PKD bij jonge kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: PKD bij jonge kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:11

Oh zo ja, dat snap ik inderdaad wel.
Dat zou ik zelf ook doen. Hoelang duurt het voor dat je uitslag van de biopt hebt? Ik zou dat namelijk ook afwachten. Als dat op kweek moet kan het wel iets langer duren dan 3 dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:35

SAKKIA schreef:
Oh zo ja, dat snap ik inderdaad wel.
Dat zou ik zelf ook doen. Hoelang duurt het voor dat je uitslag van de biopt hebt? Ik zou dat namelijk ook afwachten. Als dat op kweek moet kan het wel iets langer duren dan 3 dagen.

uitslag krijgen we vandaag. Waarschijnlijk begin van de middag

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:38

Oke spannend! De duimen draaien voor jou en je poezebeest.
Ik hoop echt dat het iets is waar ze gewoon weer van bijkomt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:42

Wat spannend!
Hoop ook zo dat het achteraf allemaal mee valt!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:43

En, weten jullie al wat meer??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:47

Kentaro schreef:
En, weten jullie al wat meer??

klein beetje meer.

Lymfoom is niet aan te tonen in het biopt, wat niet betekend dat dat niet de oorzaak is , maar FIP of een darmontsteking zijn waarschijnlijker.

Net bij een humane apotheek een drankje gehaald om maag en darmen zich sneller te laten legen (primperan ) en een drankje prednisolon.
Vond het top dat het kon, anders moesten we vandaag weer naar Utrecht.
dierenartsen hebben betreffende medicijnen alleen als pilletjes.

Ze heeft het net gekregen dus over een uurtje weer met eten beginnen ( ze gooide haar eten er steeds weer voor een deel uit )
Prednisolon kan snel werken, dus we duimen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:48

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:52

Och jee, wat een hoopje ellende. Ik hoop dat de medicatie aanslaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:56

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 07:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:57

Gut, arme kind voelt zich duidelijk niet goed. Wel een mooie dame zeg!

FIP is een rotziekte. We zijn twee van onze katten aan FIP verloren, stom toeval volgens de DA want het is niet besmettelijk (of ja, het corona virus wel, maar de FIP mutatie zelf niet). Bij de oudste hebben we met medicijnen nog zijn leven kunnen rekken, maar dat was bij de jongste geen optie (dan bleef ze 24/7 onder de bank).

Ik wens je veel sterkte en hopelijk nog een mooie tijd samen. Als het de "droge" vorm is kunnen ze vaak nog een vrij lange tijd mee. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:58

Ach arm ding..
Lopen je andere katten nu ook geen gevaar wanneer het FIP is?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:09

Jeetje wat ontzettend sneu.
Hopelijk is het geen FIP, dat overleven ze vrijwel nooit.
Ik ga mee duimen , en idd hoe is het met je andere kat, natte fip is wel besmettelijk toch?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:17

Jeetje wat een geld!
Hoe zijn haar nier, lever en kalium gehalten?
En heeft ze hoge onstekingswaarden?

Mijn vriend had laatst een zieke kat.
Binnen no time een kilo afgevallen en heel hoge bloedwaarden. At niet, gaf gal met poepgeur over. Darmen lagen stil. Nieren was niets aan te zien op de echo.
Als een kat niet eet gaat het fout.

Heeft een week opgenomen gelegen in Lienden 24/7 aan de dialyse, echo, kaliumspuiten, antibiotica etc.
800€.
Geen oorzaak bekend, maar kat is weer totaal er bovenop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:24

Fijn dat jullie kat er weer bovenop is gekomen, dat blijven wij ook nog steeds een beetje hopen.

Lever , nier kalium en nog een heleboel meer is allemaal bepaald in Utrecht en was goed.( nier waarden niet helemaal dat kwam door de uitdroging )

Ook de ontstekingswaarden zijn goed, behalve in het biopt van haar Lymfeklier in de darmen.

Ze heeft 24 uur aan het infuus gelegen en de rekening tot nu toe is 1400 Euro .... (paard is goedkoper )...

We zijn ook bang voor stilliggende darmen omdat ze niet meer eet, daar krijg ze medicijnen voor. En ze heeft dus ook sonde voeding.
Daarnaast is er een verdikking in de darmen en dus een partiële obstructie.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:30

Wat naar, ik duim dat ze erdoor komt!

Gaat de darmstimulatie genoeg zijn om de obstructie op te lossen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:35

Ik vind het ook heel erg duur en eigenlijk gewoon asociaal dat ze deze prijzen rekenen. Mijn kat heeft vorig jaar twee dagen aan het infuus gezeten, twee keer onder een roesje en drie keer een blaasspoeling gehad, kosten driehonderd euro.

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:38

Jeetje wat heftig.
Ik heb twee kittens verloren aan FIP, twee zusjes. Het eerste wat ik merkte was diarree en koorts. Later kregen ze ook een gele huid kregen doordat de lever was aangetast (eentje kreeg zelfs groene ogen ipv de blauwe die ze had, dat was een heel raar gezicht!) De DA zei tijdens het onderzoek dat met de leverwaarden die ze hadden dat het waarschijnlijk FIP was. Ik weet niet of die van jou verhoging heeft? Ik hoop zo voor jullie dat het geen FIP is of iets wat niet meer te genezen is! Jullie doen je best, meer kan je niet doen. Heel veel sterkte aankomende periode!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:00

bigone schreef:
Ik vind het ook heel erg duur en eigenlijk gewoon asociaal dat ze deze prijzen rekenen. Mijn kat heeft vorig jaar twee dagen aan het infuus gezeten, twee keer onder een roesje en drie keer een blaasspoeling gehad, kosten driehonderd euro.

Het is inderdaad duur maar ze heeft er aardig wat voor gekregen. Ze hebben me ook goed op de hoogte gehouden van de kosten. Maar het blijft uur, vooral als je met ze naar Utrecht gaat.

Betwijfel erg of het FIP is. Geen koorts , niks met de lever. Alleen een verdikking in de darm, verdikte lymfe en een stuk darm dat soort van uitgerekt is.
Daar plaatselijk zit in ieder geval een ontsteking, de oorzaak is alleen nog niet bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:01

Athena1982 schreef:
Jeetje wat heftig.
Ik heb twee kittens verloren aan FIP, twee zusjes. Het eerste wat ik merkte was diarree en koorts. Later kregen ze ook een gele huid kregen doordat de lever was aangetast (eentje kreeg zelfs groene ogen ipv de blauwe die ze had, dat was een heel raar gezicht!) De DA zei tijdens het onderzoek dat met de leverwaarden die ze hadden dat het waarschijnlijk FIP was. Ik weet niet of die van jou verhoging heeft? Ik hoop zo voor jullie dat het geen FIP is of iets wat niet meer te genezen is! Jullie doen je best, meer kan je niet doen. Heel veel sterkte aankomende periode!

Wat naar, zeker dat je er dan ook nog twee tegelijk kwijtraakt. Dat moet helemaal heftig zijn

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:34

Het was inderdaad heftig. De tweede overleed een half jaar later na de eerste, net nadat ik een beetje gerust gesteld was dat zij het niet had. En had al een maatje voor de tweede gekocht (na drie maanden dat de eerste overleden was, drie maanden was een beetje de richtlijn wat ik op internet gevonden had) want ze was wel een beetje zielig vond ik, een kitten alleen die haar zusje verloren had. Dus daarna had ik ook nog stress of de nieuwe het ook niet had -zelfde ras-. Gelukkig had die nieuwe het niet en ligt ze nu heerlijk bij mij onder een dekentje op de bank :). Maar goed, ik hoop dus dat de jouwe geen FIP heeft omdat de leverwaarden goed zijn en hoop op een spoedig herstel. Nogmaals veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:09

Dankjewel, heftig verhaal. idd vooral omdat je dan het gevoel hebt dat het goed is met die andere.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:36

Is er een röntgenfoto genomen van de darm?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:58

Spannend TS, hoe gaat t nu met eten? Gekke vraag misschien maar waarom maken ze haar niet open om in de buik te kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:36

WillemYntJee schreef:
Spannend TS, hoe gaat t nu met eten? Gekke vraag misschien maar waarom maken ze haar niet open om in de buik te kijken?

Twee redenen:

- ze is nu te zwak om geopereerd te worden
- de operatie is 2000 Euro ,met maar een hele kleine kans dat het zin heeft

Als de prednisolon aanslaat, betekent het dat er een lokale ontsteking zit ( of een behandelbare darmziekte ) dan gaan we overleggen of we het slechte stuk darm gaan verwijderen. Maar dat is voor later. Ze heeft nu in overleg met Utrecht drie dagen gekregen. Dan moet ze weer zelf willen eten.
Als ze dat weer kan, heeft het zin om verder te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:37

Splash_ schreef:
Is er een röntgenfoto genomen van de darm?

In eerste instantie van de nieren, maar daarna van de darm. En vervolgens meerdere Echo's