Poes voorlopig maar binnen houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Poes voorlopig maar binnen houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:39

Nou mooi! Hopelijk is dit genoeg :j

Ooo zo'n ding, ja hoe heet dat :')

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:40

Ik kan goed begrijpen dat die buurvrouw er last van heeft.

Zelf heb ik een groep van 8 katten, ik heb een ren aan mijn huis en ik heb de rest van mijn tuin ook met gaas afgezet, het gaas steekt dan schuin naar binnen toe.
Ik wil katten hebben en vind niet dat een ander last moet hebben van mijn dieren!
De buurvrouw naast me heeft een vijver met goudvissen en daar naast zit een duivenmelker, en die zullen ook zeker niet blij zijn als mijn groep buiten de tuin zou komen.
Ook kunnen andere katten niet in mijn tuin. Maar ik heb dus wel last van katten van andere hier in de buurt, er zijn 2 katten die met regelmaat langs mijn huislopen en soms zelfs zo brutaal zijn dat ze in het raamkozijn gaan zitten, waar door ik dus nu problemen heb met mijn groep, want is er dus een van mijn katten daar door beginnen met sproeien in huis, om zijn terrein af te zetten voor een kat van een ander.

Met andere woorden, ik heb dus ook zoiets van als jij er voor kiest een kat te nemen moet je er ook voor zorgen dat een ander er geen last van heeft.
Een ren is dan een optie, of je tuin/ balkon zo afzetten dat ze er niet weg kunnen zou ook een optie kunnen zijn. Maar ik heb ook al verhalen gehoord dat stroomdraad niet alle katten binnen houd.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:43

Toch wil ik er even mijn complimenten voor geven dat je zo hard op zoek bent naar een goede oplossing.
De ladder lijkt me een goed idee, ik ben benieuwd of het werkt en zo het probleem opgelost kan worden. :)

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:44

Maar nu doen jullie alsof TS er niets aan doet, als dat zo zou zijn had ze dit topic toch niet geopend? :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:48

Ik vind het een mooi laddertje! :j Misschien nog een paar leuke plantjes erbij om het goed te maken?
(Ik kan alleen niet inschatten in hoeverre dit door inbrekers misbruikt zou kunnen worden en dus het effect van die punten teniet zou doen?)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 10:49

Vuurneon: op internet heet het: klim beveiliging :') maar dat vind ik niet echt een duidelijke benaming haha.

meniekske: ik ontken ook niet dat ik er voor moet zorgen dat niemand last heeft van mijn dieren. Sterker nog: toen we hier kwamen wonen heb ik bij alle buren aangebeld om te vragen of ze het een probleem vinden als mijn kat in hun tuin komt. Nogmaals: het probleem is niet dat de poes in de tuin komt, het probleem is dat de poes er niet meer uit komt.
En ik zeg ook niet dat ik niet begrijp dat de buurvrouw er last van heeft, dat begrijp ik heel goed! Zo een schreeuwend diertje in je tuin en dan ook nog op je vrije dag, ik snap wel dat ze dat vervelend vind.. :) Daarom zoeken we ook (samen) naar een oplossing. Maar ik dacht dat meer mensen samen meer weten, vandaar dat ik het hier ook even voorleg. :)

PureSG: dankjewel. Ik ben iemand die zich (soms te) veel inleeft in een ander en ik vind het dan ook oprecht heel naar dat er iemand last heeft van ons dier. Want dat is natuurlijk niet de bedoeling!

cavallo_uomo: ik heb dit topic inderdaad geopend in de hoop op nog meer tips waar ik zelf nog niet aan had gedacht (of de buurvrouw, want zij denkt ook mee!). :j

Shadow0: de ladder komt er alleen te staan als poes buiten is en die kant op gaat (hebben we vaak vrij snel door want ze laat meestal elk kwartier haar snoetje wel even zien. plus dat ze heel hard miauwt als ze daar vast zit, dus dan kunnen we snel met de ladder naar buiten :D ) we hebben geen luikje dus ze kan alleen naar buiten als wij thuis zijn. Maar als de ladder permanent geplaatst zou worden zouden plantjes inderdaad een goede tip zijn, dankjewel voor het meedenken! :)

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:54

@ TS, ik bedoelde het ook zeker niet als aanval hoor.
Ik hoop dat jullie tot een oplossing kunnen komen.
Vandaar dat ik ook aangaf van de optie voor een ren of je buitenplaats afzetten. Zelf zit er hier gaas op de schutting die schuin naar binnen zit zeg maar, ook dat heb ik met mijn buurvrouw overlegt, en zij was daar ook heel erg blij mee.
Ik hoop echt dat jullie een oplossing vinden.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 10:55

meniekske: oh sorry, dan interpreteerde ik je berichtje verkeerd. :) (soms zo lastig, vanaf je beeldscherm). Ik hoop ook dat we een oplossing vinden. Eigenlijk hoop ik gewoon dat de ladder werkt. We gaan nu even kijken of ze er op wil (gewoon in de tuin bv op de schutting).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:07

Haha, ik zie een markt voor een app die reageert op het halsbandje van de kat, die jou een seintje geeft als je de ladder naar beneden moet doen :P

Maar het is nog wel wat omslachtig. Ik vraag me af of er niet een permanentere oplossing mogelijk is in de tuin van de buurvrouw, die meteen wel echt kunstig en mooi is? Dus een combinatie van een trappetje met hangplanten bv? Ik denk dan aan iets in de rechterhoek, dus in de hoek tegen het huis aan en niet op de plek van het dak met de dievenklauwen. (Of het nou de officiele naam is of niet, het is mij wel duidelijk wat je bedoelt :) )

Meer inspiratie, omdat alles tenslotte op internet te vinden is: http://catladderhalloffame.blogspot.nl/
En ik vind deze ook wel mooi: http://catladder.net/wp-content/uploads ... 6/sdfs.jpg
Dat is iets dat volgens mij goed weg te werken is in een tuin.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 11:11

Mooie plaatjes zeg Shadow0!
Permanent zou het mooiste zijn natuurlijk, maar ik ben al heel blij als dit zo goed gaat. Haha, die app ja :P Zodra ze meer dan een meter daalt gaat het alarm af!

We hebben net even geoefend met de ladder, zal even wat foto's plaatsen :D (mevrouw doet het natuurlijk wel weer op haar eigen manier..)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:13

Oh, wat leuk, al die ladders!

Vind die van je vriend ook mooi, maar zou die niet te steil zijn?
Straks klapt ze achterover...
Laatst bijgewerkt door Shirley op 05-04-15 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 11:14

Oefenen met een speeltje en snoepjes. Van het schuurtje naar ons dak is minder steil. Maar als ze dit kan kan ze het strakjes als het nodig is ook vast wel.

Via de achterkant is makkelijker..?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 11:14

Shirley schreef:
Oh, wat leuk, al die ladders!

Vind die van je vriend ook mooi, maar zou die niet te steil zijn?
Straks klapt ze achterover...

Aan het uiteinde zit een plank die er haaks is op gemaakt zodat de ladder blijft staan en niet kan kantelen (links rechts) en dus achterover ook niet. :)
Laatst bijgewerkt door Frummels op 05-04-15 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:23

Zo te zien heeft ze het al helemaal door, handige meid!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:24

Toen ik je openingspost las was het 1e wat ik dacht kippentrapje maken. Maar zie dat jullie zelf tot een soortgelijke oplossing zijn gekomen. Leuk die foto's.
Vind de aanvulling van shadow0 om er een leuke decoratie trap van te maken in overleg met de buurvrouw ook een goede.
Mijn complimenten ts over hoe je het aanpakt en dat je er zoveel energie insteekt om het zowel voor de kat als voor de buren aangenaam te houden.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 11:26

Ja met snoepjes en een touwtje leert ze snel. ;)

Maar tips zijn nog steeds welkom mocht dit geen goede oplossing blijken! :)
Vind al die leuke trapjes van Shadow0 een mooie inspiratiebron :j

knuffeldier: dankjewel, ik vind het gewoon naar als iemand last heeft van mijn dieren. Ik ben daar verantwoordelijk voor dus ik vind dat ik dat moet oplossen. Zeker omdat ik het in dit geval geheel terecht vind dat zij er last van heeft! Het is inderdaad een soort kippentrapje geworden. Ik vind inderdaad de links van Shadow0 een leuke inspiratiebron en ik ga het zeker met de buurvrouw overleggen tzt. :j

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:32

voor onze kat hebben we de catfence van petsafe, werkt perfect

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:45

Ik zou eerst even kijken of dit ook werkt als ze in de tuin van de buurvrouw is. Evt. zou dat ding er dan imo best permanent kunnen blijven staan als je dat ding schildert in een kleurtje naar de wens van buuf. Een schutkleur oid. Dan kan het nog best leuk staan ook!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:01

Hey Frummels,
Zit je op facebook? Daar is een groep waarin allemaal verschillende opties worden getoond hoe je je tuin af kunt zetten, en ren kunt maken etc. etc.
https://www.facebook.com/groups/415716975249374/ De groep heet: afgeschermde tuin voor je katten en inrichting ervan.
Zelf hebben wij onze tuin met kattennet afgezet dat vanaf de schutting naar binnen wijst. Onze katten kunnen er niet uit en vreemde katten komen er niet in.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:23

Slimme dame! Goed opgelost zo, hoop dat het voor de buuf ook goed gaat werken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 15:59

friendly: als dit concept werkt willen we eventueel met de buurvrouw overleggen of het, als we een mooie maken en bekleden met plantjes (klimop o.i.d.), misschien op het dakje van haar schuur mag blijven staan. Als het mooi gemaakt is met plantjes er om heen e.d. dan vindt ze het zelf misschien ook minder storend. :)

Emma: ik zit op Facebook inderdaad. Heel erg bedankt voor de tip, daar zal ik eens een kijkje nemen! Het zou wel een grote onderneming zijn omdat er dan aan alle drie de kanten een nieuwe schutting moet komen, nu kan ze er namelijk onderdoor omdat de schuttingen in een soort betonnen plantenbak staan. Dus hopelijk werkt het zo met de ladder! Scheelt weer veel verbouwen enzo. (het is ook een huurwoning en dan moeten we weer toestemming vragen etc.) Maar ik ga zeker even kijken, want misschien als we onze tuin leuk inrichten voor haar, dat ze dan minder snel het dakje af gaat naar de buurvrouw. :)

Dimple: ja ze snapte het vrij snel! :) Hoop inderdaad vooral voor de buurvrouw dat het werkt!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:18

Het is alleen al grappig om naar alle verschillende ideeën te kijken, vind ik dan. Er is ook nog een pagina voor binnenshuis.
Ik snap wel dat je voor een huurhuis heel goed kijkt wat wel en niet haalbaar is, meer dan bij een koopwoning. De ladder vind ik wel leuk bedacht.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 12:56

Ja dat lijkt me ook super leuk inderdaad :j doe je zelf misschien ook weer ideetjes op.
En het is inderdaad goed kijken en afwegen wat mogelijk is en wat de moeite waard is. We willen uiteindelijk wel gaan kopen, dus om nu honderden euro's uit te geven aan nieuwe schuttingen e.d. is misschien niet zo handig. :D