Hond bromt om alles.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:27

Hier ook een met een rottje en dat is gewoon ook een ouwe neel die loopt te brommen met spelen knuffelen etc. Als hij gromt nou dat hoor je wel hoor dat klinkt heeeeeeel anders.
Lekker laten kletsen die cocker

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:40

callum schreef:
Tja voernijd ik ben van mening dat als je hond aan het eten is je hem zoieso met rust moet laten. Als je bang bent voor ongelukken geef hem dan ergens eten waar niemand hoeft te zijn.
Doet hij het ook met botten? Dan zou je los kunnen trainen met een ruilsysteem. Dus hij heeft een bot jij zegt los en laat een ander bot zien. Of een snoepje. Dan weet hij dat loslaten iets oplevert.

en voernijd is wel op te lossen maar daar zou ik dan hulp bij vragen

Ben ik zeker met je eens hoor; dat van het met rust laten tijdens het eten. Sterker nog; als IK aan het eten ben en een of andere grappenmaker denkt mn bord zo onder mn neus weg te trekken (in wezen het zelfde) dan heeft die grappenmaker ook een pets op zn uitgestoken hand te pakken; no one touches my food grrrrrrr

Wat je zegt over dat ruilen, zo heb ik het idd met onze huidige hond gedaan. Juist om voernijd voor te zijn. Hij heeft tenslotte zn eerste weken moeten knokken om eten, dus je weet maar nooit tenslotte. Dus als hij een bot kreeg, of een speeltje (want daarmee hetzelfde principe toegepast) en die moest om wat voor reden dan ook weg gepakt worden, dan gaf/geef ik eerst het commando 'los' , pak het bot of speeltje en geef hem dan een paar brokjes als beloning. Nooit geen problemen met hem gehad.

Amandavd

Re: Hond bromt om alles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:43

Het verschil kennen tussen brommen en grommen, dat kunnen wij niet bepalen vanachter een computer scherm. Als jij je druk maakt, zou ik eens even een GT erbij halen, die kan dat beter beoordelen!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:51

Ik heb ook een rottie met een uitgebreid brom repertoire. Van speel grommen (vreselijk luid) tot brommen als ze iets van je wil. Gaat ze heel laag grommen dan is het serieus. Ik zou gebrommel dus niet per finitie als iets stouts zien.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:56

[quote="RaafSmits":banketstaaf]
Toch vind ik dit geen fijn gedrag.
OP de eerste plaats zou ik gék worden van het beest, maar dit is duidelijk gedrag dat is aangeleerd door de eigenaar......onder het mom van "leuk "

Als deze hond dat in een roedel honden doet worden zijn oren gewassen, en niet op een leuke manier als je begrijpt wat ik bedoel.

Dit is provocerend gedrag en er zijn honden die daar absoluut korte metten mee maken.
Alleen daarom zou ik al proberen om er zo gauw mogelijk vanaf te komen.
Hij zend verkeerde signalen uit.
[/quote:banketstaaf]

Ik zou dat niet zo stellig beweren. Ik heb ook brommers en die hebben nooit problemen daardoor met andere honden hoor. Met spelen grommen ze zelfs enorm en mensen denken vaak dat ze elkaar vermoorden. Maar er is nog nooit een hond geweest die daar raar op reageerde. Honden hebben zelf ook door of het brommen of grommen is. Net zoals ze de verschillende soorten grommen kunnen onderscheiden.

EDIT: Waarom doet die quote zo irritant?

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:02

Ik moet toegeven dat ik het niet brommen vind maar grommen wat Morris doet.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:44

Hm, mijn hond bromt ook wel eens. Gewoon omdat ze iets fijn vindt, tijdens het aaien, op bed, noem maar op. Ik heb er nooit bij stilgestaan omdat ik haar voor 100% vertrouw, en vaak wel kan inschatten of ze iets niet of wel leuk vindt.
Ik denk dat het heel belangrijk is om je hond goed te kennen om in te schatten wat het brommen betekend. Mijn hond bromt dus, maar dat brommen heeft op zich weer verschillende betekenissen.

Ze bromt als ik haar moet borstelen, daar heeft ze werkelijk een hekel aan.
Ze bromt als ik haar masseer, dan bromt ze omdat ze het heel fijn vindt en ontspant.

Beide situaties schat ik in op lichaamstaal, niet op het brommen zelf.

Voernijd? Absoluut je hond met rust laten als hij eet. Dat werkt het beste. Mijn hond heeft voernijd richting dieren (zoals katten en honden), enige manier om dat tegen te gaan is of al het eten weghalen of laten inzien dat de kat of hond echt niet aan haar eten komt. Voernijd heeft te maken met vertrouwen. Als het vertrouwen er niet is, dan kun je voernijd ook niet afleren.

Het eerste half jaar dat ik mijn hond had trouwens, vertrouwde ze mij ook nog niet helemaal. Ik kon haar niet borstelen. Ik mocht alleen haar rug doen, verder niets. Als ik verder ging, gromde ze naar mij en liet haar tanden zien. Heel duidelijk dus: niet verder gaan, dit is haar grens. Steeds meer zocht ik wel de grens op en kon ik op den duur haar poten borstelen, haar buik, haar staart en zelfs haar kop. Na een lange tijd vertrouwde ze mij en mag ik nu overal aankomen, ondanks dat ze er echt een bloedhekel aan heeft. Zou jij haar, als onbekend persoon, borstelen? Dan heb je een probleem, want ze laat het echt niet toe. Ze kent je niet, dus waarom zou ze je moeten vertrouwen? Sinds ik haar heb, heb ik heel veel geleerd over vertrouwen winnen, als je eenmaal het vertrouwen heb van een hond, dan kan je eigenlijk alles en weet je je hond ook zo veel beter in te schatten.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:54

Mijn moeder heeft jaren cockers gefokt en geshowed, en zij had 1 cocker, haar topreu, die in het begin ook gromde naar anderen die in haar buurt kwamen. Dit bleef echter niet bij grommen en meerdere mensen zijn dan ook gebeten door hem. Destijds was er nog vaak sprake van het rode cocker syndroom, zijn gedrag pastte daar perfect in en ik heb het haar vaak kwalijk genomen dat ze hem gebruikte voor haar lijnen.
Desondanks vind ik het een geweldig ras!

Zelf heb ik een sharpei, die erg hard kan grommen in haar spel, als je haar uitdaagt . Een vreemde zou er dan echt bang van kunnen worden

Gelukkig weten wij beter want ze is echt heel zacht van karakter!