Hond: 3 weken diarree, ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annibel

Re: Hond: 3 weken diarree, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:01

De hond hoeft niet iets raars te eten om een darmafafsluiting te krijgen, bij die van ons is gewoon de darm in de knoop geraakt!
Ik zou inderdaad ook maar eens heel snel actie ondernemen en niet bij deze dierenarts blijven voor t te laat is!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 15:24

Prostaat zal t m niet zijn bij ons teefje. :=

Symptomen bij een darmafsluiting zijn toch heftiger als de onze heeft. Enkel diarree. Verder niks meer.

MissChrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:37

hahaha wordt moeilijk :D
Maar second opion ergens anders kan ook geen kwaad.
Onze hond heeft het een hoop ellende bespaart (met iets anders medisch)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:39

Een hond kan langere tijd fit zijn bij een darmafsluiting. Toevallig van de week nog gezien bij een jonge hond die een sok had gegeten en daarna nog een rottan bakje. Hond at gewoon door en had alleen diarree.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:03

Hoe is het nu met je hond, TS?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 11:42

Sorry voor de late reactie. . Hond heeft nu een andere diarree remmer gehad en med. Tegen chronische darmontsteking.
Sinds 3 dagen een vaste drol! :D deed haast een vreugdedans je :=
Waarschijnlijk toch of iets gegeten of overgevoelig voor iets in het voer. Giardia en wormen waren uitgesloten.. Dus binnenkort vlees met rund of kip proberen, kijken wat de trigger is geweest.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:00

Zit je dan nu wel op een eliminatiedieet of niet? Want als dat wel het geval is snap ik niet waarom je nu al weer aan de kip of rund zou gaan.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 09:01

We zitten nu op eend, geit was op in de winkel. Deze twee gaan goed.
Zoals ik al aangaf wil ik binnenkort kijken wat de trigger is geweest, en dat is niet nu.

Eerst de kuur afmaken (nu nog tien dagen) en dan afwachten of het goed blijft.

Dat betekend dat de hond dan al zo'n 5 a 6 weken op vers vlees staat, waarvan de eerste 3 weken op geit.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:02

zou ff testen op tumoren had mijn hond ook van 1,5 jaar oud was ook altijd aan de diarree het is voor haar helaas niet goed afgelopen ze had gezwellen bij de borstklieren :(

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 09:03

Hond is inmiddels al bijna een week niet meer aan de diarree ;)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:49

Mijn hond heeft een voedselintolerantie, ik voer ook vers vlees. Ik moest eigenlijk ook 1 diersoort voor 6 a 8 weken gaan voeren. Alleen mijn hond eet slecht is heel kieskeurig dus ik had weinig diersoorten die hij eet. Ik vermoede zelf kip of rund. Ik ben hem carnibest lam gaan geven (kreeg hij al af en toe) en daar deed hij het goed op, daar zit ook een klein percentage kip in. Bij rund ging het inderdaad mis... Nu krijgt hij lam (carnibest), geit (enkelvoudig), lamspens, kippennekken en af en toe kalkoen en hertenspiervlees. Hij krijgt smorgens zijn kvv, en smiddags wat kvv met wat barfhapjes, zou hou ik toch de afwisseling erin met weinig smaken! Volgens mij is kip of rund toch wel vaak de trigger...

Fijn dat het zo goed gaat nu!!

NMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:16

Ik heb met dit soort gevallen al veel goeds gezien met Energique Speciaal.Maar dan moet je er ook echt niks anders bij geven voor een paar weken.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:24

NMS schreef:
Ik heb met dit soort gevallen al veel goeds gezien met Energique Speciaal.Maar dan moet je er ook echt niks anders bij geven voor een paar weken.

Daar zit ook kip, lam en pens (weet niet van welk dier de pens is).... Zijn dus ook meerdere diersoorten.

NMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:06

Paperboy schreef:
NMS schreef:

Daar zit ook kip, lam en pens (weet niet van welk dier de pens is).... Zijn dus ook meerdere diersoorten.

Ja dat zal wel zo zijn,maar toch werkt het.Vraag me niet hoe,maar het werkt echt. _/-\o_

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:12

Het werkt echt als je hond niet overgevoelig is voor lam/kip en waar de pens van is.

Vind het jammer dat ze niet benoemen van welk dier de pens is, zou voor mijn rundovergevoelige hond al geen optie zijn...te groot risico dat het runderpens is.

Dat is dus hetzelfde als ik heb met de lam carnibest, daar zit ook lam/lamspens/kip in.
Is je hond intolerant voor lam of kip dan gaat dit voer je hond niet helpen.....