Kuggur schreef:Waarom bijvullen? Waarom niet gewoon wachten tot het op is?
Ik snap het trouwens niet echt, ad libitum voeren. Ik vind het veel praktischer afgemeten porties te geven.
Het werkt wellicht bij sommige honden, maar ik denk dat de meeste die ik tot nu toe gehad heb moddervet zouden zijn geworden van zo een voedermethode.
omdat ik niet altijd erbij ben als het op is..
en dan gaat ze gegarandeerd checken of de katten de voertoren willen bedienen voor haar, of ze mept m door de kamer.. Want ook al eet ze maar een paar brokjes per keer, als die er niet zijn, zoekt ze wat anders om de honger te stillen..
zitten er enkele uren tussen, dan gaat ze braken gal/schuim.. eventueel wordt de kattenbak uitgegeten als er niets anders is of de vuilnisbak.. En dan gaat het niet over honger of tekorten, maar geen brokjes voorhanden.
zowel zijzelf als mijn katten doen het het beste als er altijd voer staat voor ze.. En door niet te wachten tot het op is, hoef ik ook iets minder alert te zijn over hoeveel tijd het nog heeft tot het op is.
voor mijn kat is het noodzakelijk, door slechtere nieren maar verhoogde schildklier dat ze gewoon naar behoefte, maar in kleine hapjes kan eten (porties werken ook niet meer, omdat madam voedseldement lijkt te zijn.. ze staat dan binnen 30 minuten te gillen alsof ze nog nooit wat gegeten heeft.. en braakt het uit als ze een bakje voer heeft geinhalleerd.. vandaar de voertoren)
Een jack laten rondlopen die geen beschikking heeft over eigen brokjes is dan vragen om ellende met een toren vol lekkere kattenbrokjes..
vreemd genoeg talen ze niet naar elkaars voer verder, zolang ze maar hebben.