TS ik vind het een superidee om een opvangkonijntje te regelen. Zo heeft jouw konijn nog fijn gezelschap en achteraf zit je niet in een vicieuze cirkel van weer een konijn alleen. Hoop dat je een leuke match vindt
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cas123 schreef:haan schreef:Lekkere reactie van je Cas123 dank voor je aanvulling, daar heb ik wat aan
Waarheid is hard ts. Maar jij zegt dat je geen konijnen meer wilt na deze. Dan laat je je konijn toch niet alleen zitten. Zoek een maatje of anders een ander huisje. Beetje flauw van je. Je kan ze gewoon koppelen bij een opvang. Maar goed jij staat er niet voor open om zo iets te horen prima hoor.
Geen enkele toegevoegde waarde deze reactie.
mirim schreef:Natuurlijk willen alle dierenliefhebbers het beste voor hun dieren, maar houd nu eens op jet elkaar veroordelen om keuzes die gemaakt worden!!
Hoeveel van de mensen hier die zo voor het houden van maatjes bij elkaar zijn laten hun alleenstaande vader , moeder, opa of oma wegteren in een verzorgingstehuis zonder er (vaak) naar om te kijken.
Misschien niet helemaal relevant, maar ik moest het even kwijt![]()
Konijnen zijn misschien gelukkiger met een maatje, maar ook zonder maatje met veel aandacht , veel ruimte en op tijd eten en drinken kunnen ze een fijn leven hebben.
Als een eigenaar besluit dat het konijn wat ze hebben het laatste konijn is is dat hun besluit.
Ooit blijft een konijn alleen...ook maatjes gaan eens dood. Wie weet heeft het konijn veel meer stress van het overlijden van een maatje dan het alleen zijn.

Zij zit ook op bokt. SecretLin
mirim schreef:Natuurlijk willen alle dierenliefhebbers het beste voor hun dieren, maar houd nu eens op jet elkaar veroordelen om keuzes die gemaakt worden!!
Hoeveel van de mensen hier die zo voor het houden van maatjes bij elkaar zijn laten hun alleenstaande vader , moeder, opa of oma wegteren in een verzorgingstehuis zonder er (vaak) naar om te kijken.
Misschien niet helemaal relevant, maar ik moest het even kwijt![]()
Konijnen zijn misschien gelukkiger met een maatje, maar ook zonder maatje met veel aandacht , veel ruimte en op tijd eten en drinken kunnen ze een fijn leven hebben.
Als een eigenaar besluit dat het konijn wat ze hebben het laatste konijn is is dat hun besluit.
Ooit blijft een konijn alleen...ook maatjes gaan eens dood. Wie weet heeft het konijn veel meer stress van het overlijden van een maatje dan het alleen zijn.
callum schreef:Zo jammer dat mensen niet de moeite nemen om goed te lezen maar overal wel de moraalridder gaan lopen uithangen. Bah.
) komt er morgen een nieuw geleend-uit de-opvang-maatje.