Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amandavd schreef:Waarom ga je advies vragen aan mensen op internet die de hond alleen vanachter een scherm kan beoordelen? Het wordt tijd voor een gedragstherapeute die op locatie met jou en je hond aan de slag gaat. Die ter plekke jou en je hond kan beoordelen en kan zien waar het fout gaat.
Giolli schreef:Uit je verhaal maak ik op dat dit was waar jullie haar in eerste instantie voor gekocht hebben; om jullie te beschermen, om te jagen, om het erf te bewaken.Ze voelt zich echt een rottweiler die haar baas moet beschermen voor de dood.
Evelijn schreef:Hebben jullie puppycursus gedaan?
Heeft ze ooit ergens moeten luisteren buiten huis... of is ze alleen maar erf van de boerderij gewend.
Jack´s horen natuurlijk wel beetje kleine monsters te zijn.. en zelfstandig... dus echt helemaal los laten lopen en dat ze dan weer komt als jij wil...dat zou wel eens een brug te ver zijn.

Mits je haar traint kan het zeer zeker goed komen. Jacks zijn niet alleen eigenzinnig maar ook erg intelligent. Als je ontdekt hoe je de training aantrekkelijk maakt voor ze, leren ze razendsnel.
Ik reageerde alleen op de persoon die zei dat een jack los laten lopen en verwachten dat ie luistert misschien "een brug te ver" is. Dat is helemaal niet zo.
Kan prima. Mizora schreef:@anneliesdj: dat ze beloont voor het niet luisteren ben ik niet helemaal eens. Als de hond uiteindelijk komt bij loslopen, beloon je altijd. Dat is namelijk het gedrag dat je wilt zien. En hoewel het stilstaan niet is wat je wilt, is het wel beter dan doorlopen, al weet ik niet of ik dat echt zou belonen (ik zou als ik denk dat ze dat gedrag gaat vertonen, het commando "blijf" geven, dan kan ik dat daarna belonen).
Giolli schreef:Aan de fiets heeft ze trouwens amper interesse voor andere dingen. Dan is ze lekker aan het rennen en zijn andere vogels/honden/katten geen afleiding meer. Dat zegt natuurlijk wel wat.

Cioccolato schreef:Ik vraag me af of de hond niet beter af is op een boerderij..
Naar mijn ervaring zijn Jacks bloedmonsters, eens bloed geproefd (niet te serieus).. Daarin vind ik een groot verschil tussen een huis Jack en een boerderij Jack. Ik vraag me af of je dat er nog uit kan trainen en of je de hond daar een plezier mee doet.
Ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar persoonlijk zou ik mijn hond nooit meenemen in een huis. Maar ik ken jou hond verder totaal niet dus inschatten is dan moeilijk. Zou dus ook hulp zoeken buiten bokt, iemand die de hond kan leren kennen

Majabeestje schreef:Mooie plaatjes. Prachtige honden heb je! En Moos vind ik echt een droppie om te zien, wij willen ook een JR volgend voorjaarEn dan ook met zo'n mooi donker koppie.
Ik denk echt dat het begin flink meer beweging is en vanuit daar verder kijken. Dat ze dus wel haar ei kwijt kan.