Aangelopen kat, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:11

Chip uitlezen kost uberhaupt geen geld hoor, dat doet de assistente zo voor je als je zegt dat hij is komen aanlopen. Alleen heb je wel kans dat ze de kat dan daar willen houden.

Edit; omdat ze nu gewend is blijft ze terug komen. Als ze per direkt weer buiten was gezet en je houd dat stug vol, evt met een emmer water er achteraan, dan blijven ze wel weg.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 24-03-15 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:12

anneliesdj schreef:
Ja dat is toch logisch als dat luikje open is en er voer bij jullie binnen staat? Gekke kat die niet gewoon weer binnen zou komen.
Luikje op slot, danwel de kat met wat meer overtuigingskracht naar buiten werken.

Zucht, is lezen nou echt zo moeilijk? Mijn eigen katten raken in paniek als ik het luikje op slot draai. Heb liever niet twee katten compleet over de zeik in huis, ze slopen alles en zeiken alles onder namelijk op zo'n moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:13

Jasmijn159 schreef:
Ik snap niet waarom er zo lang gewacht wordt met langs de dierenarts gaan om zn chip uit te lezen. Als je het verhaal uitlegt gaan ze je heus niet de hoofdprijs vragen om een simpele chip uit te lezen.

Dit heb ik ook al meerdere malen gezegd. Ik woon in een studentenhuis, de helft van mijn huisgenoten wilt hier gewoon niks mee doen en zowel mijn huisgenoot als ik hebben écht simpelweg even geen tijd om te gaan. Ik ga morgen even uitzoeken wat de dichtstbijzijnde DA is en bellen.

Anoniem

Re: Aangelopen kat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:14

Tevens (ook iets wat ik al drie keer gezegd heb) hebben we haar de eerste keer dat ze kwam naar buiten gezet en het luikje dicht gedaan, katten over de zeik en de volgende dag toen het luikje weer open ging lag madame ineens weer op de bank.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:14

Emmaa_ schreef:
anneliesdj schreef:
Ja dat is toch logisch als dat luikje open is en er voer bij jullie binnen staat? Gekke kat die niet gewoon weer binnen zou komen.
Luikje op slot, danwel de kat met wat meer overtuigingskracht naar buiten werken.

Zucht, is lezen nou echt zo moeilijk? Mijn eigen katten raken in paniek als ik het luikje op slot draai. Heb liever niet twee katten compleet over de zeik in huis, ze slopen alles en zeiken alles onder namelijk op zo'n moment.

Wil je nou advies of niet? Je zou zelf ook wat beter kunnen lezen.
Als je niet wilt dat die kat binnen komt moet dat luikje op slot, dat lijkt me nogal logisch.
Of je moet haar overtuigender naar buiten zetten.
Je hebt het jezelf moeilijker gemaakt door haar eerst een dag binnen te laten zitten en het zich comfortabel te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:16

anneliesdj schreef:
Emmaa_ schreef:

Als je niet wilt dat die kat binnen komt moet dat luikje op slot, dat lijkt me nogal logisch.
Je hebt het jezelf moeilijker gemaakt door haar eerst een dag binnen te laten zitten en het zich comfortabel te maken.

Ik lees prima en ik had dit topic niet geopend als ik geen hulp had gewild. Echter blijf jij maar met dingen komen waarvan ik al heb gezegd dat het niet mogelijk is. Ik KAN het kattenluikje niet op slot doen en dat maakt haar naar buiten zetten dus onmogelijk. Ze is wel degelijk naar buiten gedaan de eerste keer dat ze naar binnen kwam, maar de volgende dag lag ze gewoon weer binnen. Ik heb dit nou ondertussen al vijf keer herhaald en snap je ook dat dat ongelofelijk irritant is?

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:18

Jasmijn de kans dat ze kat een chip heeft is erg klein en op zondag naar de dierenarts gaat vaak niet.

Vind het idee van een kokertje wel een goeie! Maar dat zou alleen werken als ze ook weer terug naar huis zou lopen... Blijft ze echt binnen plakken nu of is ze ook nog wel eens tijden buiten?
Ik zou ook eens op een facebookgroep voor regio Utrecht kijken! Zie hier dat dieren zo weer bij hun eigenaar terecht komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:18

Tutti_Frutti schreef:
Jasmijn de kans dat ze kat een chip heeft is erg klein en op zondag naar de dierenarts gaat vaak niet.

Vind het idee van een kokertje wel een goeie! Maar dat zou alleen werken als ze ook weer terug naar huis zou lopen... Blijft ze echt binnen plakken nu of is ze ook nog wel eens tijden buiten?
Ik zou ook eens op een facebookgroep voor regio Utrecht kijken! Zie hier dat dieren zo weer bij hun eigenaar terecht komen

Ik zal zo eens checken of ze nog in de woonkamer ligt, de laatste keer dat ik van m'n kamer af kwam lag ze daar nog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:22

Emmaa_ schreef:
anneliesdj schreef:

Ik lees prima en ik had dit topic niet geopend als ik geen hulp had gewild. Echter blijf jij maar met dingen komen waarvan ik al heb gezegd dat het niet mogelijk is. Ik KAN het kattenluikje niet op slot doen en dat maakt haar naar buiten zetten dus onmogelijk. Ze is wel degelijk naar buiten gedaan de eerste keer dat ze naar binnen kwam, maar de volgende dag lag ze gewoon weer binnen. Ik heb dit nou ondertussen al vijf keer herhaald en snap je ook dat dat ongelofelijk irritant is?

Euh pardon? Na mijn eerste reactie reageerde jij al heel geirriteerd en na de 2e begin je met 'zucht is lezen nu zo moeilijk?'.
Ik heb alles perfekt gelezen ja maar je snapt toch zelf ook wel dat alle mogelijkheden wel zo'n beetje genoemd zijn? Kun je wel heel geirriteert raken omdat het je niet aanstaat, maar dat is mijn fout niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:24

Omdat het in het topic al meerdere keren gezegd is, imo is lezen dan erg moeilijk als je er toch weer over begint terwijl ik al meerdere malen gezegd heb dat het geen optie is. Niet een optie die mij niet aanstaat, maar het is niet eens een optie. Ik ga mijn eigen katten die stress niet nog een keer aandoen. Ze pissen het hele huis onder, slopen al het meubilair en vliegen dan elkaar in de haren als ze merken dat het luikje niet openstaat.. Imo is dat toch echt geen optie.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:34

Bij het dierenasiel in de buurt bij ons kun je een formulier invullen dat je een kat gevonden hebt etc. zou alleen zo niet weten hoe het bij jou in de regio zit. (Dat je het dier zelf houdt en ze contact met jou opnemen mocht de eigenaar gevonden worden).
Voorbeeldje: http://dierenopvangbreda.dierenbescherm ... mulier/260
Laatst bijgewerkt door Snoraly op 24-03-15 01:35, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:34

Dan heb je geen andere optie dan te accepteren dat je er een kat bij hebt, beetje sneu voor de echte eigenaar.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:43

anneliesdj schreef:
Dan heb je geen andere optie dan te accepteren dat je er een kat bij hebt, beetje sneu voor de echte eigenaar.

De kat is twee dagen geleden aan komen lopen, geef haar even de tijd om een oplossing te zoeken zeg! Omdat ze niet wilt dat haar eigen katten in de stress schieten en ze het beestje binnen laat is ze slecht bezig? Even rustig zeg.... als het beestje gemist wordt zal die vast wel weer bij de eigenaar terechtkomen, maar dat kan wel langer duren dan twee dagen. Wie weet beseft de eigenaar nog niet eens dat ze weg is of heeft zelf nog geen actie ondernomen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:46

Ik zeg toch niet dat ze slecht bezig is?

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:59

Erg positief ben je ook niet en vind dat je vrij snel tot de conclusie komt dat Emma er een kat bij heeft.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 02:07

Chip laten lezen bij de DA kost niets.
Ik heb vandaag mijn kat haar chip ook even laten scannen, om te checken of deze er nog goed en wel in zat :') (kat uit het asiel)
Ik ken juist ontzettend veel katten die wel gechipt zijn. Zeker bij katten die naar buiten gaan, vind ik dat toch wel een must eigenlijk.. heel wat beter dan een bandje waar ze in vast kunnen hangen, bijvoorbeeld, maargoed ik wijk nu af.
Ik adviseer zeker de kat bij de DA te laten checken op een chip. Anders een kokertje om de hals vind ik best een goed idee! Zeker als je nu de tijd niet hebt om te flyeren!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 02:45

Emmaa_ schreef:
Jasmijn159 schreef:
Ik snap niet waarom er zo lang gewacht wordt met langs de dierenarts gaan om zn chip uit te lezen. Als je het verhaal uitlegt gaan ze je heus niet de hoofdprijs vragen om een simpele chip uit te lezen.

Dit heb ik ook al meerdere malen gezegd. Ik woon in een studentenhuis, de helft van mijn huisgenoten wilt hier gewoon niks mee doen en zowel mijn huisgenoot als ik hebben écht simpelweg even geen tijd om te gaan. Ik ga morgen even uitzoeken wat de dichtstbijzijnde DA is en bellen.

Inmiddels zit er al net zo veel tijd in het topic als dat het je had gekost de chip te laten lezen. Je woont in Utrecht, praktisch een dierenarts op elke hoek.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 04:20

Ik ken eigenlijk alleen maar katten met chip.

Mijn eigen kat heb ik na 1 jaar! weer terug gevonden omdat de toenmalige verzorgers ineens bedachten dat ze haar toch maar eens gingen laten nakijken en dan konden ze gelijk wel even laten checken op chip.
Uiteraard was ze gechipt dus ik werd gebeld en kon haar diezelfde middag nog ophalen bij de dierenarts.

Die mensen hadden wel 'gezocht' naar de echte eigenaar maar blijkbaar net op de media waar ik niet opzat en vice versa.
Laat dus alsjeblieft de chip zsm checken. Het kan iemand heel gelukkig maken.
Lukt dat niet kan je inderdaad het bandje proberen. Ook al vind ik die dingen dood eng.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 07:23

In mijn geval was mijn kat de aanloopkat :')
Zwarte gecastreerde kater, in blakende gezondheid. Op een dag was ik met hem in de tuin, komen er mensen langs gelopen. "Is dat jouw kat?" Uuuh... Ja, hoezo? "Oh, dan heb je mazzel. Wij gaan verhuizen, wonen hier wat verderop in de straat. Hij komt met regelmaat bij ons naar binnen, en we dachten dat het wel een zwerfkat zou zijn van de boerderijen hier verderop. We wilden hem eigenlijk meenemen als we gingen verhuizen.."

En dan was mijn kater dus gewoon gechipt, want ik laat alles chippen :')
Hierna heb ik hem een bandje omgedaan met een naamkoker er op. En zowaar, nog een aantal dagen daarna dat ik door verschillende mensen werd benaderd en gebeld: jouw kat ligt hier op de bank en vreet mee van mijn kat zijn brokjes.. Oeps...

Helaas is hij doodgereden voor hij de kans kreeg om echt volwassen te worden.
Maar ik zou dus inderdaad even laten checken op een chip, en anders een bandje er om doen met een kokertje er aan. Precies wat je al van plan was dus :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 07:36

Jasmijn159 schreef:

TS is student en zit midden in tentamens, ze heeft het dus heel druk, vandaar.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 07:45

De dierenambulance bellen en gevonden doorgeven.Vorige week een kat hier gehad.Maar wij wilde hem graag houden als hij zonder baas was en dat kon niet zonder een formulier te tekenen omdat de kat niet van ons was.Ze kwamen kijken naar de kat om te zien hoe hij er precies uit zag en het formulier te brengen.Hij had een chip en werd meegenomen.Jammer,ik had hem graag gehouden.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:04

Jeetje ik schrik een beetje van de reacties naar TS toe.
Ze maakt zich goed duidelijk en geeft aan nu geen tijd te hebben door privé omstandigheden, dat anderen dat wel hebben is mooi maar ga er niet vanuit dat iedereen dat heeft.
En idd als je goed leest heeft ze écht meerdere malen geantwoord op vragen en opmerkingen die al vaker zijn geopperd.
Waarom dan nog een keer dezelfde vraag of opmerking herhalen?
Typisch bokt..

Ik vind dat je het goed aanpakt.
Ik las dat je amivedi in de gaten houd, maar daar kun je zelf ook een gevonden lat melden he.
Hopelijk vind je de eigenaar!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:23

LZP -> BB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:24

Ik zou hem niet buiten zetten. Zolang je hem binnen hebt kan je:

- de chip laten uitlezen door de dierenarts. Of anders de dierenambulance. Dat wil zeggen: Die doet dat in onze regio ook. Gratis, omdat het je eigen kat niet is. En dan komen ze even langs. Of dat in jouw regio zo is weet ik natuurlijk niet
- de kat met foto op de site van amivedi plaatsen. Je kunt daar namelijk niet alleen een vermiste kat melden, maar ook gevonden katten.
- briefje met foto ophangen bij de plaatselijke supermarkten
- oproepje op Facebook zetten

En als iemand zich meldt dan kan je de kat overhandigen. Daar heb je meer aan dan dat je tegen die persoon moet zeggen: "ga hem buiten maar zoeken, hij loopt hier ergens..... Ik heb er een emmer water over gegooid, dus hij zal wel wat schuw zijn."

Als de persoon in kwestie inderdaad in de buurt woont, dan kan je diegene aanraden de kat een poos binnen te houden voordat hij weer naar buiten mag. En als hij dan toch bij jou naar binnen blijft komen, dan kan je altijd nog maatregelen nemen. Ik heb bijvoorbeeld een kattenluik met chiplezer. Alleen voor mijn eigen katten gaat het luikje open. Ideaal.

Maar het zou ook zomaar kunnen dat de kat van verder weg komt. Een collega van mijn man vond het bijvoorbeeld leuk om buurkatten, die in zijn tuin kwamen, te vangen en elders in het land weer los te laten. Zulke mensen bestaan helaas. En een kat van kennissen van me kroop door openstaande autoramen en ging in auto's liggen slapen. Een vroegere buurman vond zijn poes ooit terug aan de andere kant van Rotterdam, via Amivedi. Hoe het dier daar terecht is gekomen....? Kortom: het hoeft echt geen buurkat te zijn.

Edit: woordje aangepast omdat de autocorrect er wat anders van had gemaakt...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-15 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:30

Onze aanloop kat was van Nijmegen naar de andere kant van Groesbeek gelopen.Ook een keer een vondeling uit Velp gehad.Ze bleek bij de oppas in Groesbeek weggelopen te zijn.Ik dacht al een hele tippel voor haar.