konijn eet bijna geen biks

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 19:34

Ik ga morge kijken voor een knuffel voor hem.
Klopt dat ik me goed heb ingelezen en goed over heb nagedacht! Een dier is van jou afhankelijk dus wil hem kunnen bieden wat hij nodig heeft!
Ik heb gekozen voor de rex omdat mijn ervaring ermee is dat ze lief, aanhankelijk en rustig zijn, en dat is deze kleine man ook hij is ook nog eens een rex met satijn dus een knappe man :D

Dat dit ras gevoelig is voor sore hocks wist ik niet heb ik ook geen ervaring mee, moet ik nog ergens rekening mee houden?
Ik heb voor hem een hok met een ren eraan onder de ren hebben we een houten plank gedaan zodat het weer niet zo in het hok trekt en hij niet op de koude stenen grond zit, moet dit anders?
Stro in de ren zie ik niet zo zitten met 1 windvlaag zit het overal behalve in de ren dan.

ik doe 2 x daags vieze plekken verwijderderen, een dun laagje zaagsel met flink daaroverheen stro. Dus daar kan hij niets van oplopen verwacht ik zo.

Eoweyn_x

Re: konijn eet bijna geen biks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:58

Even in de gaten houden of de ondergrond niet te hard is, en of ie dus geen kale hakjes krijgt. Ik zou het artikel even doorlezen :)

NMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:38

Shettepret schreef:
Kan me voorstellen dat dat niks is idd.
Hoop dat de Science Selective iets is. Heb nog geen nijn meegemaakt die het niet at.

Ik heb ook alleen maar goede resultaten met SS.Zelfs de meeste verwaardeloosde konijnen krijg ik weer snel in goede conditie met SS.De vachten glanzen en de keutels zien er altijd goed uit.Voor op groeiende konijnen is dit beter dan welk ander merk dan ook.Goedkope biks zou ik nooit willen voeren,zeker niet als het om maar 1-2 konijntjes gaat dan zijn de kosten toch goed te doen?

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 13:48

Het andere voer eet hij een stuk beter maar nu vanochtend zag ik 2 blindedarm keutels liggen in het hok en had meneer in zijn hooiruif geplast.
Ook was zijn neusje een beetje viezig. Toch kou gevat ? Hij staat nu binnen moet ik nog wat doen met het neusje en kan dat kwaad?
Verder heeft hij wel hooi en biks op en stuiterd gewoon in het rond als ik hem loslaat. :)

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:53

Ik heb niet alles gelezen maar waarom neem je er geen konijn bij dat al geholpen is? Bijvoorbeeld via de konijnen opvang.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 14:24

Ik twijfel een beetje over het geslacht nog :') maar als het een man is en ik zet er een geholpen vrouw bij vind ik het een beetje sneu als hij haar gaat ( stalken). Is het een vrouw heb je kans op bitch fight. Dus ik wil daar ook eerst zekerheid op hebben. Ook wil ik het liefst een rex erbij hebben. :j
Uk komt voor nu nietst tekort en krijgt zeker wel een maatje!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:14

Er zitten zat rexen in de opvang hoor :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:31

Dat klopt die zijn er wel hoor :-) Heb meegelezen en ben blij dat je nu van voer bent veranderd. Je moet wel oppassen met dat neusje hoor.. ook gehad en toen had mijn konijn 'het snot', 3 uur later dood. Was pas 1,5.. Dus bij twijfel gewoon naar DA!! :-) Veel plezier met je konijntjes..

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 18:05

Zijn neusje ziet er zo uit.

Afbeelding

Over deze (meneer) gaat het trouwens <3

Afbeelding

Afbeelding

Hij mag zo nu en dan los door het huis en dat vind hij prachtig de katten gaan voor hem aan de kant :')

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 19:01

Beetje balen...
Ik keek trouwens vanochtend (zijn )hooiruif na en zag dat ie die nu als toilet gebruikt >;) is natuurlijk niet de bedoeling! En zonde van het hooi. Deed hij trouwens niet eerder. bedenk me wel net dat ik gister heel zijn hok heb schoongemaakt misschien dat het daar wat mee heeft te maken ? Op zijn vaste plek lag niets vanochtend. :roll:

Iemand enig idee wat ik met zijn neusje moet en of het kwaad kan? Ik heb hem niet horen niesen.

Echt super trouwens dat jullie even meedenken! En zo ook met het biks probleem dat gelukkig nu is opgelost.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:15

bij het snot niezen ze ook niet. zijn de binnenkant van de voorpootjes geel?

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 19:53

Nee de onder kant van de pootjes wel maar dit is achter ook zo.

Geen ervaring met vieze neusjes bij konijnen dus vandaar dat ik het hier neerzet met foto zodat nijn goed behandeld kan worden en ik weet wat ik ermee moet doen en tijdig ingrijpen.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:10

Ik kan het niet goed zien op de foto, zijn de neusvleugels ook vies of alleen 'onder' de neus?

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 20:24

Ook een beetje op de neusvleugel tis ook maar een beetje niet zo veel.
Verder eet, drinkt, en is hij brutaal en levendig zat en rent springt in het rond :j

Ik wil best naar een da gaan maar hij oogt niet ziek of wat dan ook. En zit zo te zien verder goed in zijn vel glanst goed.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 07:12

Ja dat is het punt dat had ik ook. En toen ik ging twijfelen ging ik toch voorzichtig naar mn moeder van ''mam, er is iets met Pippi..''. En tja, toen na een half uur naar de DA en 1,5 uur later was ze dood. Dus vandaar dat ik een beetje twijfel, want ik zat ook zo van 'hmm, toont niet ernstig ofzo maar stiekem zat 3/4 van haar longen vol met het virus/bacterie.. Dus misschien even DA opbellen en vragen?
Zij kunnen je altijd wel raad geven volgens mij :j

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 18:43

Met nijn gaat alles super goed!

Hij huppelt de hele dag los in huis sjeest spring en maakt gekke sprongen en plast en poept op 1 plek, heb nu een kartonnen doos met opening gemaakt en houtkorrel erin gedaan in de hoop dat hij daar zijn behoefte in gaat doen. Mocht er iemand nog tips daarvoor hebben graag!.

Verder ga ik vandeweek een afspraak maken voor zijn enting en checkup.

Meneer denkt trouwens dat hij een hond is :')
Als je hem roept komt hij hard aanrennen spring op de bank eist aandacht op likt je handen af bedeld :j en vind het heerlijk als je hem over zijn neus aait.
Hij volgt je ook echt overal naar toe gaat super goed met de katten samen gelukkig

Biks eten gaat super trouwens !.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:16

Als hij al een plek heeft gevonden als toilet, moet je daar gewoon je gemaakte toilet neerzetten. Meestal pakken ze dezelfde plek namelijk. Als dat een lastige lokatie is, kan je het toilet langzaam stukje bij beetje verplaatsen.

Dat hondengedrag herken ik, had mijn rammetje ook toen hij nog alleen was. Behoefte aan sociaal contact en bij gebrek aan konijnen zoeken ze dan ons op. Heeel erg schattig en ik miste dat ook wel toen hij een vriendinnetje kreeg. Hij was daar natuurlijk gelukkiger mee en zocht mij veel minder op. Daarvoor lag hij bijv graag op de bank naast me en dat ga je wel missen! Maar je krijgt er dan wel een gelukkig stelletje voor terug en dat was me nog meer waard.