Het grote volière topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:33

Goed :D

Vanmiddag nestblokken er in gedaan. En er zijn al 3 koppels zebravinken druk met nest bouwen.

Alleen dit vind ik iets minder. Bouwen een nest op de takken. Heb al keer verwijderd. Maar ze bouwen gewoon opnieuw op.

Afbeelding

En kwartels zijn ook druk bezig.

Afbeelding

En diamantduiven zag ik net met nest materiaal vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:34

Hierop word sowieso gebroed

Afbeelding

Afbeelding

Deze zijn zomaar gelegd. Zie hier ook geen vogels op broeden.

Afbeelding

Afbeelding

En helaas een kapot eitje

Afbeelding

Het zijn nog jonge vogels. Dus sommige moeten nog veel oefenen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Het grote volière topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:49

Hier gaat het ook prima!
Vier babies, met nog twee popjes op eieren.

Afbeelding

De donsjes op volgorde:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:51

Ik zag het in je topic. Ze zijn zo leuk <3

Vind het bijna jammer dat je zo ver weg woont. Anders wist ik het wel! Wil graag in de toekomst valkjes!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:52

Momenteel zijn ze trouwens met de vloer voor de nieuwe voliere bezig :D

love_western zeker doen! Ze zijn zo leuk <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:06

Cayenne schreef:
Momenteel zijn ze trouwens met de vloer voor de nieuwe voliere bezig :D

love_western zeker doen! Ze zijn zo leuk <3

Ah leuk :D

Ja ga ik ook zeker doen. Hebben nog een grote binnenvoliere staan. Dus dit jaar eens rustig rond kijken voor een koppeltje.

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:31

Leuk topic!

Ik heb een buitenvolière met nu 9 zebravinken. Het eerste jong is net uitgevlogen, en er zijn nog twee koppels aan het broedden.

Verder heb ik nog 3 kwartels waarvan de twee vrouwtjes elke dag een ei leggen, maar niet gaan broedden.

En nog een koppeltje kanaries en diamantduifjes maar deze twee zijn (nog) niet bezig met een nestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:35

Gub schreef:
Leuk topic!

Ik heb een buitenvolière met nu 9 zebravinken. Het eerste jong is net uitgevlogen, en er zijn nog twee koppels aan het broedden.

Verder heb ik nog 3 kwartels waarvan de twee vrouwtjes elke dag een ei leggen, maar niet gaan broedden.

En nog een koppeltje kanaries en diamantduifjes maar deze twee zijn (nog) niet bezig met een nestje.

Dat vraagt om foto's!

Kwartels hadden hier wel een nestje gemaakt. Maar doen verder niks. Maar het zijn ook nog jongen van eind vorig jaar. Dus verwacht er niet zoveel veel van.

Diamantduiven vliegen wel met nest materiaal rond. Maar geen idee wat ze er mee aan moeten :') Maar ook dit zijn nog jonge vogels.

En ook zebravinken zijn bijna allemaal jongen van vorig jaar. 5 stuks zijn rond een jaar.

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:02

wat is het stil in het topic...

Ik heb ook voliere's....
heb momenteel 13 kanaries... 2 Japanse meeuwtjes en een koppel forpussen en 4 Japanse kwartels.

het zijn 7 vrouwtjes kanaries en 6 mannetjes
al deze popjes zitten op een nest te broeden...
de eerste jongen zijn al uitgevlogen en zitten inmiddels apart van de groep.
deze jongen worden bij een mannetje ingeplaatst en worden gesorteerd, en einde broedseizoen verkocht.

de forpussen hebben nu 6 jongen...
deze vliegen bijna uit het blok :)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:24

Mijn kwartels hadden twee mooie bonte jongen, helaas zijn ze nu dood en aangevreten. Heb zelf het gevoel dat dit door de muizen is gedaan, baal er zo ontzettend van want het was vsn mijn hennetje die zelf uit een broedmachine komt.
Verder zijn er nu zo'n 12 kanaries uitgevlogen en een aantal zebravinken. Mijn glosterkanarie jongen zijn er nu ook uit, helaas geen mooie kuifjes voor hun.

Wat een schatjes Chayenne !!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:31

Mag ik me ook melden?
Volliere buiten van 3x0.7x2 (lxbxh) met op het moment 6 parkieten,twee mannetjes vier vrouwtjes. Helaas is twee weken geleden het derde mannetje overleden :(
Twee vrouwtjes hebben wel eitjes! 3 en 2 op het moment. 1 vrouwtje is al ervaren, andere is van vorig jaar maart en dus haar eerste jaar, hoop dat het goed gaat :=

Verder heb ik apart ook nog een koppel forpussen en fischeri's die op het moment op 7 eieren zitten, over een paar dagen zou de eerste moeten uitkomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:28

Heb vandaag in totaal 19 eitjes geteld. Maar aangezien het allemaal onervaren vogels zijn, verwacht ik weinig jongen. Zijn ook maar enkele koppels die echt broeden.

En sommige maken er hele bouw werken van.
Afbeelding

Ook de kwartels hebben 2 eieren gelegd. Maar ook dit zijn jonge vogels. Dus verwacht er weinig van.

Afbeelding

Zebravinken eitjes:
Afbeelding

Afbeelding

En eitjes van diamand duifjes. En er lijkt iets te ontwikkelen in de eitjes. Dus ben benieuwd :D
Afbeelding

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 09:10

ik meld me ook met een grote kooi met 2 kanarie's :o

de kanarie's zijn aan het paren, dus willen wij nest materiaal gaan halen etc. maar wat voor broedkastje moeten ze hebben ? en wat voor nestmateriaal ? kokos ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:20

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:23

Hier ook weer even een update van de valkparkieten :)

Mijn vier jonge vogels uit het eerste nest zijn inmiddels uitgevlogen. De twee oudsten zitten nu binnen om zelfstandig te worden. De ouders hebben inmiddels 6 (!) nieuwe eitjes (waaronder 1 pleegeitje). Twee van deze eitjes gaan naar een andere kweker verhuizen omdat ik 6 jonge vogels teveel vind voor de ouders.
Koppel 2 heeft momenteel 2 pleegjongen
Koppel 3 heeft 3 jongen
koppel 4 heeft het eerste eitje.
Koppel 5 is uit logeren geweest en komt volgende week terug.

Drukte hier dus :D Dan nog een jong koppel dat elkaar wel helemaal gevonden heeft, maar dit jaar geen nest zal proberen.

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:40

Hoi allemaal!

Ik ben na een tijdje nadenken op het idee gekomen om ook vogeltjes te gaan houden! Eigenlijk kwam dit door mijn opa, hij had vroeger erg veel kanaries, maar helaas zijn deze (op 1 na) opgegeten. Omdat hij het toch erg zielig vond, maar 1 kanarie, heeft hij (na een aantal jaar) 2 nieuwe koppeltjes gekocht! En wat zijn ze mooi! <3 Ik vond het zo leuk om te zien, en opa was ook erg enthousiast (hij heeft meteen broedkastjes opgehangen.... *\o/* )

Ik wil dus ook erg graag beginnen met het houden en hobbymatig kweken van vogeltjes. Geen idee nog welke, dus daarom ben ik hier. Wat zijn leuke vogeltjes om te kweken? Ik wil ze graag buiten houden. Ik moet dus ook nog een buitenvolière gaan maken, en heb er geen verstand van... ook hier zou ik graag wat tips voor krijgen. Zelf bouwen, laten bouwen.... Heb niet erg veel geld (ben namelijk maar 15) dus het zelf bouwen is denk ik wel goedkoper.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het kiezen van vogeltjes en volière!

Groetjes! *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:43

Wij bouwen alles zelf. Zelf ben ik helemaal gek van zebravinken en kwartels.

Eerste 2 pluisjes zijn een feit.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:59

Wat klein! Hoe lang duurt het voor zebravinken om uit te vliegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:02

Spruitjee schreef:
Wat klein! Hoe lang duurt het voor zebravinken om uit te vliegen?

Na 2 a 3 weken. En rond de 5 weken zijn ze meestal zelfstandig.

Zondagavond waren het nog eitjes. Kan mij nu al niet meer voorstellen dat dat ooit heeft gepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:45

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:02

Ze groeien inderdaad verbazingwekkend snel! Is het ook een speciale kleurslag zebravinken of zijn het de 'normalen'? Wat zijn ze toch mooi van lelijkheid :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:09

Spruitjee schreef:
Ze groeien inderdaad verbazingwekkend snel! Is het ook een speciale kleurslag zebravinken of zijn het de 'normalen'? Wat zijn ze toch mooi van lelijkheid :D

Geloof dat dit koppeltje wildkleur zijn.

Wil mijzelf wel weer verdiepen in de speciale kleurslagen. Maar wat nu in de voliere zit is, is eigenlijk een bijgeraapt zooitje qua kleuren.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:04

Heel herkenbaar. Hier zit ook van alles en nog wat, hoewel de meeste vogels wel split witmasker of bont zijn :P Ik ben wel redelijk aan het selecteren momenteel.

En het zijn net konijnen! Momenteel 6 koppels met eitjes/donsjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:41

Het zijn inderdaad net konijnen. Maar meeste zijn allemaal jonge vogels. Leggen wel eieren. Maar broeden doen ze weer niet. Of maar half.

De jongen zijn wel van een ervaren vrouwtje. Worden goed gevoed en zijn lekker beweeglijk.

We willen volgend jaar de voliere wel in 2 opsplitsen, als buitenvolière klaar is. Willen ook kweken met gouldamadines. Maar zebravinken staan er om bekend dat ze zo over een ander nest heen bouwen en niet rekening houden dat er jongen of eieren liggen. En gouldjes zijn ons daar iets te prijzig voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:34

Een koppel heeft nu 3 jongen en ander 1 jong en helaas 1 overleden en 1 eitje moet nog uitkomen.

Mijn vader heeft echte bouwvakkershanden en kwam net uit het werk :')
Afbeelding

Jong van net een dag oud en eitje die nog moet uitkomen.
Afbeelding