Kippen weg, konijn houden: hem alleen laten of ander konijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:27

Judass schreef:
Sterretje90 schreef:
Mócht je het nog niet helemaal begrepen hebben: castreren en vrouwtje erbij. Punt. +:)+

Laten we eerlijk wezen, er zijn meerdere wegen naar Rome ;)

Dat klopt, en ik omschreef het misschien wat hard. Maar als de andere wegen naar Rome allemaal hobbelig, kronkelig en lang zijn en misschien wel tóch niet naar Rome leiden, dan is het misschien het verstandigst om gewoon voor die ene weg, die kort en recht is en wel vrijwel zeker naar Rome leidt te kiezen ;)

8nnemiek

Re: Kippen weg, konijn houden: hem alleen laten of ander konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:33

Waar woon je precies in België? Als je in Limburg woont ken ik nog wel een erg goede opvang waar ze ook een goed castratieadres hebben :)

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 20:36

Sabini: ik studeer nog steeds (ja, bezig met een tweede diploma), waardoor ik niet veel tijd heb om te werken. Masterproef en mastervakken volgen = zwaar.

Verder: castreren en een voedster erbij dus :) bedankt voor de hulp allemaal!
Ik ben van Oost-Vlaanderen dus dat adresje in Limburg zal wat ver zijn, maar heb hier al verschillende opvangcentra gecontacteerd dus :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:24

Leuk! Ik ben benieuwd wat voor een konijn je erbij krijgt en hoe de koppeling gaat :)

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 15:59

Kan een konijn gedood worden door een kat of vogel? Hij is al enkele dagen niet meer thuis gekomen (ja, hij ging soms wandelen in een stukje hier achter ons huis, maar kwam altijd braafjes terug en ging nooit ver weg. En uit dat stukje kon ie ook niet weg normaal).. ;(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:02

Een steenmarter kan ook konijnen aanvallen. De kat zal een konijn wel wat kunnen verwonden (kan ook gevolgen hebben natuurlijk door infectie), maar doden bij dat formaat lijkt mij sterk.

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 16:16

:( ooh..ik hoop stiekem dat ie toch nog opduikt. Ik ga straks briefjes printen en in de brievenbussen steken hier in de straat.

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 17:02

Hij is terug. Alsof ie dit gelezen had.. -.-

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 07:52

gelukkig! bij konijnen weet ik het niet maar bij cavia's werkt het het beste als je een ouder mannetje pakt en eentje net uit het nest. ik geloof er niet zo in, mensen en internet zegt dat 2 mannen of 2 vrouwen niet samen kunnen. dan passen de karakters niet bij elkaar. dit zou je ook nog kunnen overwegen. een castratie is vaak ook duur. je bent zo €70 euro kwijt. ik zou eerst eens informeren bij de opvang. hun hebben meerdere ervaringen.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 08:04

Mijn konijn zit noodgedwongen alleen. Zijn vrouwtje is overleden (mijne is gecastreerd) mijn konijn is ook al heel oud. We durven er zelf niks bij te zetten (gezien mijn konijn zijn vrouwtje al het hele hok door jaagde) en daarom is hij nu alleen. Hierna komen er weer nieuwe konijntjes natuurlijk weer gewoon met zijn 2en.

De eerste paar dagen was mijn konijn een beetje down zat alleen in een hoekje en at niet zo veel. Nu merk je helemaal niks meer aan hem en huppeld hij gewoon vrolijk rond.

Ik zou je dus aanraden er geen vrouwtje bij de doen. Zodat deze niet de hele dag een man achter zich aan heeft

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:21

Nou, love_mandy, ik heb twee konijntjes.. een vrouwtje en een gecastreerd mannetje... en hier wordt helemaal niet opgejaagd, wel veel geknuffeld en tegen elkaar aangelegen.
Denk dat jij geen goede match had... maar konijnenpaartjes zijn wel het leukste voor de konijnen.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:26

Hier zit een gecastreerd mannetje met 2 vrouwtjes, gaat erg goed en het doet ze goed:)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:15

love__mandy schreef:
Mijn konijn zit noodgedwongen alleen. Zijn vrouwtje is overleden (mijne is gecastreerd) mijn konijn is ook al heel oud. We durven er zelf niks bij te zetten (gezien mijn konijn zijn vrouwtje al het hele hok door jaagde) en daarom is hij nu alleen. Hierna komen er weer nieuwe konijntjes natuurlijk weer gewoon met zijn 2en.

De eerste paar dagen was mijn konijn een beetje down zat alleen in een hoekje en at niet zo veel. Nu merk je helemaal niks meer aan hem en huppeld hij gewoon vrolijk rond.

Ik zou je dus aanraden er geen vrouwtje bij de doen. Zodat deze niet de hele dag een man achter zich aan heeft

Dit is een belachelijk advies. Gevaarlijk om zoiets zo op internet te gooien. Stel dat er mensen zijn die het daadwerkelijk aannemen. :n

Cas123 schreef:
gelukkig! bij konijnen weet ik het niet maar bij cavia's werkt het het beste als je een ouder mannetje pakt en eentje net uit het nest. ik geloof er niet zo in, mensen en internet zegt dat 2 mannen of 2 vrouwen niet samen kunnen. dan passen de karakters niet bij elkaar. dit zou je ook nog kunnen overwegen. een castratie is vaak ook duur. je bent zo €70 euro kwijt. ik zou eerst eens informeren bij de opvang. hun hebben meerdere ervaringen.

Dit ook weer.. :n Als je geen verstand hebt van konijnen, moet je ook niet statig zeggen dat de karakters gewoon niet bij elkaar passen en TS twee keer hetzelfde geslacht moet overwegen. Het is NIET waar.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:20

Prima jouw advies ik zeg idd niks over de konijnen ik zeg alleen maar wat ik weet over de cavias.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:37

De eerste koppelpoging tussen mijn mannetje en een vrouwtje mislukte ook helemaal. Het vrouwtje nam de ren over en het mannetje durfde niet meer uit zijn hoekje te komen. Het vrouwtje is daarna naar een opvang gegaan en succesvol gekoppeld aan een ander mannetje die nu samen helemaal happy zijn. Mijn mannetje is, bij diezelfde opvang, gekoppeld aan een vrouwtje waar hij nu heerlijk mee samenleeft. Later is er bij die 2 nog een vrouwtje gekomen en dat gaat ook erg goed. Dus als het de koppeling met 1 konijn niet lukt wil het niet zeggen dat je het maar op moet geven en je konijn alleen moet laten verpieteren.