar als onze katten wat mankeren gaan we geen dure operaties uitvoeren. Heeft hij pijn krijgt hij wel een spuitje. Maar verder doen we er "niets" aan.

Ik woon niet bij mijn ouders. Ingewikkelde situatie. Ik kan simpelweg de gok niet nemen dat ze boos worden, aangezien er al heel veel wrijving is. Het aanbod van de ambulance is lief en zou ik graag aan nemen, maar ik ga de gok niet nemen. Heb van de week al ruzie gehad en bijna uit huis gezet, dus dit kan ik er niet bij hebben. Nou zal ik wel egoïstisch en een beul zijn, maar goed. Weet wel dat ik zo iets niet meer op bokt boktplaats.

Kat loopt ondertussen voorzichtig en eet. Ik ga er vannacht uit om te kijken.
Kan ik novem spuiten voor pijnstilling?

Inderdaad, zo gaat dat bij ons ook TS! Zowel bij een schaap, duif, muis, kat en zelfs paard.
En wat als de eigenaar helemaal geen dure operatie od zou hebben gewild?
Dan krijgen die van de dierenambulance wel mooi de rekening.

TS woont afgelegen dus waarschijnlijk zou die kat zeker op dit tijdstip, want boeren moeten morgen weer vroeg op, niet gevonden zij.
Dus TS heeft vind ik een goede keuze gemaakt om het dier mee te nemen en ze probeert het zo goed als kwaad als het kan te verzorgen. Ze probeert tenminste iets te doen!

Maartje1990

Re: kat gevonden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:08

Cowgirl ja dier is misschien de duoe ja, maar mijn inziens kan TS daar niets aan doen.

Kat loopt, drinkt en eet. Dan zou ik ook niet om 12 uur s nachts een dierenarts of ambulance gaan bellen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:11

@Cowgirl; je kan heel boos gaan worden op mij, prima, maar ik ga de gok niet lopen dat ik straks 2 boze mensen hier heb staan omdat ik 's nachts de dierenambulance bel voor in hun ogen 'slechts' een kat en dat ik mn boeltje kan pakken en op straat kom te staan.
Als je op de dierenambulance werkt, weet je vast ook wel of ik novem kan spuiten of niet? En ja, dat heb ik vaker gedaan, heb heus wel een beetje verstand van wat ik doe, voor we daar over gaan vallen.
Geef dan in ieder geval daar antwoord op, kan ik in ieder geval IETS doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-04-15 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

romyloverrr

Edit: Novem is eigenlijk alleen alleen voor rundvee en varkens.
Maar als het toch al echt erboven of eronder is zou ik het wel aandurven.
Dus ik zo gewoon even proberen zelf de situatie goed in te schatten.

Wij hebben ook middel voor schapen eens bij een konijn gebruikt, die heeft het toen nog gered.

Heb je niet toevallig nog Metacam liggen?
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 17-04-15 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

muzzy17

Vind dit hetzelfde als niks doen. Is zou kwaad zijn als ik er achter kwam dat dit mijn beestje zou zijn. Ik geef al mijn beesten medische zorg. Laatst zelfs met mijn ratje. Ik neem de zorg voor een beest. Als ik ziek ben ga ik ook naar de dokter en vind dat mijn beesten dit ook moeten krijgen. Vind het ego om het zo te laten. Ik vind niet dat je voor andere kan en mag beslissen.

edit: zitten de eigenaren niet te wachten op zulke kosten? Moeten ze de kat niet buiten laten/geen kat nemen;-)
Laatst bijgewerkt door muzzy17 op 17-04-15 23:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:13

romyloverrr schreef:
Edit: Novem is eigenlijk alleen alleen voor rundvee en varkens.
Maar als het toch al echt erboven of eronder is zou ik het wel aandurven.
Dus ik zo gewoon even proberen zelf de situatie goed in te schatten.

Wij hebben ook middel voor schapen eens bij een konijn gebruikt, die heeft het toen nog gered.

Novem heeft hetzelfde werkende bestandsmiddel als Metacam. Iets wat voor honden, katten en paarden veel gebruikt wordt.

Laatst heb ik mijn pony ook met novem gespoten, omdat ze hoefbevangen was en ik geen metacam voor handen had. Veearts vond dit top.
Gok zo dat novem best kan voor een kat.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:18

Binnen de door jou aangegeven beperkingen kun je zoals ik eerder aangaf niets doen dan afwachten.
Niet zelf gaan dokteren omdat je "zo gokt dat het best wel kan". Je bent geen dierenarts, je hebt geen flauw benul van doseringen of (contra) indicaties, je weet niet eens of de kat pijn heeft of niet.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:18

Kun je niet een paar straten verderop met het katje gaan wachten op de Dierenambulance? :) Of breng de kat eventueel naar je buren/vrienden dichtbij?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:19

Dan zou ik het wel aandurven om 1 mg meloxicam (= werkzame stof) te spuiten.
Moet je even kijken hoeveel werkzame stof de versie die jij in huis hebt bevat.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:20

Zou het niet doen, mocht de eigenaar het te merken komen dan kon je nog wel eens voor een probleem staan.
En wat als er nou een breuk zit die hij gaat belasten door die pijnstilling?
Je weet wel dat jij dan aansprakelijk gehouden kan worden?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:20

Oh gelukkig, Romyloverr, ongetwijfeld een dierenarts, weet raad. Indrukwekkend een diagnose en bijbehorend behandelplan trekken op de summiere informatie die de TS levert.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 17-04-15 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:21

Met sarcasme bereik je het tegenovergestelde effect Kuggur..