Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
[/quote]elenaMM77 schreef:Allereerst denk ik dat het mede de leeftijd is..
ze is gewoon nog niet uitgevuld..
ik weet ook niet of ze gesteriliseerd is of dat je haar hebt voor de fok.. maar sterilisatie zal zeker wat helpen als ze over een jaar nog onder gewicht zou zijn..
maar ik denk echt dat ze gewoon nog in moet vullen..
mijn parsson jack heeft de eerste twee winters met een gevoerd dekje gelopen, want daar was ook geen vet op te krijgen.. het derde jaar had ze ineens een gezond vetje op haar ribben rond de buik.
(ok, nu is ze bijna 13 en zou er wel iets af mogen, kilootje of anderhalf (heb een zeer grote parsson, dus haar gezonde gewicht is 11.5-12 en ze zit nu op 13))
klein scheutje olie over de brokken kan op zich geen kwaad.. is net een beetje extra calorieën en 'warmte'.. en is ook niet slecht voor de vacht.. persoonlijk nam ik zelf gewoon altijd zonnebloemolie, was prima
S_Horsmans schreef:Ik vind haar niet mager, wel dun maar niet té.
Wat je kan proberen is bij de dierenarts de ontlasting laten onderzoeken, er kan wat verkeerd zijn in de darmen waardoor ze het eten slechter verteerd en minder opneemt.
maar een kerngezonde hond.. maar toch ook de DA weet niet waarom ze niet aankomt, maar alles wat ze eet word eigenlijk omgezet in spieren.. of in ieder geval zo lijkt het... Bodybuilder hondje
(terwijl ik haar liever dikker zie
) anneliesdj schreef:saphyra schreef:Ik mis even het stukje zinnige dagbesteding voor de hond. Krijgt ze ook mentale uitdaging?
We gaan natuurlijk een keer of 4 per week naar het bos. Ook doe ik met haar gehoorzaamheidstraining.. Ook gaat ze mee naar de paarden.. Dus is mijn ogen heeft ze genoeg of zelf teveel beweging, waardoor ik haar niet dikker krijg.
LhinnOlijf schreef:Heb geduld, jouw hond is nog volop in de groei. Geef het uitzwaren incl de vetjes de tijd om te groeien. Vraag eens aan je Fokker hoe de moeder en/ of vader was qua figuur rond deze leeftijd.
Wat betreft dikmakers, stap over op cavom. of geef als tussendoortje een keertje smuldier (in de supermarkt te vinden in de vriezer, bakjes van 400gram). Wat geef je nu aan tussendoortjes en ander lekkers aan je hond? Misschien kan je daar je dikmaker in vinden.
saphyra schreef:Ik ga 1x in de week naar de cursus nu gehoorzaamheidscursus 1.. daarna wil ik ook 2 gaan doen, puppycursus heb ik niet gedaan,, De training blijf ik gedurende de week wel herhalen en oefenen. Ik vind het heel belangrijk als je een grote/sterke hond hebt, dat deze goed afgericht moet zijn. Voor mij maar ook voor de hond zelf en de kwaliteit van leven.
saphyra schreef:LhinnOlijf schreef:Heb geduld, jouw hond is nog volop in de groei. Geef het uitzwaren incl de vetjes de tijd om te groeien. Vraag eens aan je Fokker hoe de moeder en/ of vader was qua figuur rond deze leeftijd.
Wat betreft dikmakers, stap over op cavom. of geef als tussendoortje een keertje smuldier (in de supermarkt te vinden in de vriezer, bakjes van 400gram). Wat geef je nu aan tussendoortjes en ander lekkers aan je hond? Misschien kan je daar je dikmaker in vinden.
Bedankt voor de tips.. Tussendoor krijgt ze nu gewoon koekjes met merg ofzoiets.. gewoon van onze lokale dierenwinkel.. Afentoe krijgt ze een varkensoor of een botje.. Voor buiten heeft ze een hele grote schenk/bot.. waar echt vlees aan heeft gezeten..