Nog meer bokkers met bewuste binnenkatten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:06

Wij hebben 5 binnenkatten. Ik had een main coon van 19 die buiten kwam en die is door twee meisjes gestolen van de motorkap van onze auto waar hij lekker lag te zonnen. Mijn broer is ze na gerend, toen hebben ze hem op de grond gegooid en daarna kon hij niet meer lopen. We hebben alles gedaan wat we konden maar het heeft niet mogen baten. Een perfect gezonde kat die nog zag en hoorde, nog prima liep en die nog jaren meekon is in een klap z'n leven kwijt geraakt. Door een auto geschept worden is een ding maar uit eigen tuin gepikt worden... Ik hoop echt in karma en dat die tieners nog eens wat meemaken want ik vervloek ze nu nog iedere dag ookal is mijn kat die ik van kitten uit het asiel heb al bijna een jaar niet meer bij ons. Dus hier komt NOOIT meer een kat buiten.

Mijn andere katten zijn overigens ook afdankertjes. Ik heb vroeger bij een kattenhulpdienst een kat geadopteerd die op het spoor gevoerd werd door gekken die haar wilden laten doodrijden door de trein... Dus daarna is ze bij mij gekomen, hartstikke aanhankelijk en we gaan er vanuit dat ze gewoon door iemand is meegenomen. Ze was gechipt en alles, ze is niet gevonden. Geflyerd, gemeente gebeld voor dode katten, DA gewaarschuwd, maar helaas, per ongeluk buiten gekomen en nooit meer terecht gekomen. Toen had een kennis een katje buiten gevonden waar geen chip inzat en niemand ooit voor gereageerd had en toen mocht ik haar hebben. Ik heb haar nu nog steeds. Ze is heel schuw maar heel aanhankelijk naar mij, ze zou het geen moment uithouden buiten.

Onze andere kat is gedumpt door de mensen van tegenover die verhuisd zijn. Zat dagen in de stromende regen voor een stoep van een leeg huis tot we haar in huis genomen hebben. Helaas is ze een jaartje later uitgebroken en waren er later 3 kittens. Zo doende dat we er 5 hebben. Wel hebben we een groot huis en hebben ze veel ruimte en hun eigen plekjes en ze krijgen de hele dag door aandacht. Ze zouden misschien wel graag buiten komen maar ze weten niet beter. Ook hebben we een heel drukke weg buiten dus eerlijk, ik laat nooit meer wat buiten. Ze komen echt niets te kort hier binnen.

Ketaki

Re: Nog meer bokkers met bewuste binnenkatten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:10

ik heb bewust een binnenkat, wil niet dat anderen last heeft van mijn kat.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:20

Oh, dit vind ik een heel interessant topic! Misschien dat jullie nog tips voor mij hebben?

Wij hebben namelijk 2 katten die naar buiten kunnen wanneer ze willen, maar ivm het werk van mijn vriend mogen ze binnenkort soms voor een paar dagen niet naar buiten. Één van de twee vindt dat denk ik wel prima, de ander zal er meer moeite mee hebben aangezien die in de zomer soms ook enkele dagen weg is... Ze hebben een grote eigen gemaakte krab/speelpaal, maar zijn er andere dingen die jullie aan zouden kunnen raden om hun verblijf binnen wat aantrekkelijker te maken?

In mijn hart zou ik de katten het liefst binnen houden met een mooie uitloop naar buiten. Dat is ook wel het idee voor de toekomst als we een eigen huisje hebben. Twee van onze vorige katten zijn aangereden, ik loop altijd met de angst dat er wat gebeurd. Zeker omdat een van onze katten dus ook met regelmaat gewoon enkele dagen tot een week weg is, verschrikkelijk vind ik dat! Diezelfde kat heeft ook toen ze jong was waarschijnlijk slakkengif gegeten en dat is maar net goed gegaan.

Op het moment heb ik niet veel te kiezen helaas. Ik woon nog bij mijn moeder en die weigert simpelweg om alle deuren en ramen dicht te houden helemaal tijdens de zomer. Dus dat wordt ook nog een uitdaging als de katten inderdaad enkele dagen binnen moeten blijven...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:22

Wij hebben ook een binnenkat. Bewust omdat mijn vriend eerst op een appartement woonde waar de kat niet buiten kon.

Omdat wij een gezonde kat het niet wilden aandoen binnen opgesloten te zitten, zijn we naar het asiel gestapt met de vraag of ze een binnenkat hadden. Ze hadden een kater met kattenaids, waardoor die niet meer buiten mocht. Perfect voor onze situatie dus we hebben hem geadopteerd.

Nu drie jaar later zijn we gaan samenwonen in een vrijstaand huisje met tuin, hij zou dus wel buiten kunnen maar mag niet door z'n aids. Gelukkig heeft de kat er nooit problemen van gemaakt (hoewel hij buiten wel duidelijk gewend was, hij is gevangen in een kooi waar ze zwerfkatten mee vingen).

Het is een erg luie kat dus veel hoeven we niet te doen om het leuk te maken voor hem. Veel lekker eten en knuffelen, en in de zon liggen slapen ;) om krabpalen (heeft 'ie er twee van) geeft hij niet, net zo min om speelgoed. Wat wel een voltreffer was, was een voerbal waar we z'n brokjes instoppen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:24

We hebben trouwens wel geprobeerd aan een tuigje te gaan lopen buiten, maar dat werd geen succes :')

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:25

Solleke_Noah schreef:
We hebben trouwens wel geprobeerd aan een tuigje te gaan lopen buiten, maar dat werd geen succes :')

Herkenbaar :')

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:32

Liezel1 schreef:
Ik meld me!
Heb ze om verschillende redenen binnen:
1. Afspraak met fokkers
2. Een ander hoeft niet in de stront van mijn katten te graaien in de tuin
3. Ik wil ze liever niet van de weg af schrapen als ze aangereden zijn
4. Er zit een redelijke kans in dat ik ze kwijtraak... mensen willen maat al te graag een raskat voor nop!

Punt 2 en 3 zijn ook mijn redenen om mijn katten binnen te houden.
Ik heb voor mijn katten gekozen. Mijn buren niet, dus die hoeven er geen last van te hebben.

Ik heb wel speciaal voor mijn katten een stukje tuin afgezet en daar mogen ze dan met mooi weer buiten spelen als we er zelf bij zijn.

Ik heb mijn katten van kitten af aan. En ze zijn niet anders gewend.

Ze hebben 3 verdiepingen, 6 kattenkrabpalen in verschillende maten. Dus genoeg ruimte, ren en klim gelegenheden. (ze houden er van om mijn open boventrap vanaf de onderkant te beklimmen. :+)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:39

Wij hebben 2 binnenkatten.
Ook afdankertjes...

Eentje hebben we op ongeveer 10 weken oud gevonden in de bosjes. Vol met vlooien en plekjes. Samen met een nest genootje.
Dierenambulance heeft alleen dr maatje meegenomen want onze Abby (zo noemt ze nu) was te wild en niks mee te beginnen.
En de ander is een jaar of 6. Weggelopen bij vorige eigenaren (die wilde m niet terug)

De oude kat is wel altijd een buiten kat geweest.
Maar ik wil ze absoluut niet kwijt.
Dan dr bij worden hier op t platte land regelmatig katten geschoten ivm overlast.

Daar naast wil ik ze inderdaad ook niet van de straat plukken.

En hij doet totaal geen moeite om naar buiten te glippen dus volgens mij Vind hij het echt niet erg.

Ze vermaken mekaar prima :)

Afbeelding

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:43

Wij hebben ze binnen. woon in een flat. We hebben ze hier vanaf 6 weken (flessenkittens vanaf dat ze 2 weken zijn, vanaf moment dat ze zelfstandig waren hebben we ze opgehaald).

Op dit moment zijn het volledige binnenkatten. We hebben een grote krabpaal en veel speelgoed.
Wel gaan we ons balkon katproof maken zodat ze daar lekker op kunnen :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:44

Hier drie(voorheen vier) bewuste binnenkatten. Twee hebben we van jongs af aan, eentje is aan komen lopen.

Wij wonen aan een grote drukke weg waar we vroeger heel wat platte katten van de weg hebben moeten halen, en daar hebben wij geen zin in.

Katten vinden het prima, hebben geen behoefte om naar buiten te gaan en kunnen overal in huis komen :)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:45

Ik heb ook zo'n binnenkat. Mijn katten komen alleen aan hun tuigje buiten of in hun speciaal daarvoor gebouwde ren. Binnen een grote klimkrabpaal en heel veel speeltjes... Het zijn raskatten en onwijs sociale katten en we zitten er niet op te wachten dat ze gestolen worden. Daar zijn ze veel te duur voor! Tevens zit ik er ook niet op te wachten als andermans katten bij mij door de tuin lopen waarom zou ik mijn eigen katten dan wel door iemand anders zijn tuin laten lopen?

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:51

Hier ook een binnenkat. Siameesje, lief beestje. Okay, ze komt wel buiten in de tuin, maar alleen als ik daar ook ben, en dan blijft ze ook netjes bij mij (tis meer een hond dan een kat :P )

Een tijdje mocht ze ook gewoon op haarzelf naar buiten, maar dat was geen succes. Een siamees is een ranke en vocale kat die aandacht zoek; dat werd dus door de buurt geinterpreteerd als "een arme kitten die honger heeft". Helaas schrokt siameesje alles naar binnen, en vind ze het ook prima om eens bij iemand anders binnen te zitten.

Maar ja, komt ze weer terug, en liggen de whiskas brokjes hier over de vloer; werd ze zo beroerd van op een gegeven moment dat ik haar toch maar binnen hou wanneer ik er niet ben. :(

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:05

Ik heb ook twee binnenkatten. Onder andere om redenen die al zijn genoemd! Ik wil anderen niet met mijn huisdieren lastigvallen en geen platte kat op de drukke wegen om mijn huis.

Daarnaast wil ik de lokale fauna niet onnodig tot last zijn, en ik woon in een flat. Dus er is geen tuin en in/uit huis gaan is vrijwel onmogelijk. Er hebben 2 gezinnen hier op de flat gewoond die hun kat naar buiten lieten, die kwamen allemaal binnen 2 weken niet meer thuis. Eentje werd doodgereden in een sloot gevonden. Nou mij niet gezien :n

We hebben wel bewust Britse kortharen genomen omdat het vaak luie beestjes zijn. Ik heb ook niet het gevoel dat ik het naar buiten gaan moet compenseren met iets anders.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:23

Die van mij mag, maar gaat vaak niet. Als zij naar buiten gaat is het in de achtertuin of op de schuur. Zij gaat nooit ver :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:31

Hier ook bewust binnenkatten. 1 Brits Korthaar, die mag niet naar buiten omdat ze niet gesteriliseerd is, een luxe uiterlijk heeft (kans op meegenomen worden) en gewoonweg niet intelligent genoeg is om te overleven als zij 3 uurtjes naar buiten zou gaan :')

Onze blauwe rus hebben we buiten gehad, die werd door andere katten buiten en de stress die hij hiervan oppikte enorm agressief, viel onze Brit aan en krijste de hele dag en nacht als hij niet gelijk naar buiten mocht wanneer hij dat eiste. Nu weer binnen, en we hebben een blije, vrolijke kat die graag knuffelt en met de Brit speelt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:42

Fortitude schreef:
Solleke_Noah schreef:

Herkenbaar :')

Hier net zo.
Bovendien is het geen gezicht :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:50

Een binnenkat omdat het anders gestolen wordt en het is ook niet veilig buiten voor een Ragdoll, ziet bijna nergens het gevaar in.

En omdat van mij anderen er geen last van hoeven te hebben.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:01

Ik heb ook 2 binnenkatten, die veilig in een afgezette tuin mogen Buiten spelen.

Felix heb ik al vanaf 7 weken oud, Brechtje is een asielkat, die we 2,5 jaar geleden geadopteerd hebben.
Felix nam ik als kitten zijnde aan een tuigje vaker mee naar Buiten. Dit vond hij prachtig, Maar op een gegeven moment sprong meneer telkens richting langs rijdende auto's. Dus besloten we hem bij mijn moeder thuis in een afgesloten tuin te houden.

Inmiddels is hij al uitgebreid van 4 x 4 meter tuin, naar een 10 x 15 meter tuin in Duitsland.
Waar veel planten en klim objecten staan waarin beide naar hartelust kunnen klimmen, rennen en spelen. (VEILIG)

Ik heb nog een grote weide van 1720 m2 in totaal, in het veld. Er ligt wel een redelijke doorgangsweg vlak naast ons. In principe zouden ze hier los kunnen, Maar... Toen wij Brechtje uit het Asiel haalden, kregen we haar mee met een "verkoudheidje" en antibiotica. Ben toen binnen 2 weken alweer terug geweest bij de Asiel dierenarts, omdat het niet beter werd. Weer tabletjes en zalf mee. Uiteindelijk is ze opgeknapt, Maar kreeg regelmatig toch weer een terugval met, waterige oogjes, niezen, vreemd hoesten. Weer naar dierenarts, weer "verkoudheidje". Toen ineens Felix dezelfde vreemde Symptomen kreeg, Maar 2x zo erg als haar.. Dus naar mijn eigen dierenarts.. En ja hoor... Niesziekte..
Ik kende ziekte wel, Maar nooit mee te maken gehad. Dus beide katten hebben niesziekte.

En dat is de voornaamste reden dat beide lekker veilig achterom mogen spelen, omdat het gewoon zeer besmettelijk is, en ik geen andere katten wil besmetten.
Nu geef ik beide sinds een jaartje standaard Euchinaforce druppels door hun natvoer, en merk dat ze afgelopen jaar een betere weerstand hebben gehad en de Symptomen niet meer zo hebben doorgezet. Hier en daar wat niezen of vochtige oogjes, Maar gelukkig geen antibiotica meer nodig gehad. (En dat was voorheen voor beide makkelijk 3x per jaar..) Dus doe mij Maar 2x per jaar een flesje Euchinaforce van 8,50!

Hier foto's van mijn 2 knapperds:
(Rood x Witte kater: Felix , Lapjes: Brechtje)

Afbeelding

Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:14

Ragdollcat schreef:
Een binnenkat omdat het anders gestolen wordt en het is ook niet veilig buiten voor een Ragdoll, ziet bijna nergens het gevaar in.

Herkenbaar :') mijn ragdoll is ook niet altijd even snugger haha

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:16

Ik heb zo gezegt ook een binnenkat,gekocht als kitten Maincoon (zonder stamboom),maar duidelijk een kruising ervan...
Hij is inmiddels 11jr en gaat bij mij achter het huis (woon in een rijtjeshuis) maar eigenlijk alleen omdat ik ook buiten en kattebak heb,hij wil eigenlijk na 5min alweer naar binnen. Hij roept je meteen :D
Toen hij 'n jaar of 5 was is hij eens achter het huis vandaan geweest,5dg was hij weg kon m nergens vinden overal fisches opgehangen,tot, een buurman zei,volgens mij zit hij aan de overkant vd weg.Onder een auto verscholen.
(Hij hoefde maar over te steken en 3 huizen verder was hij thuis) hij is castraat,hij had zo'n schrik vd buurtkater dat hij niet naar huis durfde. Ben op m'n knieen gaan zitten heb m te pakken gekregen,nou hij zou me bijna gewurgt hebben zoooo blij en bang was hij.
Sindsdien is hij nooit meer de schuting over gegaan...Gelukkig
Dus hier ook fijn een binnenkat!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door vivana op 05-04-15 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:18

Mossel schreef:
Ragdollcat schreef:

Hahaha, ik heb het niet eens uitgeprobeerd, mij te link!
Heb me tevoren goed ingelezen over dit ras, maar ik merk ook zelf wel dat ie af en toe niet altijd even snugger is hahaha.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:21

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:21

Onze kat word dit jaar 3 en hebben we al sinds hij 2 weken oud is.
Met de hand en door de hond opgevoed.

Onze kat was een buitenkat, maar afgelopen zomer heeft hij vlooienspul van de honden binnen gehad en dat heeft wel geestelijke schade aan over gehouden (hij valt z'n eigen lichaam soms aan).

Hij vermaakt zich zelf door met de honden te spelen of met onze zoon :D
Heeft onbeperkt eten en drinken staan. :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:27

Ragdollcat schreef:
Mossel schreef:

Hahaha, ik heb het niet eens uitgeprobeerd, mij te link!
Heb me tevoren goed ingelezen over dit ras, maar ik merk ook zelf wel dat ie af en toe niet altijd even snugger is hahaha.

Ik heb het ook niet uitgeprobeerd hoor :') maar ze is wel eens de galerij opgerend en toen wist ze niet meer welke kant thuis was dus rende ze bij m'n buurvrouw naar binnen :')

Flynneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:33

Ik heb ook een binnenkat : Jess, Britse Korthaar poes. Ze vind het helemaal prima binnen, heeft 2 mega krabpalen en massa's speelgoed. Maar ze is vooral zot op "de was"... Ze haalt steeds sokken uit de wasmand en sleurt die dan mee naar haar favoriete plaatsjes. :-)