Plas... Help.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Plas... Help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:08

Sproeien stinkt inderdaad gigantisch :S. Was bij ons gelijk een teken dat meneer klaar was om te laten helpen destijds haha. Plassen zelf ruik je eigenlijk weinig...

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 13:10

Maar jij ruikt ook niet een sterke plaslucht in de kattenbak? Ik wel hoor, maak het een paar keer per dag goed schoon en sop de kattenbak regelmatig helemaal uit, maar ruik echt altijd een sterke plaslucht. Beetje ammoniak achtig.

Echter, wat ik me nu bedenk. Eerst waren het wat kleinere (geen kleine maar niet een hele zondvloed zeg maar :') ) plasjes. Nu is het echt HEEL veel, de hele hoek staat ongeveer blank :=

Misschien de hondjes eens een nachtje in de bench doen. Dan kan ik zien wie het doet.. Als het er dan niet ligt.. ~~}> ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:12

Kan het zijn dat Valente misschien toch sproeit in de kattenbak? Sproei ruikt heel sterk naar ammoniak :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:13

Ja in de kattenbak ruikt het wel anders ja ;) Maar wij hebben bv alleen katten, allemaal geholpen dat wel, en destijds rook je de plas ook niet zo hoor sproeien en kattenbak ruik je wel ammonia lucht...herken je gelijk :) Is dat je t zag liggen... Grotere plassen duiden toch vaak op blaas of nierproblemen

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 13:15

Jans schreef:
Kan het zijn dat Valente misschien toch sproeit in de kattenbak? Sproei ruikt heel sterk naar ammoniak :j

Lenthe :D Valente woont bij m'n ouders haha :P

Maar ze hebben nog nooit gesproeid, nergens.. Plas ligt ook altijd gewoon in een kuiltje gegraven..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:16

Is wel weer lente he limoen ;) hormoontjes hallooo haha

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 13:20

Maar dan zou ik ook verschil moeten zien in de kattenbak? Als ze blaas/nierproblemen zou moeten hebben en daardoor een enorme plas doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:21

Had ik helemaal niet meegekregen dat Valente bij je ouders zat joh :D

Hmm poezen kunnen wel sproeien, maar logisch is het niet :n ik zou inderdaad vanavond de hondjes even apart doen :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:21

Nee hoor, dat vroeg ik ook aan de dierenarts, dan hoeft niet. Kan ook zijn dat ene keer plassen beter gaat als andere keer, en ze soms wel op de bak gaan soms niet.

Kan je een nacht of dag of iets de honden apart doen? dat je t misschien zo kan zien wie t is ? Anders is t misschien slim even met je eigen da te overleggen ? Bij mij zeiden ze als eerste dat t mogelijk was met de nieren die niet goed werkte, of de blaasontsteking, dan is het ook lastig soms je plas op te houden

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 13:25

Jans schreef:
Had ik helemaal niet meegekregen dat Valente bij je ouders zat joh :D

Hmm poezen kunnen wel sproeien, maar logisch is het niet :n ik zou inderdaad vanavond de hondjes even apart doen :j

Nou, eerst woonden we allemaal bij m'n ouders _O- Toen ik uit huis ging vorig jaar mei heb ik Iepie, Lenthe en Isa meegenomen. Valente en Tessa zijn daar blijven wonen. Lenthe en Tessa hadden altijd ruzie namelijk.. Die zijn beide helemaal opgebloeid nu :D <3

Ik verwacht niet dat Lenthe ineens gaat sproeien nu.. Ze is totaal niet hormonaal of dominant. Ze zijn beide lekker rustig en relaxt.

Ik ga 't idd proberen, de hondjes apart. Kijken of er dan nog plas ligt.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 13:29

Mioux schreef:
Nee hoor, dat vroeg ik ook aan de dierenarts, dan hoeft niet. Kan ook zijn dat ene keer plassen beter gaat als andere keer, en ze soms wel op de bak gaan soms niet.

Kan je een nacht of dag of iets de honden apart doen? dat je t misschien zo kan zien wie t is ? Anders is t misschien slim even met je eigen da te overleggen ? Bij mij zeiden ze als eerste dat t mogelijk was met de nieren die niet goed werkte, of de blaasontsteking, dan is het ook lastig soms je plas op te houden

Dat ga ik idd even doen. Hondjes vannacht apart.

Ik zie haar gewoon net zo vaak drinken, net zo vaak naar de kattenbak gaan. Er is echt niets te merken. Kan het me haast niet voorstellen..

Ik kan me WEL indenken dat Lenthe het daar 1x heeft gedaan en de hondjes nu los gaan met hun dominante gedrag. Het is ziet er ook echt anders uit dan de eerste keer dat ik het zag.. Ik weet 't niet..

Ik ga anders uiteraard sowieso naar de dierenarts met Lenthe, als blijkt dat zij het wel doet.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:34

Kattaenplas ook van poezen ruik je inderdaad wel. Zou me niks verbazen als er iemand een ongelukje gehad heeft en de honden nu merkeren op die plek.

Een middel met enzymen die de urinedeeltjes afbreken is het enige dat echt helpt.
http://www.petspassion.nl/index.php?gr=84&ag=3055

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:35

Ik merkte hier ook geen verschil in gedrag bij de kat. En toch plast hij voor de deur.
Tot hij opeens helemaal niet meer kon plassen, dat was minder leuk. Toen probeerde hij werkelijk overal te plassen, gewoon voor onze neus, zoveel last had hij er van.

Overigens stinkt zijn plas ook verschrikkelijk, ik ruik het meteen als hij het weer voor de deur heeft gedaan.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 13:39

CrazyCat schreef:
Kattaenplas ook van poezen ruik je inderdaad wel. Zou me niks verbazen als er iemand een ongelukje gehad heeft en de honden nu merkeren op die plek.

Een middel met enzymen die de urinedeeltjes afbreken is het enige dat echt helpt.
http://www.petspassion.nl/index.php?gr=84&ag=3055

Mij ook niet..

Ah oke. Dat ga ik bestellen als biotex oid niet werkt. Thanks!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:27

callum schreef:
Vuilniszak of folie neerleggen vinden ze niet fijn. Schoonmaken idd met of schoonmaakazijn of biotex. Eventueel ecodor aanschaffen en erop sprayen. Sterkte

Alles wat van plastic piesen mijn katten juist graag op.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:35

Ecodor UF2000 was het enige wat bij mij hielp; onze kater had een tijdje de erg vervelende gewoonte om op de voordeurmat te plassen omdat er aan de buitenzijde voor de voordeur een buurtkater altijd sproeide...

Omdat ik niet elke keer de mat wilde vervangen (ligt verdiept in de vloer ivm gietvloer eromheen) heb ik de Ecodor aangeschaft; wel een aantal keer moeten sprayen; sprayen, laten drogen, pislucht weg?, opnieuw sprayed, laten drogen. Maar het helpt wel. Schoonmaken met een geurig ander schoonmaakmiddel vond mijn kater helemaal een feest; opnieuw erop plassen!

Overigens heb ik 5 maanden een voormalig asielkatje gehad (rip FIP), een ex-poes, en die 'sproeide' dus ook; dat stonk nog meer dan dat van de kater. Maar wellicht had dat ook met haar FIP te maken.

Schoonmaakazijn of gewone 'witte' azijn neemt ook veel geurtjes weg, maar die Ecodor werkt nog beter.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:39

Schoonmaken met wasmiddel kan ook. Daar zitten enzymen in die idd de eiwitten etc afbreken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:40

Ik zweer bij pure wasverzachter. Gewoon puur uitsmeren, even laten inwerken en dan met was er af poetsen. Niet teveel wasverzachter gebruiken!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:26

Toen ik van grit wisselde gingen Tuig en Terror (zoons van Limoens Lenthe) ineens op het kleed plassen. Ecodor was het enigste dat werkte tegen die pislucht.

Pluis en pluis een nachtje in een bench?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 19:32

Ik heb het meerdere keren grondig schoongemaakt met Biotex (en in laten werken). Laten we hopen dat het helpt.. De miniterrors gaan idd even apart denk ik vannacht. Ze keken me wel ERG schuldig aan vanaf de bank toen ik aan het schoonmaken was. := _O-

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:09

Denk je niet dat de komst van jullie pup de oorzaak kan zijn? Stress doet heel veel met een kat..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 06:10

Die pup is er al maanden. Zou toch gek zijn dat se dan nu ineens gaan stressplassen?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 09:13

Mneh, ze zijn vriendjes met elkaar. Lenthe heeft nog nooit zo goed in haar vel gezeten als nu.
Ik heb haar gezien onder stress omstandigheden, dat is een wereld van verschil met nu.

Sammy is er al vanaf juni/augustus ofzo. :P

Gister flink schoongemaakt met biotex. Vannacht erop gegokt met alle beesten in de woonkamer, geen plas tot nu toe!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 12:38

Al sinds donderdag geen plas meer, sinds ik het goed schoongemaakt heb met biotex!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:02

Limoen schreef:
Ze gaan allebei ook gewoon op de kattenbak, dus daar is niets mis mee. Korrel is hetzelfde.

Maar je ruikt toch verschil tussen kattenplas en hondenplas? Of niet?
Als ik het plas in de kattenbak ruik _O-

Hoeveel kattenbakken heb je?

En mijn sproeier gaat ook op de kattenbak hoor..
Toch wel belangrijk om ook op blaasgruis te laten testen e.d. vaak speelt dit wel mee.

Welke Biotex heb je gebruikt overigens?

Ik heb op zich ook nog wel redelijk veel succes met schoonmaken met glorix citroen doekjes, als ik het goed bijhoudt, maar soms zijn er toch weer meerdere plekken te vinden ineens..