Mignonne schreef:In eerste instantie bedankt voor de vriendelijke reacties van iedereen.
Ik ben afhankelijk van mijn ouders. Ik moet aardig wat km fietsen om bij de dierenarts te komen en nu fijn met een konijn fietsen met waarschijnlijk veel pijn doet mij niet goed. Ik zit nu zwaar eraan te denken om haar op de harde manier te laten overleiden (dus door het zelf te doen zeg maar) omdat ik dit ook niet wil natuurlijk. Ik heb mijn ouders de hele tijd proberen over te halen maar ze doen het niet en zeggen dat ze nu toch niks kunnen en niet naar de da gaan alleen de manier nu kan om hem zelf om het leven te brengen.
Maar bokt zal bokt natuurlijk niet zijn om mij gelijk af te zeiken dat ik niks doe en mijn ouders en familie ook niet zo laat liggen.
Dat vind ik heel dapper van je om te zeggen Mignonne, vooral als je in het achterhoofd houd hoe de meeste bokkers over dat soort dingen denken..
maar je hebt in mijn ogen volkomen gelijk.. Je bent met 16 jaar afhankelijk van je ouders, als zij niet willen rijden en je moet het dier door de nacht op een rammelende fiets gaan vervoeren. Dan is dat misschien nog wel erger dan hem laten liggen bij wijze van spreken.. je bespaard misschien een paar uur door te fietsen, maar de resterende tijd is dan wel hel voor het dier om een spuit te gaan halen..
en als je ouders nee zeggen tegen het laten komen van een dierenarts.. Ook dat kan ik mij voorstellen, er zijn mensen die zulke kosten (die zijn hoog op zondagavond + bezoeken in plaats van heengeen) niet te verantwoorden vinden v.s. de economische waarde van een konijn.. Ik ben volwassen en ik zou in de auto stappen en erheen gaan.. Maar zo denkt lang niet iedereen erover..
En het speelveld is gewoon klein als jouw ouders wel de mensen zijn die vanuit de beurs denken op zo'n moment.
In dat geval blijft je weinig anders over dan je ouders te vragen om:
- of het dier naar de DA te brengen om te laten inslapen (denk niet dat er voor een DA veel te sleutelen valt als ik je zo hoor)
- of als ze dat niet willen, dan zelf het dier uit zijn lijden willen verlossen.
Je kunt daarbij best voorzichtig zeggen dat het immers hun keuze is om het dier niet naar de Dierenarts te brengen en dat het niet diervriendelijk is om een stervend dier met pijn zo te laten liggen..
als ze het niet voor je willen doen.. Dan blijft er denk ik maar een ding over en dat is om het zelf te doen (of hem op eigen gelegenheid te laten sterven, maar dat zou ik zelf niet kunnen).
-
Ts ik hoop dat je wijsheid vind in deze, en zo te lezen heb je de volwassenheid al om te zeggen als het moet dan moet het.. En als je besluit om het zelf te doen.. onthoud dan altijd dat je gekozen hebt voor wat voor het dier op dat moment het beste was. Mooi zal het nooit worden natuurlijk om je dier zo te verliezen.. maar je kunt wel vrede vinden in dat je niet gewacht hebt.
En twijfel als je blieft niet later aan 'misschien had een DA het kunnen redden'.. Jij als baasje hebt de inschatting gemaakt dat het dier onnodig lijdt en dat het niet eerlijk is om af te wachten.