hond bijt kleinere hond dood en neemt lijkje mee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 15:12

Ayasha, ze wenst het de dieren echt niet toe, dat haal ik ook absoluut niet uit haar posts
maar feit blijft dat er wel degelijk getriggerd kan worden en dat dat absoluut meespeelt. Dat doodbijten een nogal heftig reactie is en absoluut onwenselijk is zijn we het allemaal denk wel over eens.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 15:15

Even over doseren etc... laten we wel wezen dat doseren wel kan... maar dat een klein hondje wel een bak kwetsbaarder is tussen een stel groot formaat kaken dan twee groot fomaatjes tov elkaar.
Schade is bij die kleintjes al snel een stuk groter dan bij een herder.

oneside

Re: hond bijt kleinere hond dood en neemt lijkje mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:18

Het is eigenlijk jammer dat eigenaren bij na zo'n incident niet een verplichte cursus of iets in die trant moeten volgen.. Had als politie zijnde toch wel zeker een goed gesprek gevoerd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:20

Sonja_vR schreef:
Even over doseren etc... laten we wel wezen dat doseren wel kan... maar dat een klein hondje wel een bak kwetsbaarder is tussen een stel groot formaat kaken dan twee groot fomaatjes tov elkaar.

Als ze pups krijgen moeten ze die ook gedoseerd corrigeren, die zijn nog kwetsbaarder dan een volwassen kleine hond. Als mijn hond (die overigens niet uit daagt maar for the sake of arguement) dood gebeten werd, zou de eigenaar van de bijter een probleem hebben. :)

Anoniem

Een herder kan prima doseren. Maar bij een klein hondje is ook maar weinig kracht nodig om het ernstig te verwonden.

En nee ik wens geen enkel dier toe om doodgebeten te worden. Maar ik vind dat ik er genoeg aan heb gedaan. Meerdere keren gewaarschuwd, wijkagent ingeschakeld. En we hebben de hekken verhoogd. Zodat we zeker weten dat hij er niet over heen gaat, als dat ding weer de hele boel loopt op te naaien.

Maar er wonen meerdere honden in de straat, die behoorlijk schade kunnen aanrichten. Dus de kans is gewoon groot dat het vroeg of laat een keer mis gaat. Omdat de eigenaren te laks zijn om hun honden achter het hek te houden.

Daphne__

Doet me denken aan wat bij een kennis is gebeurd, maar dan tussen haar eigen honden. Chihuahua en typetje bordeaxdog worden in de tuin gelaten en later komt alleen de grote weer binnen. Kleintje werd niet meer teruggevonden.

Tot er een flinke stank hing in de buurt van hun caravan.... Dat was dus de chihuahua die half begraven was onder de caravan :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:21

Ayasha schreef:
Sonja_vR schreef:

Als ze pups krijgen moeten ze die ook gedoseerd corrigeren, die zijn nog kwetsbaarder dan een volwassen kleine hond. Als mijn hond (die overigens niet uit daagt maar for the sake of arguement) dood gebeten werd, zou de eigenaar van de bijter een probleem hebben. :)

Ja maar tussen eigen pups en een vreemde vervelende hond zit nogal een verschil :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:22

doseren is doseren. Een hond die een andere hond dood bijt, moet zelf ook maar eens onderzocht worden.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:25

Daphne__ schreef:
Doet me denken aan wat bij een kennis is gebeurd, maar dan tussen haar eigen honden. Chihuahua en typetje bordeaxdog worden in de tuin gelaten en later komt alleen de grote weer binnen. Kleintje werd niet meer teruggevonden.

Tot er een flinke stank hing in de buurt van hun caravan.... Dat was dus de chihuahua die half begraven was onder de caravan :\

Gadverdamme.. Lekker als je dat terugvindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:27

Ayasha schreef:
doseren is doseren. Een hond die een andere hond dood bijt, moet zelf ook maar eens onderzocht worden.

Ben ik niet met je eens. Ligt totaal aan de situatie en de gemoedstoestanden van beide honden.

Kleine hondjes doseren ook echt niet, als ze een grote hond aanvallen :+ Maar he, dat is blijkbaar wel geaccepteerd. Want ze richten toch minder schade aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:29

Dat mag. Eender welke hond die een andere hond doelbewust zwaar beschadigd of dat iig probeert hoort eens flink nagekeken te worden. Of het een chihuahua is of een herder.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 15:47

Ayasha schreef:
Sonja_vR schreef:

for the sake of arguement, een pup is voor het gros van de enigszins sociale honden heel iets anders dan een volwassen hond (ongeacht maat) dat argument gaat niet op... honden behandelen pups en jonge honden op 1 manier, maar volwassenen onderling daar word niet gedoseerd door de dieren als in
"jij bent maar zo groot dus... en jij bent zo groot dus " volwassen is volwassen , punt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:50

Ayasha schreef:
Dat mag. Eender welke hond die een andere hond doelbewust zwaar beschadigd of dat iig probeert hoort eens flink nagekeken te worden. Of het een chihuahua is of een herder.

Zo mee eens. Het is niet normaal hondengedrag en of zoiets nou komt door opvoeding, karakter of een gestoord brein. Een hond die doorbijt moet of onder strikte voorwaarden bij een kenner geplaatst worden of ingeslapen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 15:52

Ayasha schreef:

daar ligt dus een probleem...en chi die niet doseert, boeiend, wat brengt dat aan schade toe?
een rottweiler die wel doseert kan alsnog gruwelijk schade toerichten
een chi die niet doseert zal bij een rottweiler minimale schade toebrengen...
een rottweiler die ene chi een correctie geef gedoseerd op volwassen hondenwijze , kan een chi zo doormidden hebben liggen...
is het dan een killer dog? neu, alleen een gruwelijke mismatch...
het maakt wel; degelijk verschil.
nogmaals, het pup argument telt hier niet bij, de dosering is gespitst op leeftijd, niet zozeer op formaat,

doelbewust for the kill gaan is anders, maar bij sommige combinaties kan een simpele correctie idd wel eens wat mis gaan

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:47

Op stal lopen boerboels en jack russels.

De jack russel in kwestie woont daar nu niet meer. Maar die beging eens de fout om iets van de boerboel af te willen pakken. De boerboel pikte dat niet, en had de jack russel goed (en gemeend) te pakken. Resultaat: hoop hechtingen in kop/rug en een blijvend litteken.

Maar wel nog levend! Die boerboel heeft niets voorzichtig gedaan, gewoon *hap*, en flink.

Ik kan me dus alleen maar indenken dat die herder flink zijn best heeft moeten doen om dat hondje zo snel dood te krijgen.

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:52

een hond is en blijft een dier, en dieren blijven altijd hun instinct houden.
hoe oud was het kleine hondje? want als de kleine laag in de rang stond en de grote hoog dan is net logisch dat de grote zal reageren als het kleine hondje hem gaat uitdagen...

maar alsnog is deze reactie vrij extreem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:57

Amaris schreef:
Op stal lopen boerboels en jack russels.

De jack russel in kwestie woont daar nu niet meer. Maar die beging eens de fout om iets van de boerboel af te willen pakken. De boerboel pikte dat niet, en had de jack russel goed (en gemeend) te pakken. Resultaat: hoop hechtingen in kop/rug en een blijvend litteken.

Maar wel nog levend! Die boerboel heeft niets voorzichtig gedaan, gewoon *hap*, en flink.

Ik kan me dus alleen maar indenken dat die herder flink zijn best heeft moeten doen om dat hondje zo snel dood te krijgen.

Ook een herder hoeft niet veel moeite te doen om een kleiner hondje flink te kunnen verwonden/doden. Het is niet alleen de bijtkracht. Maar ook de techniek waar ze het mee doen.