Beide fulltime werken en een hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:09

mvdbijl schreef:
Wij werken ook allebei lange dagen en, ik heb daarom besloten het niet te doen hoe leuk ik het ook vind. we hebben thuis altijd honden gehad.

Ik heb niemand waar hij bv. overdag heen kan en wat heeft zo beestje er dan aan?
Zit de hele dag alleen thuis. Nee als je een hond neemt vind ik moet je er minimaal 3 keer per dag een tijd mee kunnen lopen. Kom ik in de avond thuis heb ik ook nog de paarden.

Een honden uitlaat service heb ik overwogen maar stel dat je een hondje treft dat daar geen type voor is of wagenziek wordt, nee dat is in mijn ogen ook geen oplossing.

Mijn hond wordt individueel uitgelaten in mijn woonomgeving (gelukkig voor de hond is dat de polder).

Er zijn natuurlijk wel verschillen in uitlaatservicen.

Mijn hond is dol op die mevrouw en begint te gillen als wij haar toevallig een keer op straat treffen :D Zij appt mij iedere dag dat hij uitgelaten wordt van hoe of wat :)

050206051012

Re: Beide fulltime werken en een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:19

Ach, er zijn genoeg opties :j Toen ik mijn honden kreeg woonde ik alleen en werkte fulltime. Inmiddels is het nog 1 hond, maar die kan prima alleen thuis blijven. Ik ben thuis nadat ik de kleine van school heb gehaald.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:27

Wij werken beide meer dan fulltime. Mijn vriend buitenshuis, ik heb een eigen bedrijf en werk veel thuis. Moet ook naar klanten maar ben zelden een hele dag weg.

Er wordt altijd gezegd dat het zielig is honden te hebben als je veel werkt. Wij hebben er vier en ze liggen heel de dag te slapen. Soms liggen ze zo hard te snurken dat ik ze even wakker moet maken om mijn klanten aan de telefoon niet mee te laten genieten.

Ik zeg absoluut niet dat je een hond moet nemen om vervolgens heel de dag alleen te laten. Maar als er iemand beschikbaar is om ze een uurtje uit te laten of even in huis te zijn zie ik er geen probleem.

Wel is alle aandacht voor de honden als we klaar zijn met werken. Als ik naar mijn paard ga 's avonds is mijn vriend thuis en als hij gaat voetballen ben ik thuis...

Je moet er bewust mee omgaan. De hele dag beide werken en 's avonds ook de deur uit zijn vind ik niet kunnen.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:50

Wij hebben ook lang getwijfeld maar toch begonnen aan een hyperactieve, eigenwijze puppy die nu heftig aan het puberen is ;)

Ik werk 30uur en mijn vriend fulltime (hij moet wel 45min heen en terug reizen). Onze uren overlappen elkaar niet volledig waardoor er vaker iemand thuis is.

Doggies weekrooster (ieder dag gaat hij in de ochtend en avond ook nog een poep/plas rondje)

Maandag: wandeling met andere hond en training (jachtgericht), 11.00-16.00u in bench alleen, erna weer lekker los wandelen.
Dindag: bij mijn vader en zijn hond, s avonds heb ik er geen kind meer aan zo'n feest is dat
Woensdag: 7.30-12.15 alleen(bench) dan kom ik terug vanaf werk voor lekkere wandeling, 13.30-16.00 alleen(bench) en dan weer lekker het veld in met mijn vriend
Donderdag: wandeling en jachttraning met andere hond, is mijn vrije dag dus genoeg aandacht
Vrijdag: 8.00-13.00 alleen (bench), s middags heb ik vrij dus lekker wandelen/oefenen etc
Zaterdag: vrij
Zondag: vrij en puppycursus

In de tussentijd oefenen we thuis ook kleine dingetjes en geven hem genoeg aandacht maar tegelijkertijd negeren we hem ook vaak omdat we willen dat hij een zelfzekere/kalme hond wordt die niet voor elke scheet onze aandacht nodig heeft en om zijn neiging tot nerveusiteit in toom te houden.

We gaan niet vaak op vrije dagen lang weg zonder hem en als het wel eens voorkomt kan ik terugvallen op mijn vader. Veel mensen zijn tegen een bench maar die van ons heeft er vanaf het begin af aan geen problemen mee gehad en gaat er van zichzelf in. In het voorjaar komt buiten een kennel en dan kan hij in die tijd ook lekker zijn beentjes strekken.

Samengevat: omwille van puur werk is onze hond 17,5u in de week alleen en nooit langer dan 5u aan een stuk terwijl mijn vriend en ik 30 en 37,5 uur werken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:57

Ik heb een eigen zaak, werk minimaal 50 uur per week en ben alleen.

We lopen iedere dag zo'n anderhalf tot twee uur. Dan mogen ze ook los en doen we altijd een paar denkspelletjes en oefeningen. De rest van de tijd zitten ze samen in de grote tuin waar genoeg animatie in. Niets zieligs aan.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:00

Wel grappig dat mensen in dit soort topics altijd komen met omstandigheden die helemaal niet ter zake doen.

Fijn dat diensten wel of niet op elkaar aansluiten, en of er wel of niet een grote tuin aanwezig is.

De gemiddelde mens die fulltime werkt heeft gewoon een hond in huis zitten, en is gewoon van 8.00 tot 18.00 uur niet thuis.

Denk ook zomaar dat TS dat soort omstandigheden bedoelt. En dan zeg ik: liever niet doen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:04

ik zou gerust een hond plaatsen bij iemand die fulltime werkt maar na het werk 100% voor de hond gaat en heel veel doet met de hond ,als bij iemand die thuis is en amper wat met een hond doet...thuis zijn is niet zaligmakend :n

blondies,zit die jonge hond snachts ook nog in die kooi??

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:06

Amaris schreef:
Wel grappig dat mensen in dit soort topics altijd komen met omstandigheden die helemaal niet ter zake doen.

Fijn dat diensten wel of niet op elkaar aansluiten, en of er wel of niet een grote tuin aanwezig is.

De gemiddelde mens die fulltime werkt heeft gewoon een hond in huis zitten, en is gewoon van 8.00 tot 18.00 uur niet thuis.

Denk ook zomaar dat TS dat soort omstandigheden bedoelt. En dan zeg ik: liever niet doen.

Tuurlijk is dat wel belangrijk!
Of je nou beide van 9-17 van huis bent of de 1 van 6-14 en de ander van 11-19 dat scheelt nogal wat uurtjes voor de hond :j

Hier vertelt men juist de verhalen van de níet gemiddelde mens en dat het als een of twee fulltimers heus wel mogelijk is om bovenstaande reden :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:10

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:10

Amaris, haar vraag is hoe mensen met een hond die fulltime werken dit doen...
Aangezien mijn vriend 47u van huis is en ik 38u (met reistijd) leg ik haar uit hoe we dit doen :)
En mij lijkt dat hetgeen je eromheen kunt bieden voor een hond wel ter zake doet. Als ik mijn hond 2x/dag enkel 15min zou uitlaten kroop hij tegen de muren op.

Kimmie261: hij zit van 23.00 tot 6.00 s nachts in de bench. Ik zie niet echt verschil met in de bench slapen of op de mat. Hij staat zelfs s avonds klaar voor de deur om erin te gaan. Dat mensen er overdag problemen mee hebben kan ik me meer in vinden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:21

oww ik zie wel verschil hoor,als ik zie hoevaak mijn honden echt ruim van plek wisselen ( van bed naar de grond en terug bv) ,kan ik me niet voorstellen dat een hond dat kan in een kooitje van 1m2 ,maar goed mijn ding zal het nooit worden die dingen....

maar op een slechte dag zit jouw jonge hond dus 14 uur opgesloten in een kooi van 1m2??

pas maar op voor zijn poten,heb hier al verschillende jonge herplaatsers gehad met kromme poten van zoveel en lang in een kooi opgesloten zitten...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 08-04-15 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:23

ik ben ook niet van de benches, maar ze zegt toch van 23.00 uur tot 6.00 uur? Dat is 7 uur, geen 14 uur toch?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:25

Hier 2 fulltimers (40 en 36 uur) met 2 honden, waarvan mijn vriend daarnaast ook nog een zware opleiding volgt. Toen we een hond in huis namen, was ik hele dagen thuis en volgde mijn vriend nog geen opleiding.

Ik werk op loopafstand en heb redelijk flexibele werktijden. Daarom dat het overgrote hondendeel voor mijn rekening is. De honden worden 's ochtends, tussen de middag en na werk uitgelaten. Daarnaast doen we veel met ze; fietsen, hardlopen, buitenrijden, wandelen (met of zonder paard), cursussen, denkwerk, bossen, zwemmen etc. Zodra mijn vriend tijd heeft, fietst of wandelt hij met ze. De honden kunnen binnenshuis (en in de tuin) rennen en spelen.
Omdat we de sociale omgang heel belangrijk vinden en dat ze niet altijd thuis zitten als wij weg zijn, gaan ze regelmatig met een uitlaatservice mee.

De tijd dat we niks met ze doen of weg zijn, liggen ze lekker te slapen en uit te rusten van alle activiteiten :P
In het begin hebben we ze in een bench gehad om aan ons huishouden te laten wennen. Zodra ze gewend waren, bleef het deurtje van de bench open en later de bench weggehaald. De honden lopen (liggen) dus gewoon los in het huis. Ik kan er niet zo goed tegen dat een hond uren in zo'n kleine ruimte opgesloten zit, ook al ligt hij te slapen.

Ik persoonlijk heb een hond in huis genomen om er juist dingen mee te ondernemen, en niet als meubelstuk of om het idee om een hond te hebben wat ik helaas te vaak zie. Die honden ontwikkelen slechte gewoontes. Bijten meubels kapot, plassen de boel onder etc etc.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:25

De hond die we nu hebben zou absoluut niet de hele dag alleen kunnen zijn.... veel te actief.... en dat voor een labrador. Onze vorige hond had daar veel minder moeite mee.

En dat soort dingen kun je niet weten van te voren.... kijk maar op marktplaats.... staat vol met dat soort zielepoten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:27

Amaris schreef:
ik ben ook niet van de benches, maar ze zegt toch van 23.00 uur tot 6.00 uur? Dat is 7 uur, geen 14 uur toch?

je moet ook overdag erbij optellen he,staat toch duidelijk een dag bij dat die hond overdags 2x in die kooi gezet wordt....

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:32

Mijn vriend en ik werken ook allebei fulltime en hebben een inmiddels 6 maanden oude akita pup.

Wij hebben het geluk dat mijn vriend eigen baas is en de hond door de weeks mee kan nemen naar kantoor, tevens loopt daar nog een andere pup dus die zijn samen lekker aan het ravotten.

In de avonden gaat ze soms met mij mee naar stal of ze blijft thuis/kantoor bij mijn vriend. In het weekend gaat ze altijd mee naar stal. Ze kan goed alleen zijn, maar zit zelden alleen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:33

Vind ik ook nogal veel 14uur per dag op zo'n bewegingloos stukje.

Ik snap de bench sowieso niet helemaal. Heus wel in het begin hoor, maar een hond moet gewoon los in huis kunnen lopen. Als dat niet kan dan is er gedragsmatig wat aan de hand en dat los je niet op met een bench. Da's symptoombestrijding.

maar goed da's een andere discussie

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:35

Jammer dat je zo'n aanvallende reactie moet geven. Daar is dit topic niet voor bedoeld en TS vraagt enkel naar ervaringen van andere fulltimers.
Ja, er is 1 dag in de week dat hij 14uur in een bench zit, vanaf Mei zit hij nooit meer in een bench.
Nee dit vind ik zelf niet ideaal en ik heb al gezorgd dat ik op mijn werk op woensdag tussen de middag terug naar huis kan.
Dat je over kromme poten begint vind ik interessant want ik vind hier geen literatuur over en op google kom ik enkel op een topic uit op een hondenforum waar jij je gal uitspuugt over het hebben van een bench.
Mijn hond kan erin staan, draaien, zich verleggen en een salto maken. Hij gebruikt het als zijn veilige plekje. For the record, zijn poten staan recht.
Ik zou ook kunnen beginnen over het op het bed laten van je hond maar dat doe ik niet, daar is dit niet het topic voor en als jij dat wilt dan be my guest! Ik zal het je niet verbieden.

Ik hoop dat TS we iets aan andermans reacties heeft, ik vind het een leuk topic om te volgen.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:36

Ik werk 32 uur, heb een hele grote kennel voor mijn 2 middenmaatjes en op werkdagen huur ik een hele leuke vrouw (met haar dochter) in die een anderhalf uur met ze komt spelen en dan ook direct even naar de paarden kijkt.
Kost wat in de maand maar dan zit ik wel met een goed gevoel op mijn werk.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:40

Een kat!

Wij noemden onszelf ook echt honden mensen en wilden perse een hond maar hebben er gewoon geen tijd voor. Nu hebben wij een kat, een zwerver die zelf besloten heeft om bij ons te komen wonen, en wat is dat fijn! Meneer laat zichzelf uit en vermaakt zich prima. En 's avonds als wij thuis zijn wil hij knuffelen en spelen! Ideaal.

Als we ooit ons leven zo hebben ingericht dat er plaats is voor een hond dan komt 'ie er misschien wel maar zelfs daar twijfelen we nu over. :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:42

Wij willen ook graag een hond, maar we doen het niet omdat we dus beiden fulltime werken.
Ik zou me schuldig voelen tegenover de hond om hem de hele dag alleen te laten en het gevoel hebben niet de aandacht te kunnen geven die hij verdient, dus nee ik zou het niet doen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:45

@ blondies ,die kromme poten zijn ook persoonlijke ervaringen hoor ( per toeval 3 rottweilers in 1 jaar aangeboden gekregen met poot afwijkingen door véél te lang tijd te krap in zo'n kooi moeten liggen),buiten dat heb ik nog niet de ervaringen meegerekend die ik inmiddels op fora's gelezen heb over honden die kompleet krom zijn...

en ik zeg nergens dat mensen honden op bed moeten laten slapen,ik schrijf,maar dat lees je in je boosheid niet,dat mijn ervaring is dat honden zeker wel zeer ruim verplaatsen snachts en zeker niet op 1m2 blijven liggen!!!!

dat is bij mij toevallig dan bed/grond ,maar had ook bank/grond kunnen staan,of bijkeuken/keuken :roll: ...

ter voorbeeld,deze hond werd gebracht met het verhaal erbij dat hij helaas kromme voorpoten had gekregen omdat hij uren in een kamerkooi moest zitten,1,5 jaar oud pas...

Afbeelding

het is alleen maar een waarschuwing,een gewaarschuwd mens telt voor 2, is het spreekwoord...:)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 08-04-15 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:49

Collie2008 schreef:
Even ,los van het verplichte 'plasje' vind ik gewoon dat een hond meer aandacht nodig heeft. Als je 8uur werkt en met reistijd dus wellicht meer dan 9uur weg bent. Je slaapt er nog eens 8 en je besteed nog wat uren aan douchen, aankleden, eten etc. Dan blijft er weinig tijd over voor de hond.

Zeker een hond alleen de hele dag alleen thuis vind ik super sneu. Ook al wordt hij effe uitgelaten.

Ik heb een tijd een uitlaatdienst gehad die hem 1,5 - 2 uur per keer meenam met een groep honden. Voor m'n hond was het geweldig, voor m'n portemonnee minder :+

Ja vind ik ook, ff tussen de middag een half uurtje uitlaten is onvoldoende.
Ook slapen de honden bij ons altijd in de slaapkamer als ze dat willen (kunnen in en uit lopen). Op bed hoeft niet als je dat niet prettig vindt (ik vind het heerlijk :) ) maar wel in de roedel. Veel mensen vinden het te lang om hun hond overdag acht uur alleen te laten (ik ook), maar doen dit wel elke nacht.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:51

Nikass schreef:
Collie2008 schreef:
Even ,los van het verplichte 'plasje' vind ik gewoon dat een hond meer aandacht nodig heeft. Als je 8uur werkt en met reistijd dus wellicht meer dan 9uur weg bent. Je slaapt er nog eens 8 en je besteed nog wat uren aan douchen, aankleden, eten etc. Dan blijft er weinig tijd over voor de hond.

Zeker een hond alleen de hele dag alleen thuis vind ik super sneu. Ook al wordt hij effe uitgelaten.

Ik heb een tijd een uitlaatdienst gehad die hem 1,5 - 2 uur per keer meenam met een groep honden. Voor m'n hond was het geweldig, voor m'n portemonnee minder :+

Ja vind ik ook, ff tussen de middag een half uurtje uitlaten is onvoldoende.
Ook slapen de honden bij ons altijd in de slaapkamer als ze dat willen (kunnen in en uit lopen). Op bed hoeft niet als je dat niet prettig vindt (ik vind het heerlijk :) ) maar wel in de roedel. Veel mensen vinden het te lang om hun hond overdag acht uur alleen te laten (ik ook), maar doen dit wel elke nacht.

Ik vind persoonlijk wel dat er een verschil is of je hem overdag en in de nacht 8 uur alleen laat of alleen in de nacht.

Beide vind ik persoonlijk teveel maar alleen de nacht heb ik geen problemen mee.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:56

kimmie261 schreef:
@ blondies ,die kromme poten zijn ook persoonlijke ervaringen hoor ( per toeval 3 rottweilers in 1 jaar aangeboden gekregen met poot afwijkingen door véél te lang tijd te krap in zo'n kooi moeten liggen),buiten dat heb ik nog niet de ervaringen meegerekend die ik inmiddels op fora's gelezen heb over honden die kompleet krom zijn...

en ik zeg nergens dat mensen honden op bed moeten laten slapen,ik schrijf,maar dat lees je in je boosheid niet,dat mijn ervaring is dat honden zeker wel zeer ruim verplaatsen snachts en zeker niet op 1m2 blijven liggen!!!!

dat is bij mij toevallig dan bed/grond ,maar had ook bank/grond kunnen staan,of bijkeuken/keuken :roll: ...

Ik ben niet boos. Jij hapt direct toe op mijn bench gebruik. Een ieder heeft hier zijn eigen mening over net zoals dat ik never nooit mijn hond op mijn bed zou laten slapen. Ik zou hier ook een preek over kunnen beginnen dat mijn motto is 'een hond hoort op de grond' maar dat doe ik niet. Dat jij dit doet moet je zelf weten.

Daarbij blijf ik erbij dat mijn hond in de 3 maanden uit zijn hondenleventje (eerste 3 maanden was er constant supervisie) dat hij op woensdag 14u erin ligt (niet onafgebroken) echt geen kromme poten ontwikkelt. Jouw ervaring is met mensen die hun hond bijna non-stop opgesloten houden en je generaliseert dat naar mij. Jammer dat je mij afschildert als iemand die haar hond haast mishandelt.