Mizora schreef:Als het met een E-collar goed ging, is het dan geen optie om opnieuw een E-collar aan te schaffen? Daarmee kan je dan mogelijk de negatieve cirkel doorbreken.
Miss_Arie schreef:ik hoopte eigenlijk dat het niet meer nodig zou zijn, of in ieder geval dat we op een gegeven moment zo zou zijn dat we zonder zouden kunnen.
maar misschien kan ik daar beter weer voor gaan kijken.
dankjewel!
Reactie van Mizora kwam ook meteen in mij op. Je band ging kapot en daarna heb je daar niets meer mee gedaan. (met die band dus) Ik denk zelf dat je nog niet zo ver was met haar om te stoppen met die band. Je zit in een cirkel waar je nu niet uit komt. Daar moet je eerst doorheen zien te komen. En net als bij paarden moet je een hond ook op het moment corrigeren dat het iets fout doet. Op het moment dat jou hond los loopt en iemand aanvliegt, kan jij niet meteen corrigeren zonder riem. Met zo'n band kan dit dus wel. Op het moment dat je haar eerst weer te pakken hebt snappen ze niet meer waarom ze op hun kop krijgen.
ook hondeneigenaren met 2 honden met ieder een eigen flexi en dan gruwelijk in de knoop geraken net op een moment dat het totaal niet uitkwam (midden in het verkeer of zo). En ook een hondeneigenaar met een hond aan een vrij lange uitgerolde flexi en de hond ineens voor de fiets schoot. Je
Mijn honden mogen ook aan de flexi niet met andere honden spelen. Het is maar net hoe je er mee om gaat
pas op, ieder zijn eigen mening. Maar deze argumenten liggen aan de eigenaren, niet aan de flexi imo.
Jij geeft haar bepaalde ruimte en daarbinnen doet zij gewoon haar hondse ding. Als je hond niet te vertrouwen is dan hou je haar aan de lijn. Ga lekker fietsen met haar, hardlopen ect. Maak tijd vrij om elke dag even iets met haar te doen, en dan bedoel ik geen cursus maar dus lekker bewegen en even alle aandacht voor haar alleen. Een hond die dagelijks zijn energie even lekker kwijt kan is al gauw een tevreden hond. Ik denk niet dat als jij met je zoontje (wandelwagen?) loopt zij haar energie kwijt kan...... Verder consequent zijn in wat je van haar verwacht en vooral niet vergeten te belonen als zij wel iets goed doet. 
vind je het heel erg als ik daar niet mee rond ga lopen om haar te motiveren?

ze steekt nog net niet haar middelvinger naar me op, maar het scheelt af en toe niet veel.