Kweken met Chinese Dwergkwartels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RashjaShanti

Re: Kweken met Chinese Dwergkwartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:55

Ja, meerdere vrouwtjes per mannetje. Natuurbroed of niet maakt niets uit, ik had ze gewoon uit de dierenwinkel, dus dat zullen veel bm kwartels zijn geweest. Gewoon eitjes laten liggen en genoeg schuilmogelijkheden geven, zoals een caviahuisje, daar lieten wij ze in broeden, werkt super. Ook zorgen dat ze genoeg gras e.d. krijgen en natuurlijk dierlijk eiwit. Zoals universeelvoer en meelwormen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:58

RashjaShanti schreef:
Ja, meerdere vrouwtjes per mannetje. Natuurbroed of niet maakt niets uit, ik had ze gewoon uit de dierenwinkel, dus dat zullen veel bm kwartels zijn geweest. Gewoon eitjes laten liggen en genoeg schuilmogelijkheden geven, zoals een caviahuisje, daar lieten wij ze in broeden, werkt super. Ook zorgen dat ze genoeg gras e.d. krijgen en natuurlijk dierlijk eiwit. Zoals universeelvoer en meelwormen.

Ja volgens die man was het een fabel. Kweekt al jaren met allerlei kwartels.

Dus we zullen zien als er dit jaar jongen komen.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 17:45

hmm ik ben erg benieuwd dan!! ik heb ze nu 1 op 1... Kan evt een man weg doen zodat er 2 popjes bij 1 zitten
Heb ook al gelezen dat je geen nieuwe kwartels moet intergreren terwijl de andere 2 bezig zijn met het broedseizoen :-P

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 15:39

het eerste nestje wordt gebouwd volgens mij.
Voorzichtig aan begint mijn 1e koppel te slepen met nestmateriaal. Het is nog heel warrig en zal nog wel even duren.

Mijn andere koppel heb ik een broedbakje bij in gezet. Deze vinden ze reuze interessant maar mevrouw vind em nog wel wat eng. Hopelijk begint het snel vruchten af te werpen :D

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:44

Ik lees ook even mee want ik ben opzoek naar een koppeltje bonte voor in mijn voliere en extra info is altijd meegenomen :) ik heb tot nu toe in mijn voliere een hoop kanarie's, twee koppels bonte diamantduiven, binzen, roodkop papagaaiamadines en gould amadines dus een behoorlijke variatie. Ik wil het enkel nog aanvullen met chinese dwergkwartels maar bonte natuurbroed zijn nogal moeilijk te vinden.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 12:23

Leuk dat je mee leest!!

bonte zijn idd erg moeilijk te vinden. Over het algemeen zijn er weinig natuurbroed kwartels in de handel... heb je verder al vogels op eieren of jongen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:08

Waar ik de kwartels vandaan heb. Komen de ouders uit broed machine. Maar ze doen ook allemaal aan natuur broed als hij eieren niet weg haalt.

Zolang ze maar voldoende verstop plekken hebben.

Ik heb 1 bonte haan

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:31

Ik heb op dit moment 3 kanaries, 1 diamantduif en mn roodkop papagaaiamadines op eieren en er hebben al 2 kanaries jongen! Dus hier gaat het goed :) ik ga binnenkort naar de vogelmarkt in mol. Misschien dat ze daar nog iets naar mijn zin hebben zitten. Ik heb namelijk een lastige voorkeur namelijk zilverbont!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:05

Vandaag nest materiaal in de volière gelegd. Aangezien we de nestblokken ook hebben opgehangen.

Een koppel zebravinken heeft al een nestje gemaakt. Maar in de takken ipv nestblok :+

En ook de kwartels heb ik betrapt.

Afbeelding

Afbeelding

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:23

ik heb inmiddels 4 nesten met jonge kanaries waarvan de eerste gok ik eind volgende week uitvliegen.
kwartels hebben wel eitjes gelegt maar die liggen overal en ze hebben nog niet echt een mooie nest gemaakt.

wat heb je op de grond liggen dan love-western?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:27

Er zijn nu al 3 koppels zebravinken bezig met nesten bouwen. En diamant duiven beginnen ook.

Ik heb beukensnippers op de grond liggen. En nest materiaal gewoon bij de dierenwinkel weg.

Moeten alleen meer boomstronken op de grond komen. Deze is kapot omdat paps er op stond :+

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 21:16

Wauww gaaf die broedende kwartels. ben erg benieuwd naar de vooruitgang!!

Hier is nog al het e.e.a gebeurd.
mijn koppeltje wildkleur x wit blijken 2 mannen te zijn... :( Ik heb er een vrouwtje bij in gedaan en mijn witte kwartel vloog er meteen boven op... Als die niet meer bevrucht is weet ik het niet meer haha
Mijn wildkleur mannetje heb ik in de vogelwinkel gewisseld voor een vrouwtje. Mijn mannetje uit het 2e koppel is verkocht.

Op dit moment zit er een Wit mannetje x lichte wildkleur vrouw x lichte wildkleur vrouw.
Het gaat nu wel goed want het witte mannetje zit er regelmatig op.

Mijn zebravinken hebben een 3e nest voor dit jaar. 3 eitjes hebben ze nu.
Mijn kanarie heeft 4 jongen. de 4e is vandaag uitgekomen. Mijn diamant duifjes hebben het 1e jong uit het nest gegooid haha, die wordt alleen nog bijgevoerd maar ze broeden ook al op 3 eitjes. dat gaat echt snel en door en door...

en yesss eindelijk beginnen mijn rijstvogels ook! ik hoop dat die een mooi koppeltje baby's voortbrengen.

(Ik zal binnenkort ff een foto update doen van alle baby's :)

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 21:17

Rowie_lover schreef:
Ik heb op dit moment 3 kanaries, 1 diamantduif en mn roodkop papagaaiamadines op eieren en er hebben al 2 kanaries jongen! Dus hier gaat het goed :) ik ga binnenkort naar de vogelmarkt in mol. Misschien dat ze daar nog iets naar mijn zin hebben zitten. Ik heb namelijk een lastige voorkeur namelijk zilverbont!

Is het niet storend voor je broedende vogels om er een nieuw koppel bij in te doen dan?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:15

Zo mijn enen witte blijkt dus ook een mannetje te zijn, ene kereltje valt hem continu aan dus heb ze nu maar gescheiden e als die weer iets opgeknapt is maar ruilen tegen een vrouwtje denk ik.
Verneem dat het momenteel erg schaars is met de vrouwtjes jammer genoeg.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 07:23

Waar woon je? Ik heb zat witte chineesjes

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 07:56

Niet echt in de buurt van Amsterdam, woon bij stadskanaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 07:58

Bij ons blijft vrouwtje zitten op haar nest. Dus ben zeer benieuwd :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:51

Deflin dat is ver ja
Kijk ff op marktplaats daar staan zat kwartels en.veel goedkoper dan een dieren winkel

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:26

Ik heb eindelijk zilverbonte kwartels! Hier in de buurt zit gewoon een kweker zonder dat ik het wist. Jonge diertjes maar helaas geen natuurbroed. Ze zitten al in mijn voliere en dat gaat erg goed. Wel even de vleugeltjes geknipt zodat ze niet omhoog gaan en de vogels verstoren door de stress van de verhuizing. (En zodat ze hun nek niet breken met omhoog vliegwn)
Inmiddels zijn er drie nesten kanaries uitgevlogen. 6 jongen zijn het. Er is nog een nestje met drie jong die vlgd week uit zullen vliegen. De eitjes vd diamantduiven waren onbevrucht en van de papagaaiamadines vroegtijdig afgestorven. Dus hopelijk volgende ronde meer geluk bij hun!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:51

Zilverbont is mooi :j
Mijne hebben alleen witte vleugels. Probeer er meer bont in te krijgen.
Vandaag zijn hier de eerste kuikens in de machine uitgekomen.

Afbeelding

Afbeelding

De grote is een bonte Japanner. De kleintjes zijn Chinese wit, bont en zilver.
Heb nog twee Chinese eitjes en nog zes Japanse eitjes in de machine. Die zullen morgen wel uitkomen.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 18:05

Lieff die baby's!!

Bij mij zijn ze echt bezig. De hormonen vliegen door de lucht XD

Het mannetje zit voordurend op beide vrouwtjes. OOk beginnen ze al met het verslepen van nest materiaal.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 14:37

hmm, mijn kanarie heeft het nest verlaten. al de 4 jongen zijn dood.

Ik heb de rijstvogels verkocht en de Mexicaanse roodmussen ook. De rijstvogels hebben alles leeg geplunderd.
Wel heb ik een nieuwe kanarie pop er bij gekocht.
Een bonte Wildkleur x agaat.

Mijn kwartels zijn flink bezig. beide popjes zijn kaal op de rug aangezien het mannetje er voordurend op zit. De voortekenen zijn goed haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:28

Heb je sectie laten verrichten op de dode jongen?
Het kan best zijn dat er een bacterie, parasiet of virus de dood van het complete nest heeft veroorzaakt. Het is sowieso niet normaal dat een compleet nest het loodje legt.
Ik zou de nieuwe aanwinst dan ook niet bij de rest zetten voor je het zeker weet. Heb je de nieuwe aanwinst wel laten testen? Je weet nooit wat het bij zich draagt.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 19:09

@Cayenne heb video beelden terug gekeken. (we hadden last van een kat dus de camera stond er nog) De rijstvogels vliegen continu naar de kanarie pop om haar van het nest af te jagen.
De jongen hadden ook geen voedsel in de krop. De andere jongen in de voliere hebben nergens last van.

Vervelend dat het is gebeurd maar hopelijk komt het nu goed. De nieuwe aanwinst komt weg bij een kennis. Is daar reeds onderzocht :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:14

Wat jammer dan! Fijn dat de rijstvogels weg zijn. Hopelijk is dan de rust weer terug en voeren de kanaries de volgende ronde weer netjes door :)