Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sonja_vR schreef:Even over doseren etc... laten we wel wezen dat doseren wel kan... maar dat een klein hondje wel een bak kwetsbaarder is tussen een stel groot formaat kaken dan twee groot fomaatjes tov elkaar.
Schade is bij die kleintjes al snel een stuk groter dan bij een herder.
Ayasha schreef:Sonja_vR schreef:Even over doseren etc... laten we wel wezen dat doseren wel kan... maar dat een klein hondje wel een bak kwetsbaarder is tussen een stel groot formaat kaken dan twee groot fomaatjes tov elkaar.
Als ze pups krijgen moeten ze die ook gedoseerd corrigeren, die zijn nog kwetsbaarder dan een volwassen kleine hond. Als mijn hond (die overigens niet uit daagt maar for the sake of arguement) dood gebeten werd, zou de eigenaar van de bijter een probleem hebben.
Daphne__ schreef:Doet me denken aan wat bij een kennis is gebeurd, maar dan tussen haar eigen honden. Chihuahua en typetje bordeaxdog worden in de tuin gelaten en later komt alleen de grote weer binnen. Kleintje werd niet meer teruggevonden.
Tot er een flinke stank hing in de buurt van hun caravan.... Dat was dus de chihuahua die half begraven was onder de caravan
Ayasha schreef:doseren is doseren. Een hond die een andere hond dood bijt, moet zelf ook maar eens onderzocht worden.
Maar he, dat is blijkbaar wel geaccepteerd. Want ze richten toch minder schade aan. Ayasha schreef:Sonja_vR schreef:Even over doseren etc... laten we wel wezen dat doseren wel kan... maar dat een klein hondje wel een bak kwetsbaarder is tussen een stel groot formaat kaken dan twee groot fomaatjes tov elkaar.
Als ze pups krijgen moeten ze die ook gedoseerd corrigeren, die zijn nog kwetsbaarder dan een volwassen kleine hond. Als mijn hond (die overigens niet uit daagt maar for the sake of arguement) dood gebeten werd, zou de eigenaar van de bijter een probleem hebben.
Ayasha schreef:Dat mag. Eender welke hond die een andere hond doelbewust zwaar beschadigd of dat iig probeert hoort eens flink nagekeken te worden. Of het een chihuahua is of een herder.
Ayasha schreef:Dat mag. Eender welke hond die een andere hond doelbewust zwaar beschadigd of dat iig probeert hoort eens flink nagekeken te worden. Of het een chihuahua is of een herder.
Amaris schreef:Op stal lopen boerboels en jack russels.
De jack russel in kwestie woont daar nu niet meer. Maar die beging eens de fout om iets van de boerboel af te willen pakken. De boerboel pikte dat niet, en had de jack russel goed (en gemeend) te pakken. Resultaat: hoop hechtingen in kop/rug en een blijvend litteken.
Maar wel nog levend! Die boerboel heeft niets voorzichtig gedaan, gewoon *hap*, en flink.
Ik kan me dus alleen maar indenken dat die herder flink zijn best heeft moeten doen om dat hondje zo snel dood te krijgen.