Uit elkaar halen en laten castreren... Wat ik in je OP lees klinkt niet echt goed, ook niet een beetje. De rest is zo'n beetje al gezegd.
En wassen, tja. Waarom zou je dat doen? Ook al is het 2 keer per jaar? Ik was mijn konijnen nooit, ze kunnen zichzelf prima schoonhouden.
Sheran
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-15 19:40
Ik ga even rondbellen morgen.
Wassen doe ik omdat ik een fotoshoot heb met het konijntje en een drabkont is dan niet zo fris . Zijn eigen kontje kan hij niet schoonhouden, en het andere konijntje helpt hem er wel bij, maar niet genoeg . Het andere konijntje is gewoon kortharig, die is nooit vies.
Het is fijn dat het nu goed gaat. Maar je kunt ook morgen beneden komen en nog maar anderhalf konijn hebben. Er hebben echt al meerdere verhalen over op Bokt gestaan. Sommige zaten al meer dan vijf jaar bij elkaar. Het is zo onvoorspelbaar.
Zou er toch maar iets aan doen. In de zomer vinden vliegen zo'n drabkont heerlijk om hun eitjes in te leggen. Hoe gaat het nu, of wat heb je gedaan?
Sheran
Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-15 17:05
Nog aan het nadenken. Ik vind het echt heel lastig om 1 van mijn konijntjes weg te doen. Ze staan bij mijn ouders en eigenlijk willen die ook al niet 1 inruilen voor een ander, maar hebben liever dat ze allebei weggaan. En als ze weggaan weet ik ook niet waar ze terechtkomen natuurlijk...
Gewoon naar de opvang brengen. Bij een opvang werken en komen liefhebbers, dus je diertjes komen echt wel goed terecht. Daarnaast zullen ze bij de opvang gecastreerd worden(al kan het zijn dat je dus alsnog moet betalen om van je dieren af te komen) en daar veel gelukkiger mee zijn
Faniek
Geplaatst: 20-04-15 08:26
Ze zijn eventueel welkom hier in de opvang. Dan worden ze gecastreerd en zoeken we voor beide een leuke nijnendame bij iemand die ze ook de ruimte geven. Wij hebben daar voorwaarden voor en vragen ook altijd een foto van de plek waar ze terecht komen. Het is wel altijd opletten naar wat voor "opvang" je ze verder brengt, want iedereen mag zich opvang noemen en helaas zijn er ook een aantal die het vol liefde doen, maar niet castreren of inenten en geen voorwaarden hebben. Dan schiet het voor het konijn natuurlijk niet veel op.
Dank je wel Faniek, ga ik even over nadenken! Want de opvangen die ik ken geeft ze gewoon mee aan iedereen die wil en dat vind ik niet prettig, ik wil wel dat ze een vriendje hebben en de ruimte. Dus dat is goed, dat jij dat biedt!
Ze zitten nu wel gescheiden trouwens, ik heb een schot in het hok en in de ren gemaakt, en onder toezicht spelen ze dan even als ik erbij ben, zovel mogelijk, maar ik vind het toch sneu, je ziet ze eenzaam zitten.
Maar denk er niet te makkelijk over hoor, het is heel wat om je vriendjes zomaar weg te geven, dat voelt heel slecht, zeker als je denkt dat je nog niet lang genoeg over een oplossing hebt nagedacht en dat het achteraf onnodig bleek. Ik denk dat jullie dat in praktijk ook niet zo heel makkelijk zouden doen.
Ik had 2 dames, dacht in t begin top koppel ! Want castreren zag ik veel angst in hoewel t niet nodig is want tegenwoordig zijn er top artsen met goede narcose...
Ik heb dus helaas moeten kiezen uit 1 van mijn 2 dames welke ik hield, en welke ik weg moest doen en omruilen bij de opvang voor gecastreerde man... Ja is niet makkelijk,maar hoe ouder ze worden hoe feller en hoe meer kans op wonden en soms zelfs de dood door ruzie... helemaal rond deze tijd met de lente, lekker hormoontjes enzo
Ik zou toch kijken of er 1 kan houden en laten helpen en via een opvang de ander kan ruilen en kan koppelen... In ede zit een goede opvang, helaas denk ik voor jouw wat te ver weg
Ik snap dat het lastig kan zijn, ik bedoel ik krijg continue mensen hier die afstand komen doen van hun konijn(en) en maak dit dus wekelijks mee. Er zijn mensen bij die echt heel veel moeite er mee hebben en voor die mensen heb ik respect, want vaak is de reden niet de kinderen kijken er niet meer naar om (dat is nummer één reden), maar echt een voor het dier eerlijke reden. Zij kiezen dan voor het dier en niet voor zichzelf en dat vind ik fantastisch. Mensen zijn geneigd om iets bij zich te houden, alleen voor zichzelf of uit principe, ik doe nooit een dier weg. Terwijl het dier dan niet aan essentiële behoefte kunnen voldoen.
Wij hebben sinds drie weken twee honden, de vorige eigenaresse heeft reuma en kon ze niet meer de beweging geven die nodig was. Ze had de honden bij haar kunnen houden met minimale beweging, zelf vrij in het tuintje, maar dat had de honden niet gelukkig gemaakt. Zij heeft voor hun gekozen, houden van de dieren is ook loslaten soms in belang van een dier. Wat ik bedoel is dat je, je niet slecht hoeft te voelen, want je kiest in dit geval juist voor hun, dat is alleen maar ontzettend goed.
Ik zelf moet het nog steeds wel eens doen. Konijnen die ik niet in de groep kan houden en weer een apart verblijf voor moet maken. Als die dan gezond zijn kan ik die veel beter herplaatsen, maar ik snap dat het moeite kost, met sommige heb ik echt een band, maar ik kijk altijd naar het punt ze krijgen het beter dan bij mij.