love__mandy schreef:Mijn konijn zit noodgedwongen alleen. Zijn vrouwtje is overleden (mijne is gecastreerd) mijn konijn is ook al heel oud. We durven er zelf niks bij te zetten (gezien mijn konijn zijn vrouwtje al het hele hok door jaagde) en daarom is hij nu alleen. Hierna komen er weer nieuwe konijntjes natuurlijk weer gewoon met zijn 2en.
De eerste paar dagen was mijn konijn een beetje down zat alleen in een hoekje en at niet zo veel. Nu merk je helemaal niks meer aan hem en huppeld hij gewoon vrolijk rond.
Ik zou je dus aanraden er geen vrouwtje bij de doen. Zodat deze niet de hele dag een man achter zich aan heeft
Dit is een belachelijk advies. Gevaarlijk om zoiets zo op internet te gooien. Stel dat er mensen zijn die het daadwerkelijk aannemen.
Cas123 schreef:gelukkig! bij konijnen weet ik het niet maar bij cavia's werkt het het beste als je een ouder mannetje pakt en eentje net uit het nest. ik geloof er niet zo in, mensen en internet zegt dat 2 mannen of 2 vrouwen niet samen kunnen. dan passen de karakters niet bij elkaar. dit zou je ook nog kunnen overwegen. een castratie is vaak ook duur. je bent zo €70 euro kwijt. ik zou eerst eens informeren bij de opvang. hun hebben meerdere ervaringen.
Dit ook weer..
Als je geen verstand hebt van konijnen, moet je ook niet statig zeggen dat de karakters gewoon niet bij elkaar passen en TS twee keer hetzelfde geslacht moet overwegen. Het is NIET waar.