Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Liannevh schreef:anneliesdj schreef:Je zegt hetzelfde als wat ik zeg. Waar heb je nog nooit van gehoord?
dat een kat juist jaagt op een volle maag, daar had ik nog nooit van gehoord.
Wij zeggen ook niet dat boeren hun katten 2xd moeten voeren omdat ze dan beter jagen, jagen doen ze toch wel. Maar omdat je er niet vanuit kan gaan dat ze altijd wat vangen zeggen we dat ze wel 2xd gevoerd moeten worden
Loveskary schreef:We hebben ook weleens jonge katjes gaat super goed 1 die is hier thuis echt een dondersteen.
Maar een stal meisje is voorgoed weggestuurd waarom zou je denken omdat ik na 100 keer had gezegd blijf van dat pasgeboren nestje af je geur komt eraan en de moeder maakt ze dan dood.
Maar nee hoor toch blijven doen en de moeder at ze wel op dankzij die stomme stal meid.![]()
Loveskary schreef:Eten staat er 24 uur per dag voor onze katten dat meisje had eraf moeten blijven ik zeg het toch niet voor niks.
Ze krijgen 24uur per dag brokken te eten geen melk is niet goed voor ze.

elenaMM77 schreef:Meestal regelt zich een kattenpopulatie op een erf wel redelijk goed..
elenaMM77 schreef:natuurlijk verloop van katten kan op een boerderij soms best groot zijn..
Het kan daarom lonen om goed contact te houden met het plaatselijke asiel voor semi wilde herplaatsers (niet voor betalen dan zou ik zeggen), maar de vraag of die bij je blijven is er natuurlijk altijd..
wat je ook kunt doen is zorgen voor een wat meer 'homebound' situatie.. Als er op magische wijze een vrouwtje bijkomt aanlopen, laat die dan rustig ongesteriliseerd totdat ze bij jouw een nestje heeft gehad,
de kittens kun je dan aanhouden.. het verloop onder verwilderde katten of erfkatten is behoorlijk wat groter dan bij een binnenkat waar je ieder snifje gelijk opmerkt voor ze elkaar kunnen besmetten en waar geen gevaren zijn als grote landbouwmachines, vossen, steenmarters, auto's etc.
Meestal regelt zich een kattenpopulatie op een erf wel redelijk goed..
Die krijgt ook niks te eten bij ons.