callum schreef:Tja voernijd ik ben van mening dat als je hond aan het eten is je hem zoieso met rust moet laten. Als je bang bent voor ongelukken geef hem dan ergens eten waar niemand hoeft te zijn.
Doet hij het ook met botten? Dan zou je los kunnen trainen met een ruilsysteem. Dus hij heeft een bot jij zegt los en laat een ander bot zien. Of een snoepje. Dan weet hij dat loslaten iets oplevert.
en voernijd is wel op te lossen maar daar zou ik dan hulp bij vragen
Ben ik zeker met je eens hoor; dat van het met rust laten tijdens het eten. Sterker nog; als IK aan het eten ben en een of andere grappenmaker denkt mn bord zo onder mn neus weg te trekken (in wezen het zelfde) dan heeft die grappenmaker ook een pets op zn uitgestoken hand te pakken; no one touches my food grrrrrrr
Wat je zegt over dat ruilen, zo heb ik het idd met onze huidige hond gedaan. Juist om voernijd voor te zijn. Hij heeft tenslotte zn eerste weken moeten knokken om eten, dus je weet maar nooit tenslotte. Dus als hij een bot kreeg, of een speeltje (want daarmee hetzelfde principe toegepast) en die moest om wat voor reden dan ook weg gepakt worden, dan gaf/geef ik eerst het commando 'los' , pak het bot of speeltje en geef hem dan een paar brokjes als beloning. Nooit geen problemen met hem gehad.