Nooit gedoe nooit gekibbel liggen regelmatig naast elkaar
Als een konijn t hele jaar last van hormonen zou hebben lijkt me apart
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sabini schreef:Haha om sommige reacties moet ik stiekem wel een beetje lachenMaar oke, ter zake:
@NMS: konijnen mogen niet apart gehuisvest worden. Zie Wet Dieren.
Wie gaat dat controleren dan?En oke dan komt er iemand en die ziet brandschone kooien,met schoon stro en een dik pak hooi en gevulde voerbakjes,volle waterbakjes,wat wou die persoon doen dan?Kom op zeg!Er zijn in NL schuren vol met broodfokpups waar geen r**t aan gedaan kan worden en dan zou iemand mij komen zeggen dat een konijn niet alleen mag zitten....WHAHAHA!!!
Menig konijn mocht willen dat ie bij mij mocht komen wonen.
. NMS schreef:Pardon? Wat een ontzettend zielige reactie zeg.En hier moet ik nu weer keihard om lachen.Wie gaat dat controleren dan?En oke dan komt er iemand en die ziet brandschone kooien,met schoon stro en een dik pak hooi en gevulde voerbakjes,volle waterbakjes,wat wou die persoon doen dan?Kom op zeg!Er zijn in NL schuren vol met broodfokpups waar geen r**t aan gedaan kan worden en dan zou iemand mij komen zeggen dat een konijn niet alleen mag zitten....WHAHAHA!!!
![]()
![]()
Mioux schreef:Bijna niks met betrekking tot het houden van huisdieren is te controleren. Maar het gaat toch niet om de mogelijke controle of een eigenaar van zijn dieren wel of niet de welzijnseisen na leeft?Dat je konijn niet alleen gehuisvest mag worden is niet te controleren nee, veel mensen nemen binnen konijntjes en wie gaat elk huis aanbellen en onderzoeken wie er een konijn heeft?
) Is vaak wat mensen te duur vinden. Ja ik vind je neemt een beest maak het zo aangenaam mogelijk ervoor, maar niet iedereen denkt zo... helaas kwam ik bv pas op facebook nog tegen "ruilen tegen een zak paaseitjes" Was 1 volwassen middelmaat konijn in een hok met 1 verdieping waar die letterlijk NET inpaste, dus niet kon rondlopen rond draaien etc... Sabini schreef:NMS schreef:Pardon? Wat een ontzettend zielige reactie zeg.En hier moet ik nu weer keihard om lachen.Wie gaat dat controleren dan?En oke dan komt er iemand en die ziet brandschone kooien,met schoon stro en een dik pak hooi en gevulde voerbakjes,volle waterbakjes,wat wou die persoon doen dan?Kom op zeg!Er zijn in NL schuren vol met broodfokpups waar geen r**t aan gedaan kan worden en dan zou iemand mij komen zeggen dat een konijn niet alleen mag zitten....WHAHAHA!!!
![]()
![]()
Heb je je wel eens ingelezen over het natuurlijke gedrag van konijnen en de welzijnseisen die daarbij horen?
'Brandschone kooien, met stro en een dik pak hooi en gevulde voerbakjes, volle waterbakjes' hebben daar niks mee te maken. Bovendien zijn andere lopende zaken in de dierenwereld al helemaal niet relevant.
Wat je nu eigenlijk zegt is: "want tsjah, als er nog steeds dieren worden mishandeld, dan mag ik dat natuurlijk ook wel doen" Diep triest vind ik dat. En ik ben oprecht nieuwsgierig of je daadwerkelijk zulke oogkleppen op hebt.Mioux schreef:Bijna niks met betrekking tot het houden van huisdieren is te controleren. Maar het gaat toch niet om de mogelijke controle of een eigenaar van zijn dieren wel of niet de welzijnseisen na leeft?Dat je konijn niet alleen gehuisvest mag worden is niet te controleren nee, veel mensen nemen binnen konijntjes en wie gaat elk huis aanbellen en onderzoeken wie er een konijn heeft?
saskiakefie schreef:Konijnen blijven niet steeds opnieuw de rangorde uitmaken of je moet wel een heel onstabiel koppel hebben en dan is het de vraag of ze wel geschikt voor elkaar zijn......
Ze hebben genoeg ruimte, dus hij loopt weg. NMS schreef:Prima. Komt ie:Mishandelen?Misschien moet jij je eens gaan inlezen wat de term mishandeling daadwerkelijk inhoud.En verder hoef ik jou geen verantwoording af te leggen.

(Mijn mening) Mioux schreef:Een kuddedier als een paard 24/7 alleen laten zitten ja vind ik in principe het zelfde als een konijn 24/7 alleen, maar is mijn mening. Zijn tenslotte groepsdieren.
. T hok weet de man het mogelijk al, of is misschien toch de man daar de baas.