Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
love_western schreef:Best krom eigenlijk. Stel je voor dat dat kleine ding begint met de aanval. Mijn hond zegt 1 x hap. Schade bij de kleine en ik kan er voor opdraaien. Omdat mijn hond (meer) schade heeft aangericht. Terwijl die zelf niet doorheeft dat ie zo groot is.
Ik zal van de week ook nog eens proberen vast te leggen dat als hun zoon illegaal in auto en op scooter rijdt.
Als het aan mij ligt had ik al eerder wijk agent ingelicht. Maar mams wil eerst zo oplossen.
RusselNuwell schreef:love_western schreef:Best krom eigenlijk. Stel je voor dat dat kleine ding begint met de aanval. Mijn hond zegt 1 x hap. Schade bij de kleine en ik kan er voor opdraaien. Omdat mijn hond (meer) schade heeft aangericht. Terwijl die zelf niet doorheeft dat ie zo groot is.
Ik zal van de week ook nog eens proberen vast te leggen dat als hun zoon illegaal in auto en op scooter rijdt.
Als het aan mij ligt had ik al eerder wijk agent ingelicht. Maar mams wil eerst zo oplossen.
Oh als je dat al krom vind, stel die honden komen bij jou op het erf, je hond grijpt, dan is de kans dat jij aansprakelijk wordt gesteld nog steeds heel groot. Zelfs als er een inbreker bij jullie binnenkomt, kun je aansprakelijk worden gesteld als deze wordt gebeten. Nederlandse wetgeving.
Marleen_vA schreef:Je bent ook je hond kwijt als je hond een inbreker grijpt. Politie ziet dit als bijtincident. Inbreker of niet. Vandaar dat tegenwoordig eigenlijk elke hondenbezitter verplicht is een waarschuwingsbord moet hebben zodat mensen weten dat er een hond aanwezig is (ik vind dit persoonlijk belachelijk omdat ik mensen niet wil waarschuwen voor mijn hond. Inbrekers zouden dan namelijk voorbereid kunnen zijn).
Sonja_vR schreef:Als jij de hond aangelijnd hebt en de buurhondjes lopen los, is het hun probleem, niet dat van jullie
Buiten het feit dat je er gewoon niet blij word van dit soort situaties.
melding maken bij/contact opnemen met de wijkagent is sowieso wel een goed plan. Dan is hij in ieder geval op de hoogte mocht er onverhoopt iets mislopen.
Want wat jij zelf ook al zegt, een ongeluk zit in een klein hoekje... ook als je hartstikke je best doet om ongelukken te voorkomen
Marleen_vA schreef:Je bent ook je hond kwijt als je hond een inbreker grijpt. Politie ziet dit als bijtincident. Inbreker of niet. Vandaar dat tegenwoordig eigenlijk elke hondenbezitter verplicht is een waarschuwingsbord moet hebben zodat mensen weten dat er een hond aanwezig is (ik vind dit persoonlijk belachelijk omdat ik mensen niet wil waarschuwen voor mijn hond. Inbrekers zouden dan namelijk voorbereid kunnen zijn).
amy_luna schreef:Lastige situatie, ook een keer zoiets gehad met een bewoner verder op in onze straat. had een agressieve rottweiler die hij altijd los had lopen. meerdere keren kinderen en andere hondjes gebeten maar de politie gaf alleen een waarschuwing.
Dus ik denk dat die ook niet veel voor je kunnen betekenen, tenzij ze zelf de honden op straat zien lopen.
Als de buren van de husky en rottweiler er ook last van hebben, kunnen jullie dan niet samen naar de politie of gemeente gaan? Samen sta je altijd sterker dan alleen.
amies100 schreef:Je hond wordt niet in beslag genomen na 1 bijtincident....
amies100 schreef:Marleen_vA schreef:Je bent ook je hond kwijt als je hond een inbreker grijpt. Politie ziet dit als bijtincident. Inbreker of niet. Vandaar dat tegenwoordig eigenlijk elke hondenbezitter verplicht is een waarschuwingsbord moet hebben zodat mensen weten dat er een hond aanwezig is (ik vind dit persoonlijk belachelijk omdat ik mensen niet wil waarschuwen voor mijn hond. Inbrekers zouden dan namelijk voorbereid kunnen zijn).
Je hond wordt niet in beslag genomen na 1 bijtincident....