HELP!! stalpoes in verwachting, tips????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: HELP!! stalpoes in verwachting, tips????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:29

Als de nieuwe eigenaren al weten dat ze sowieso moeten enten, maakt dat toch niet uit? Of ze dat nou zelf doen na die 8e of 10e week is aan hun. Ik heb mijn katten nooit geënt, die keuze kunnen ze ook nog maken. Jij moet helemaal niets.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 15:33

Kittenentingen zijn toch wel slim om te doen of niet? Want die moeten in de 9e week namelijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:39

Ja dan is het idd begrijpelijk! Als jij zelf voor die kosten op moet draaien lijkt mij wel vervelend

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:44

louka69 schreef:
Kittenentingen zijn toch wel slim om te doen of niet? Want die moeten in de 9e week namelijk.

Niks moet, je kan ook een week later enten als je wil.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 15:46

Wat is wijsheid dan? ''Te laat'' enten maar wel 10 weken bij de moeder, of wel optijd enten en na 8 weken al weg bij de moeder?

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 15:46

Oh oke!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:47

dan kiezen voor te laat enten maar wel nog leren van mams

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:48

Die 2 extra week bij moeder laten en gewoon wel/niet enten neerleggen bij de eigenaar. Wat je wel kunt doen: willen mensen wel dat kitten met 9 week wordt geënt zij de enting zelf betalen.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 16:03

Daar ga ik liever niet aan beginnen, ik geef ze gratis af en wil niet gaan onderhandelen met geld/geld overmaken. Anders had ik wel 40 euro per kitten gevraagd. Wat ik het belangrijkst vind is dat ze een goed huisje vinden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:08

ik had een paar jaar geleden ook een zwangere poes, overgelopen van de buren.
Ik heb een paar weken van tevoren een doos met dekentje in een lege box gezet en toen het zo ver was, wilde ik weggaan, maar moederpoes stond aan de autodeur te krabben, ik mocht niet weg.
ben erbij gaan zitten (toevallig een vrije dag) en heb er 2 geboren zien worden, 1 dood en de ander levend.

Moederpoes werd niet dunner dus na een week of 8 ben ik naar de v-arts gegaan en toen bleek ze al redelijk op leeftijd en er zaten wat versteende kittens in, alles eruit gehaald.

De kitten is nu 2 jaar oud, iedere dag in handen geweest en nog steeds bij mij op stal en moederpoes ook. (en 2 "kleinkinderen" van moederpoes ook, die had ik al).

Moederpoes was niet bepaald tam toen ze kwam, maar ze wilde me toch bij de bevalling hebben, dat kan dus ook zomaar gebeuren.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:38

louka69 schreef:
Daar ga ik liever niet aan beginnen, ik geef ze gratis af en wil niet gaan onderhandelen met geld/geld overmaken. Anders had ik wel 40 euro per kitten gevraagd. Wat ik het belangrijkst vind is dat ze een goed huisje vinden.

Maar een goed huis en gratis diertjes is niet altijd een goede combinatie. Ken je de toekomstig eigenaren persoonlijk. Anders zou ik wel degelijk geld vragen voor de kitten. Op gratis dieren komen soms vreemde types af.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:39

Ik zou een symbolisch bedrag vragen; als is het maar 10 euro. Je moet er immers ook eten in stoppen :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:44

Je kan het beter door de dierenambulance de moederpoes nu al proberen op te laten halen...........jammer dat het dan niet meer in de vrijheid is, er komt vast en zeker over 3 maanden weer een nest, kan direct weer zwanger worden namelijk.

Dan kan het door naar het asiel en wordt het geholpen en zorgen ze er verder goed voor de kittens.........

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:45

Het is van de zotte dat men het niet laat steriliseren maar wel de kittens aan de lopende band eigenhandig te gaan vermoorden.

En het lekker aan jou overlaat en de kosten voor jou zijn.......

Gewoon asiel en of dierenambulance bellen............dan wordt ie tenminste geholpen.

Heb het ooit meegemaakt dat een stalkat dat net 8 weken moeder werd van haar eerste nestje, weer zwanger werd..............Maar het laten helpen???????? doen ze niet.........schandalig gewoon.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:59

Hier is er ook een zwanger,allemaal gereserveerd al en ze blijven zowiezo 13 weken bij mama poes.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:12

Ik zou tussendoor wel erbij gaan zitten en op z'n tijd aaien of zo.
Anders blijven ze wild, en krijg je ze niet te pakken.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:21

Hebben jullie in de buurt geen zwerfkattenproject oid? Hier in de buurt worden bij melding zulke katjes (mits oud genoeg) opgehaald en alle zorgen worden door de DA toegediend (enten, ontwormen etc) waarna er een thuisje wordt gezocht.

Verder kan je best wel aandringen tot sterilisatie bij de eigenaar... Lijkt me ook in zijn voordeel gezien hij de kittens toch maar wou afmaken? Of heb ik dit verkeerd begrepen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:31

Hoi als je echt wil dat ze ook geadopteerd worden. Kan je ze in huis nemen. Kan je ze in de gaten houden ook of alles goed gaat. De eerste inenting deed ik met 8 weken. En belangrijk dat ze al kunnen wennen aan een huis.als ze buiten uit een buiten poes geboren zijn ze al een stuk wilder als thuispoezen. Verder regelt mamma veel zelf. Ze zoeken dr eigen plekje. Had zelf een kitten van 4.5 week in huis die is nu 9. Als je vragen hebt stuur maar

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:36

louka69 schreef:

Maar als de toekomstige eigenaars weten dat er geënt moet worden, waarom kan je de prijs voor de enting dan niet gewoon aan hen terug vragen?

Ik denk overigens ook dat het beter is de kittens lang genoeg bij de mama te laten en dan maar wat later te enten.

En zoals al gezegd is, laat de dierenbescherming die kat dan ophalen en steriliseren, dit is toch van de zotte? Nu ga je meermaals per jaar met een nestje zitten waar je baasjes voor moet zoeken??

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:38

En lang niet alle kittens komen goed terecht.

Echt, het beste is gewoon hoe dan ook te laten helpen, scheelt een hoop dierenleed.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 21:43

De kat heeft het verder supergoed op stal dus haar naar het asiel brengen is verder geen optie.
Om er toch wat geld voor te vragen is wel een goed idee. In huis nemen doe ik niet want dat vinden ten eerste pap en mam niet goed, en we hebben een hond rondlopen die het niet zo op katten heeft.

Verder laat de eigenaar van de poes de zorg niet aan mij over, ik heb het zelf aangeboden.
Ik vind het superlief dat jullie je druk maken hierom (sterilisatie, dierenbescherming etc) en dat deed ik zelf in het begin ook, maar dat heeft niet veel zin. Als er verder nog tips zijn hoe ik ze het best kan verzorgen dan hoor ik het supergraag :)

De mensen die de kittens nu gereserveerd hebben komen allemaal uit de buurt, en kwamen goed over. Van de 45 reacties heb ik de beste eruit geplukt, voor zover ik dat kon proeven.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 21:43

En bedankt voor alle zorg en reacties!! <3

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:55

Als je nou een symbolisch bedrag voor de kittens vraagt kun je daar misschien mama poes van laten steriliseren :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 04:07

ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik zoek eigenlijk 2 poesjes/katertjes.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:35

Fijn dat al zoveel reacties hebt :D eerst maar kijken of het lukt om erachter te komen waar ze gaat jongen, en dan verder zien hoe t gaat! Maak je niet druk over t enten ze krijgen via de moedermelk sowieso antistoffen binnen....
Als de poes al een beetje tam is zoals je zegt kun je haar nog meer aan je laten wennen door lekkers te geven of spelen als dat nog gaat!