Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Ja dat is toch logisch als dat luikje open is en er voer bij jullie binnen staat? Gekke kat die niet gewoon weer binnen zou komen.
Luikje op slot, danwel de kat met wat meer overtuigingskracht naar buiten werken.
Jasmijn159 schreef:Ik snap niet waarom er zo lang gewacht wordt met langs de dierenarts gaan om zn chip uit te lezen. Als je het verhaal uitlegt gaan ze je heus niet de hoofdprijs vragen om een simpele chip uit te lezen.
Emmaa_ schreef:anneliesdj schreef:Ja dat is toch logisch als dat luikje open is en er voer bij jullie binnen staat? Gekke kat die niet gewoon weer binnen zou komen.
Luikje op slot, danwel de kat met wat meer overtuigingskracht naar buiten werken.
Zucht, is lezen nou echt zo moeilijk? Mijn eigen katten raken in paniek als ik het luikje op slot draai. Heb liever niet twee katten compleet over de zeik in huis, ze slopen alles en zeiken alles onder namelijk op zo'n moment.
anneliesdj schreef:Emmaa_ schreef:Zucht, is lezen nou echt zo moeilijk? Mijn eigen katten raken in paniek als ik het luikje op slot draai. Heb liever niet twee katten compleet over de zeik in huis, ze slopen alles en zeiken alles onder namelijk op zo'n moment.
Wil je nou advies of niet? Je zou zelf ook wat beter kunnen lezen.
Als je niet wilt dat die kat binnen komt moet dat luikje op slot, dat lijkt me nogal logisch.
Of je moet haar overtuigender naar buiten zetten.
Je hebt het jezelf moeilijker gemaakt door haar eerst een dag binnen te laten zitten en het zich comfortabel te maken.
Tutti_Frutti schreef:Jasmijn de kans dat ze kat een chip heeft is erg klein en op zondag naar de dierenarts gaat vaak niet.
Vind het idee van een kokertje wel een goeie! Maar dat zou alleen werken als ze ook weer terug naar huis zou lopen... Blijft ze echt binnen plakken nu of is ze ook nog wel eens tijden buiten?
Ik zou ook eens op een facebookgroep voor regio Utrecht kijken! Zie hier dat dieren zo weer bij hun eigenaar terecht komen
Emmaa_ schreef:anneliesdj schreef:
Wil je nou advies of niet? Je zou zelf ook wat beter kunnen lezen.
Als je niet wilt dat die kat binnen komt moet dat luikje op slot, dat lijkt me nogal logisch.
Of je moet haar overtuigender naar buiten zetten.
Je hebt het jezelf moeilijker gemaakt door haar eerst een dag binnen te laten zitten en het zich comfortabel te maken.
Ik lees prima en ik had dit topic niet geopend als ik geen hulp had gewild. Echter blijf jij maar met dingen komen waarvan ik al heb gezegd dat het niet mogelijk is. Ik KAN het kattenluikje niet op slot doen en dat maakt haar naar buiten zetten dus onmogelijk. Ze is wel degelijk naar buiten gedaan de eerste keer dat ze naar binnen kwam, maar de volgende dag lag ze gewoon weer binnen. Ik heb dit nou ondertussen al vijf keer herhaald en snap je ook dat dat ongelofelijk irritant is?
anneliesdj schreef:Dan heb je geen andere optie dan te accepteren dat je er een kat bij hebt, beetje sneu voor de echte eigenaar.
(kat uit het asiel)Emmaa_ schreef:Jasmijn159 schreef:Ik snap niet waarom er zo lang gewacht wordt met langs de dierenarts gaan om zn chip uit te lezen. Als je het verhaal uitlegt gaan ze je heus niet de hoofdprijs vragen om een simpele chip uit te lezen.
Dit heb ik ook al meerdere malen gezegd. Ik woon in een studentenhuis, de helft van mijn huisgenoten wilt hier gewoon niks mee doen en zowel mijn huisgenoot als ik hebben écht simpelweg even geen tijd om te gaan. Ik ga morgen even uitzoeken wat de dichtstbijzijnde DA is en bellen.